2010-06-15, 16:15
Medlem
Schlaktarnns avatar
La beställning på en 5 grams påse precis, varit sugen ett tag med inte riktigt vågat. Har aldrig någonsin testat någon form av opioder. Hur är ruset i mer detalj om typ benen "somnar" med stickningar eller om kroppen vara vill ligga ner?

Låter 0,5 som en bra första dos?
Citera
2010-06-15, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
La beställning på en 5 grams påse precis, varit sugen ett tag med inte riktigt vågat. Har aldrig någonsin testat någon form av opioder. Hur är ruset i mer detalj om typ benen "somnar" med stickningar eller om kroppen vara vill ligga ner?

Låter 0,5 som en bra första dos?

Det tycker jag låter som en bra idé.
Känner inte av några stickningar i benen själv, och inte heller någon direkt trötthet på de doser jag kör. På en för mig normal dos (under 1g) får jag energi, känner mig bra till mods och blir av med en del värk som jag annars dras med dagligen. Använder krypton främst som ersättare för den smärtstillande medicin jag annars måste stoppa i mig. Doserar jag för mycket blir jag illamående, trött och får en enerverande klåda.

Lycka till!
Citera
2010-06-15, 16:24
Medlem
0.5 är inte särskilt starkt ens första gången. Skulle prova med 1g om jag var du. Det var vad som krävdes för mig själv, åtminstone.
Citera
2010-06-15, 17:52
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
0.5 är inte särskilt starkt ens första gången. Skulle prova med 1g om jag var du. Det var vad som krävdes för mig själv, åtminstone.
Det beror väl på hur van man är med opiater ändå? Inviduellt alltså.. Vikt, kön o allt sånt? Själv Fegkör jag snart med en 0,5:a Första gången för mig! känner jag inte av något efter 1,5h tar jag lika mycket till tänkte jag. Låter väl bra? Uppdaterar senare!
mvh
Citera
2010-06-15, 20:09
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Det beror väl på hur van man är med opiater ändå? Inviduellt alltså.. Vikt, kön o allt sånt? Själv Fegkör jag snart med en 0,5:a Första gången för mig! känner jag inte av något efter 1,5h tar jag lika mycket till tänkte jag. Låter väl bra? Uppdaterar senare!
mvh

Posta sen om 0,5 doseringen va bra och hur du upplevde ruset skullde uppskattas
Citera
2010-06-15, 20:19
Medlem
sprututs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
för mig funkade 0.6 bra första gången i alla fall!

Edit: 500 inlägg
Citera
2010-06-15, 21:22
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Utan tolerans är 500mg en helt okej startdos. Man kommer känna av det helt klart. Sedan är det bara att fylla på efter ett par timmar om man inte blir nöjd.

Krypton är ingen opiod heller
Citera
2010-06-15, 21:35
Medlem
longmanns avatar
någon som har koll på vilket kratom som är bra från eurokrat?
Citera
2010-06-15, 22:55
Medlem
HeavyMentals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElNinoDeLaCalle
Krypton är ingen opiod heller

Krypton binder till opioidreceptorer och frambringar opioida effekter, och är således en opioid.
Däremot är det inte en opiat, då det inte återfinns i opievallmo.
Citera
2010-06-15, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyMental
Krypton binder till opioidreceptorer och frambringar opioida effekter, och är således en opioid.
Däremot är det inte en opiat, då det inte återfinns i opievallmo.

Hejsan allt gott folk :-)
Jag är ny på detta forum men har tidigare läst en hel del. Men kände väl tillslut att det var för jobbigt att inte kunna skriva, så nu blev mitt medlemskap ett faktum.

Men hur som helst!
Det är såhär att jag beställde krypton-kapslar på smartbar och tog en kapsel. Jag väntade å väntade men kände knappt någon effekt. Det som hände var att jag blev sjukt yr i huvudet, vilket ledde till illamående. Tänk er en klar fylla rent fysiskt, men inte psykiskt. Det var alltså det enda jag kände under intaget av 0.6g, fick ingen eufori eller dylikt. Orsak? Alla verkar avguda krypton men resultatet jag fick får mig att knappt vilja testa igen. Vad gjorde jag fel? Tog jag för mycket som första dos..?

Tilläggas ska även att jag aldrig tidigare testat någon opioid...enda "drogen" jag intagit är Phenibut(centralstimulerande?) och det var ett bra tag sedan... Jag är tjej.
Citera
2010-06-16, 00:07
Medlem
HeavyMentals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
text

Hej och välkommen!
Det är vanligt att bli illamående av opioider när man är ovan, för att motverka detta kan man äta den receptfria åksjukemedicinen Postafen, eller någon annan antihistamin.
Det är inte säkert att man mår bra första gången/erna man äter opioider, man kan behöva vänja sig vid/ lära sig känna igen ruset för att uppskatta det.
Prova en lite mindre dos nästa gång, du kan ju alltid fylla på lite efter en timme eller två om effekt uteblir. Ät gärna en postafen en timme innan också.
Personligen tycker jag att krypton är en lynnig drog, ibland uteblir euforin trots höga doser, och ibland funkar det bra.
Dock får jag för mycket bieffekter för att det ska vara värt det, jag tar hellre andra opioider.
Citera
2010-06-16, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyMental
Hej och välkommen!
Det är vanligt att bli illamående av opioider när man är ovan, för att motverka detta kan man äta den receptfria åksjukemedicinen Postafen, eller någon annan antihistamin.
Det är inte säkert att man mår bra första gången/erna man äter opioider, man kan behöva vänja sig vid/ lära sig känna igen ruset för att uppskatta det.
Prova en lite mindre dos nästa gång, du kan ju alltid fylla på lite efter en timme eller två om effekt uteblir. Ät gärna en postafen en timme innan också.
Personligen tycker jag att krypton är en lynnig drog, ibland uteblir euforin trots höga doser, och ibland funkar det bra.
Dock får jag för mycket bieffekter för att det ska vara värt det, jag tar hellre andra opioider.

Hej och tack för svar!
Jag ska prova att äta Postafen nästa gång. Vad är det för bieffekter du upplever?
Jag testade två dagar i rad och fick ingen "baksmälla" av det. Tror jag ska göra ett nytt försök på Torsdag. Borde jag fylla på med mer trots att jag bara blir väldigt yr av det, eller är det enda rätta att helt enkelt ta mindre dos? Kan ju vara så enkelt att jag som sagt är ovan också å därför upplevde det som mindre trevligt.
Klådan däremot som jag upplevde va bara skön :-) å det är ju kul att nåt var positivt tss..

Å en till fråga, är det bäst att svälja kapsel eller att blanda ut det i te/kaffe? Tar sån jäkla tid med kapsel, jag fick vänta nästan två timmar...på illamåendet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in