2007-07-20, 13:14
Medlem
smalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy__
Någon som testat kartom 15x från spicesweden? erfarenhet av dosering vid tilllagning av the? När du gör theet ska man käka upp smulorna som blir på botten då?

Jag har testat kratomextraktet 15x från ND, som jag antar är likvärdigt. Jag rekommenderar dig inte att göra the på det. Häll i det i ett glas juice och drick upp det snabbt istället. The gör man väl bara om man har kratomblad? Smulorna på botten i glaset ska du fiska upp, det är dyra saker.

Spicesweden verkar ha samma priser som smartbar, 2000 kr för 30 gram. Det tycker jag är skandalöst dyrt. ND sålde åtminstone 100 gram för 1800 kr, och det var inte speciellt billigt det heller. Man får en ökad tolerans ganska snabbt så 30 gram räcker inte så länge.

Jag har testat lite olika typer av kratom, men 15x-extraktet är det som ger mest rus för pengarna
Citera
2007-07-20, 14:32
Medlem
Jag har hört att man ska kunna göra sprittinktur på kratom oxå.

Men jag tror att bara man får i sig pulvret 15x så tar det ett tag för magen att jobba me grejjerna så får man nog sitt rus. det handlar nog mest om hur fort ruset kommer.

snabbast kommer de för mig om jag har tom mage och låter det stå i kokande vatten tills vattnet är drickbart varmt. jag brukar krydda vattnet för att slippa den hemska smaken.

men jag tar cirka 1-2g av 15x..
Citera
2007-07-20, 14:35
Medlem
smalls avatar
Vad kryddar du med då, som tar bort smaken?

Jag tycker apelsinjuice är överlägset bäst. Efter ett tag så uppskattar man nästan smaken

Jag har kommit upp i doser runt 4 gram för ett normalrus så det börjar kännas lite oprisvärt.
Citera
2007-07-20, 14:56
Medlem
har testat lite olika.. ingefära, salt, honung
Men som du säger så funkar apelsinjuice oxå bra..
Har precis beställt hem lite igen. vart länge sen jag kört nu..

någon som vet hur länge 15x pulver håller potensen? förutsatt att de ligger i oöppnad zip påse? håller de länge kanske man ska köpa på sig lite till bra pris..

innan myndigheterna får för sig nåt dumt
Citera
2007-07-20, 15:01
Medlem
smalls avatar
Nej, jag vet tyvärr inte hållbarheten i längden. Vågar man fråga var du köper någonstans? Just nu hittar jag bara svindyra ställen som säljer. PM:a gärna om du vill.
Citera
2007-07-20, 18:56
Medlem
m96mafrs avatar
bakis

Prövade kratom 15x från den svenska spiceleverantören häromdagen. Det blev ett väldigt välmående och jag blev skitnöjd. Bakis blev jag dock dan efter och inte så lite heller. Pga detta blir det inget mer kratom för mig. Någon mer som erfarit detta?
Citera
2007-07-20, 18:59
Medlem
smalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m96mafr
Prövade kratom 15x från den svenska spiceleverantören häromdagen. Det blev ett väldigt välmående och jag blev skitnöjd. Bakis blev jag dock dan efter och inte så lite heller. Pga detta blir det inget mer kratom för mig. Någon mer som erfarit detta?

15X-extraktet är riktigt bra. Men bakis har jag aldrig blivit. Och då har jag tagit kratom vid åtskilliga gånger. Bakis på vilket sätt då? Som alkobakis?
Citera
2007-07-20, 19:05
Medlem
m96mafrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av small
15X-extraktet är riktigt bra. Men bakis har jag aldrig blivit. Och då har jag tagit kratom vid åtskilliga gånger. Bakis på vilket sätt då? Som alkobakis?

Ja, mitt i prick. Jag spydde ett flertal gånger och hade spyan i halsen däremellan, var seg i kroppen, svettades och hade ingen ork. Arbetsdagen var tortyr! Dosen var 2.5 g.
Citera
2007-07-20, 19:06
Medlem
smalls avatar
Jag kan tillägga att kratom är ett riktigt potent medel om man lider av bensoutsättningsbesvär. Det tar bort det där jobbiga jävla suget, om än för bara några timmar. Men det är skönt att veta att det finns där. Synd bara att det har blivit så förbannat dyrt på senare tid. Alla leverantörer jag har sett ligger på samma pris, högt över LL:s priser på den gamla goda tiden.
Citera
2007-07-20, 19:08
Medlem
smalls avatar
Citat:
Ja, mitt i prick. Jag spydde ett flertal gånger och hade spyan i halsen däremellan, var seg i kroppen, svettades och hade ingen ork. Arbetsdagen var tortyr! Dosen var 2.5 g.

Fan vad konstigt, har aldrig varit med om något obehag. Dosen var ju inte jättehög heller. Har det hänt flertal ggr eller var det bara en enstaka företeelse? Du kanske var magsjuk eller nåt. Det enda är om jag har tagit det i en vecka i streck så ökar ångestkänslorna. Men det är ju lätt botat genom att inte ta det så ofta.
Citera
2007-07-20, 19:11
Medlem
m96mafrs avatar
Dyrt

Citat:
Ursprungligen postat av small
Jag kan tillägga att kratom är ett riktigt potent medel om man lider av bensoutsättningsbesvär. Det tar bort det där jobbiga jävla suget, om än för bara några timmar. Men det är skönt att veta att det finns där. Synd bara att det har blivit så förbannat dyrt på senare tid. Alla leverantörer jag har sett ligger på pris, högt över LL:s priser på den gamla goda tiden.

Det är ju dyrare än det mesta per rus. Hade det inte varit för jobbig at hade det varit värt pengarna. Man mådde ljuvligt när det var som bäst.
Citera
2007-07-20, 19:12
Medlem
smalls avatar
Citat:
Det är ju dyrare än det mesta per rus. Hade det inte varit för jobbig at hade det varit värt pengarna. Man mådde ljuvligt när det var som bäst.
LL sålde 100 gram för 1800. Nu ligger ju priserna för 30 gram runt 2k. Skandalöst. Och ja, det är ett riktigt skönt rus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in