Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-23, 16:13
  #1453
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeowTse-Tung
Efter ha läst inlägg i den här tråden så förstår jag varför merparten av oss kvinnor inte vill ligga med de flesta av de som presenteras här. Om man ska hålla på med kvinnohat kanske man inte ska bli allt för förvånad när vi sen inte vill vara med er.
Som jag förstår det påstås inte att grejen är att det är kvinnohatare som inte får ligga, utan normalskapta och snälla, men inte så socialt kompetenta killar. Jag kallar dem töntar, och försöker att inte lägga någon värdeladdning i det. (bättre term efterlyses!) Om man är en smart tönt har man lite bättre förutsättningar än andra töntar, men de är fortfarande inte så bra. Vem vill ligga med en tönt liksom? Problemet, och själva poängen med tråden, är att gruppen som klassificeras som töntar i sexbarhetsavseende verkar växa. Att ingå i den här gruppen är för många en tragedi, och kan leda till mycket lidande.

Jag, och jag tror de flesta här är med mig (?), påstår INTE att kvinnor måste börja ligga med folk de absolut inte vill ligga med. Jag har inte sett några lösningar på problemet, men det är ändå ett problem. Att bli en otönt är jättesvårt. En lösning på problemet skulle vara väldigt svår att få igenom, och måste involvera djupgående kulturella förändringar för att alla skulle bli nog attraktiva och nog öppna och kärleksfulla. Jag vet inte hur man skulle göra.

Vi säger bara att om typ alla gifter sig när de är 20 så kommer singelmarknaden krympa, så att typ alla till slut hittar någon. Det här har varit sant i många kulturer, men att införa det nu skulle innebära en massa andra problem, och förmodligen inkräkta på folks frihet. Att ökad frihet har givit upphov till problemet betyder inte att en lösning måste involvera minskad frihet. Vi försöker bara hitta orsaken.
Citat:
Sen finner jag det ganska patetiskt att man beskyller alla andra för att du inte är attraktiv eller charmig nog att få ligga. Ganska oatraktivt att istället för att arbeta för lösningar till att nå ens mål, så sitter man och gråter på ett forum hur det är samhällets fel att man inte når fram till den framgång man önskar sig... Lycka till säger jag
Jag tror knappt vad jag läser! Är du seriös?

Låt oss säga att 90% av Sveriges män skulle vägra ligga med eller ens hångla med tjejer som inte är pinnsmala. Med din argumentation skulle det här inte vara något problem, eller? Det är ju då upp till tjejerna att banta, så killarna har inget ansvar. Det vore dessutom rätt oattraktivt av dem att istället för att just banta sitta på facebook och starta gnällgrupper och dela patetiska hashtags.

Det tog emot väldigt mycket att skriva förra stycket, för jag tycker det är så fel, men jag måste bara få klarhet i om du tycker det jag skriver vore bra. Om inte, hur är det annorlunda mot det du skriver?

Du verkar hysa betydligt mer manshat än vad jag hyser kvinnohat.
__________________
Senast redigerad av HanMedPinnen 2018-08-23 kl. 16:16.
Citera
2018-08-24, 01:50
  #1454
Avstängd
Sektmedlems avatar
https://www.youtube.com/watch?v=vEYVGyZZVII

Till och med i TV4 erkänner de att kvinnor har 100% framgång hos män medan killar får både bjuda på drinkar och charma tjejerna.

Kom igen, ingen förnekar detta längre. Vad diskuterar vi ens?

Edit: FÖRLÅT, glömde säga att jag tar avstånd ifrån allt de människorna i klippet står för. Ja jag är ingen hatisk människa men jag är beredd att prata om att ta bort rösträtten för vissa personer, iofs de flesta MEN nu pratar vi ju om personer i klipp. I sakfrågan som de faktiskt diskuterar tar jag dock inte avstånd.

Tjingeling

DUBBELMACKA: Jag bara måste hata än mer! "Experten" i fråga har ju på sig något så fruktansvärt fult, borde han verkligen få bo kvar i Sverige? I vart fall är det så att vissa saker talar man inte om, men man bryr sig ändå. Klädsel (manlig), träning och begravningsbyrån är tre.

TJINGELING.
__________________
Senast redigerad av Sektmedlem 2018-08-24 kl. 01:58.
Citera
2018-08-24, 12:46
  #1455
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Nja, håller inte riktigt med. Nördar är en minoritet, och även om INGA nördar skulle få ligga skulle det fortfarande inte vara sant att en majoritet av män inte får ligga. Vad fan, man ser ju riktiga ras till gubbar bara man går till Ica och handlar, och de har sina (förvisso lika vedervärdiga) käringar med sig. Inte sällan ett gäng ungar också.

Men du har rätt i det där med perspektivet. Umgås man bara med socialt utstötta så är det nog lätt att få uppfattningen att "en majoritet av män inte får ligga".

Syftade inte på en majoritet, syftade på svaret du kom till skribenten som påstod att bara 4% inte hade haft sex. Precis som att "majoriteten inte haft sex" är att ta i, så finns det inte en chans att vi i dagens samhälle bara är 4% killar som inte haft sex anser jag. Det är att överdriva åt andra hållet. Det finns så många faktorer till varför många inte får det, även om man bortser från utseenden, personlighetsstörningar och allt sånt som är väldigt många fler än några procent bara.
Citera
2018-08-24, 13:04
  #1456
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Syftade inte på en majoritet, syftade på svaret du kom till skribenten som påstod att bara 4% inte hade haft sex. Precis som att "majoriteten inte haft sex" är att ta i, så finns det inte en chans att vi i dagens samhälle bara är 4% killar som inte haft sex anser jag. Det är att överdriva åt andra hållet. Det finns så många faktorer till varför många inte får det, även om man bortser från utseenden, personlighetsstörningar och allt sånt som är väldigt många fler än några procent bara.

Ah, missförstod dig. Ber om ursäkt och pudlar. Håller med dig, men precis som du sa är det en fråga om perspektiv. Om man menar killar <18 års ålder kan det mycket väl vara så att en majoritet inte fått ligga. Menar man 40+ så har nog nästan alla fått ligga - om än inte regelbundet.

Det är ju inte raketforskning det handlar om. Det är jävligt mycket svårare och jobbigare att bli civilingenjör än att få ligga lite.

Nu är den tiden förbi för mig sen länge, och kanske även för många i tråden, men här kommer ett tips: När jag gick i högstadiet observerade jag hur killarna med massa brudar efter sig betedde sig. Sen tog jag efter det, och vips var det jag som var "knee deep in tits and beer". I början kändes det lite avigt, men efter ett tag blev det helt naturligt. Har inte varit utan fitta i några längre perioder sen dess, nu är jag medelålders. Man får givetvis anpassa sig med åldern, går inte att bete sig som en finnig 15-åring när man är 40.
Citera
2018-08-25, 05:01
  #1457
Medlem
MeowTse-Tungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Som jag förstår det påstås inte att grejen är att det är kvinnohatare som inte får ligga, utan normalskapta och snälla, men inte så socialt kompetenta killar. Jag kallar dem töntar, och försöker att inte lägga någon värdeladdning i det. (bättre term efterlyses!) Om man är en smart tönt har man lite bättre förutsättningar än andra töntar, men de är fortfarande inte så bra. Vem vill ligga med en tönt liksom? Problemet, och själva poängen med tråden, är att gruppen som klassificeras som töntar i sexbarhetsavseende verkar växa. Att ingå i den här gruppen är för många en tragedi, och kan leda till mycket lidande.

Jag, och jag tror de flesta här är med mig (?), påstår INTE att kvinnor måste börja ligga med folk de absolut inte vill ligga med. Jag har inte sett några lösningar på problemet, men det är ändå ett problem. Att bli en otönt är jättesvårt. En lösning på problemet skulle vara väldigt svår att få igenom, och måste involvera djupgående kulturella förändringar för att alla skulle bli nog attraktiva och nog öppna och kärleksfulla. Jag vet inte hur man skulle göra.

Vi säger bara att om typ alla gifter sig när de är 20 så kommer singelmarknaden krympa, så att typ alla till slut hittar någon. Det här har varit sant i många kulturer, men att införa det nu skulle innebära en massa andra problem, och förmodligen inkräkta på folks frihet. Att ökad frihet har givit upphov till problemet betyder inte att en lösning måste involvera minskad frihet. Vi försöker bara hitta orsaken.

Jag tror knappt vad jag läser! Är du seriös?

Låt oss säga att 90% av Sveriges män skulle vägra ligga med eller ens hångla med tjejer som inte är pinnsmala. Med din argumentation skulle det här inte vara något problem, eller? Det är ju då upp till tjejerna att banta, så killarna har inget ansvar. Det vore dessutom rätt oattraktivt av dem att istället för att just banta sitta på facebook och starta gnällgrupper och dela patetiska hashtags.

Det tog emot väldigt mycket att skriva förra stycket, för jag tycker det är så fel, men jag måste bara få klarhet i om du tycker det jag skriver vore bra. Om inte, hur är det annorlunda mot det du skriver?

Du verkar hysa betydligt mer manshat än vad jag hyser kvinnohat.

Fast kvinnor med övervikt kan ju sällan gifta sig med den typen av män som anser som de mest attraktiva, samt mäns värde ligger knappast i deras utseende utan mer deras attityd. Du säger själv att gruppen socialt okompetenta verkar växa. Förhållande och kontakt med människor byggger ju trots allt på att man har någon social kompetens, så jag står fast vid att desssa män får helt enkelt arbeta lite på sig själva och sluta beskyllla andra för att de inte arbetat för att utveckla sin sociala begåvning. Jag tror också det är ett problem att dessa män inte förstår sitt egna marknadsvärde, är det så att du är både ful och och inte kan föra en konversation på ett vettigt sätt så är det tyvärr Greta i chark disken du får försöka ligga med och inte barristan Maya.
Citera
2018-08-27, 17:42
  #1458
Medlem
En stor del av problemet tror jag är det sociala för många killar. De är alldeles för ensamma, alternativt så umgås de med ett gäng nördar/oskulder istället för att umgås med sköna, socialt kompetenta och sexuellt aktiva individer. För de flesta killar är drömmen att sitta hemma och spela world of warcraft eller vad det nu är för autistiskt intresse som är mest populärt nu för tiden, sen gå ut i 10 minuter och haffa en brud utan anstränging och dra hem henne. Tyvärr ser verkligheten inte ut så.

Klart att det går att köra "the lonewolf"-stuket men det är betydligt svårare. Du får mycket mindre marginal för att verka svag eller göra något fel än om du är med ett gäng. För tjejer är den sociala statusen otroligt viktigt, speciellt yngre tjejer. Om du är själv, eller till och med om du bara har en kompis så framstår du som en seriemördare eller tönt.

Det bästa är nog egentligen att försöka skaffa en eller flera heta tjejkompisar att gå ut med som i sin tur gör att andra tjejer godkänner dig. Den andra saken är att acceptera andra killar som tävlar med dig. Jag tror att många tycker att konkurrensen är jävligt jobbig att hantera. Låt säga att du står och snackar med en tjej, ni har en trevlig konversation så kommer någon douchebag från ingenstans och lägger sig i konversationen och börjar dissa dig, eller drar bort tjejen därifrån. Ett ganska vanligt scenario som många killar helt enkelt inte kan stå ut med och väljer att spela datorspel istället.
Citera
2018-08-27, 17:47
  #1459
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsaetaren
En stor del av problemet tror jag är det sociala för många killar. De är alldeles för ensamma, alternativt så umgås de med ett gäng nördar/oskulder istället för att umgås med sköna, socialt kompetenta och sexuellt aktiva individer. För de flesta killar är drömmen att sitta hemma och spela world of warcraft eller vad det nu är för autistiskt intresse som är mest populärt nu för tiden, sen gå ut i 10 minuter och haffa en brud utan anstränging och dra hem henne. Tyvärr ser verkligheten inte ut så.

Klart att det går att köra "the lonewolf"-stuket men det är betydligt svårare. Du får mycket mindre marginal för att verka svag eller göra något fel än om du är med ett gäng. För tjejer är den sociala statusen otroligt viktigt, speciellt yngre tjejer. Om du är själv, eller till och med om du bara har en kompis så framstår du som en seriemördare eller tönt.

Det bästa är nog egentligen att försöka skaffa en eller flera heta tjejkompisar att gå ut med som i sin tur gör att andra tjejer godkänner dig. Den andra saken är att acceptera andra killar som tävlar med dig. Jag tror att många tycker att konkurrensen är jävligt jobbig att hantera. Låt säga att du står och snackar med en tjej, ni har en trevlig konversation så kommer någon douchebag från ingenstans och lägger sig i konversationen och börjar dissa dig, eller drar bort tjejen därifrån. Ett ganska vanligt scenario som många killar helt enkelt inte kan stå ut med och väljer att spela datorspel istället.

Den sociala isolationen och datorspelandet är ett symptom av att ej får kvinnor och bekräftelse, inte anledningen till att man ej får det.

En kille som är poppis och får knulla en massor, har flickvänner etc i högstadiet och gymnasiet, kommer inte sluta upp som en socialt isolerad WOW-nörd när han är 35.

Datorspelandet är ett symptom, man drar sig tillbaka till sin håla då man i verkligheten ej blir bekräftad för att man är kille/man. Istället spelar man ut sin hjälteverklighet på internet, för där kan man bli bekräftad och sedd för något bra.


Sluta lägg ansvaret på män hela tiden för i helvete, inse att detta är ett system som gör att män kämpar i enorm uppförsbacke, inte ett skit kommer ordna sig så länge som ni lever i ignorans och förnekelse.


Jag har för fan vänner som är utbildade civilingenjörer, fin lägenhet och lirar innebandy på fritiden, FORTFARANDE INGEN TJEJ, förstår du det? Om det inte ens räcker att vara en högutbildad ingenjör som bor fint och som är relativt normal socialt, vad fan ska då till?
Citera
2018-08-27, 17:51
  #1460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Den sociala isolationen och datorspelandet är ett symptom av att ej får kvinnor och bekräftelse, inte anledningen till att man ej får det.

En kille som är poppis och får knulla en massor, har flickvänner etc i högstadiet och gymnasiet, kommer inte sluta upp som en socialt isolerad WOW-nörd när han är 35.

Datorspelandet är ett symptom, man drar sig tillbaka till sin håla då man i verkligheten ej blir bekräftad för att man är kille/man. Istället spelar man ut sin hjälteverklighet på internet, för där kan man bli bekräftad och sedd för något bra.


Sluta lägg ansvaret på män hela tiden för i helvete, inse att detta är ett system som gör att män kämpar i enorm uppförsbacke, inte ett skit kommer ordna sig så länge som ni lever i ignorans och förnekelse.


Jag har för fan vänner som är utbildade civilingenjörer, fin lägenhet och lirar innebandy på fritiden, FORTFARANDE INGEN TJEJ, förstår du det? Om det inte ens räcker att vara en högutbildad ingenjör som bor fint och som är relativt normal socialt, vad fan ska då till?

Hey hey hey ta det lilla lugna nu va, you're barking up the wrong tree my friend jag är på din sida och jag har varit en av de där nördarna och är det nog till viss del fortfarande.
Fast verkligheten är ju som den är, biologin kommer inte att förändras i första taget. Vi kan liksom inte tvinga Eva att tända på Ove hur fin lägenhet han än har och hur bra han än är på att spela innebandy.

Det man får göra är helt enkelt att lära sig exakt hur kvinnlig psykologi fungerar och sedan lära sig hur man manipulerar dem för att få ligga. Sen är det upp till en själv hur stora uppoffringar man är villig att göra.

Sen går det ju alltid att resa till andra länder och importera utifrån. Har chattat en del på senare tiden med många tjejer från östeuropa och de är så otroligt mycket gulligare än svenska tjejer. Det är helt sjukt vilken skillnad det är. Och nej jag tror inte att de flesta är så kallade "golddiggers" eller prostituerade, har pratat med en del om det. Man ser redan på deras presentationer hur mycket vänligare de är. De svenska tjejernas sidor är typ "OM DU INTE ÄR ÖVER 1.80 SKRIV INTE!" "OM JAG INTE SVARAR FÖRSTA GÅNGEN SÅ SVARAR JAG INTE DEN ANDRA ÄR DET SÅ SVÅRT ATT FATTA!?"

Ryssarnas presentationer är typ "hi im so glad youre here anyone is welcome to write "
__________________
Senast redigerad av Bajsaetaren 2018-08-27 kl. 18:01.
Citera
2018-08-27, 17:57
  #1461
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsaetaren
Hey hey hey ta det lilla lugna nu va, you're barking up the wrong tree my friend jag är på din sida och jag har varit en av de där nördarna och är det nog till viss del fortfarande.
Fast verkligheten är ju som den är, biologin kommer inte att förändras i första taget. Vi kan liksom inte tvinga Eva att tända på Ove hur fin lägenhet han än har och hur bra han än är på att spela innebandy.

Det man får göra är helt enkelt att lära sig exakt hur kvinnlig psykologi fungerar och sedan lära sig hur man manipulerar dem för att få ligga. Sen är det upp till en själv hur stora uppoffringar man är villig att göra.

Biologin är som den är, samhällsstrukturen går att förändra. Att "lära sig kvinnlig psykologi eller hur man manipulerar" är knappast ett recept för framgång, män ska inte ens BEHÖVA göra det i ett normalt fungerande samhälle.

Evas attraktion till Ove är dynamisk, med förändrade parametrar kan man göra Ove mer eller mindre attraktiv för Eva. Vi behöver ett system där Ove är attraktiv, pga förändrade parametrar. Vi behöver INTE ett system där män kollektiv måste lära sig "game" för att få en kvinna.
Citera
2018-08-27, 18:02
  #1462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Biologin är som den är, samhällsstrukturen går att förändra. Att "lära sig kvinnlig psykologi eller hur man manipulerar" är knappast ett recept för framgång, män ska inte ens BEHÖVA göra det i ett normalt fungerande samhälle.

Evas attraktion till Ove är dynamisk, med förändrade parametrar kan man göra Ove mer eller mindre attraktiv för Eva. Vi behöver ett system där Ove är attraktiv, pga förändrade parametrar. Vi behöver INTE ett system där män kollektiv måste lära sig "game" för att få en kvinna.

Ja, du har nog rätt, men hur ska det gå att lösa menar du? Den som väntar på något gott väntar alltid för länge.
Citera
2018-08-27, 18:06
  #1463
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Biologin är som den är, samhällsstrukturen går att förändra. Att "lära sig kvinnlig psykologi eller hur man manipulerar" är knappast ett recept för framgång, män ska inte ens BEHÖVA göra det i ett normalt fungerande samhälle.

Evas attraktion till Ove är dynamisk, med förändrade parametrar kan man göra Ove mer eller mindre attraktiv för Eva. Vi behöver ett system där Ove är attraktiv, pga förändrade parametrar. Vi behöver INTE ett system där män kollektiv måste lära sig "game" för att få en kvinna.
Vad är det som gör det så självklart att män ska få en kvinna?
Citera
2018-08-27, 18:25
  #1464
Medlem
Postat av Svarigrad:


Jag har för fan vänner som är utbildade civilingenjörer, fin lägenhet och lirar innebandy på fritiden, FORTFARANDE INGEN TJEJ, förstår du det? Om det inte ens räcker att vara en högutbildad ingenjör som bor fint och som är relativt normal socialt, vad fan ska då till?

Det är för att dom ställer för höga krav eller inte vet hur dom ska ta kontakt/prata med tjejer. Status kan inte väga upp för allt.
__________________
Senast redigerad av marangzviss 2018-08-27 kl. 18:27.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback