2010-04-21, 16:10
Medlem
NattKattHatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid
Jag tror nog inte att SKL bara testar saker för att du vill det, det hoppas jag innerligt inte att de gör iallafall. Och skulle de testa saker på begäran så skulle nog prislappen vara ganska så hög. Däremot så finns det väl labb utomlands som gör just detta till en rimlig peng har jag för mig så det bästa hade väl varit att testa olika batchar krypton i olika labb för att få ett slut på diskussionen.

http://www.skl.polisen.se/Trycksaker/Informationsmaterial/Dokument/Blankett-Begaran-om-narkotikaundersokning-vid-SKL/

Edit: Det var ju t.ex Smartbar/Spicenordic själva som skickade in Krypton på analys vad jag förstått det som.

Edit2: Varför hoppas du innerligt att de inte gör det? Är inte det en bra sak att kunna göra?
Senast redigerad av NattKattHatt 2010-04-21 kl. 16:16.
Citera
2010-04-21, 16:13
Medlem
jag är uppenbarligen i minoritet här så jag ska sluta tjata om det.
jag förstår inte varför men denna fråga är tydligen väldigt intressant för många.
Citera
2010-04-21, 16:14
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-D-R
NEJ DET ÄR DET INTE.

ifall ni vill diskutera saker för diskutionen skull, så använd era privata chatforum. detta ställe finns så att folk ska kunna hitta relevant information.

Shit vilken dryg moderator du skulle vara. No offense.
Citera
2010-04-21, 16:15
Medlem
Jag har tagit krypton två gånger av den senaste batchen. Båda gångerna gav det mig ett liknande rus: jag blev först glad och skålade för livet, sen mer och mer mysig, vilket slutade i att jag låg halvsovandes och lyssnade på musik. Ett ganska milt rus imo. Ingen AT whatsoever.

Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Kan inte någon privatperson här på forumet skicka in eget Krypton till SKL, och säga att det enligt ryktena skall innehålla O-desmetyltramadol, och att de skall kolla upp om det stämmer. Då kanske de hittar det de söker. Att de inte hittade det förra gången kan ju bero på många anledningar, som redan tagits upp i tråden.

Jag skulle kunna göra det, har ändå ingen lust att ta mitt krypton så som läget ser ut just nu. Det är något som inte står rätt till, därför vill jag inte göra det till en vana och skänker så gladeligen mina 5 resterande gram till vetenskapen och andra behövande. Frågan är bara hur man går tillväga. Måste jag fylla i den där jobbiga blanketten som finns på SKLs hemsida? Kostar det mig något? Hamnar jag i ett register :P? Etc.

Denna tråd har säkert redan nämnts, men den är intressant om man inte läst den: http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=113838

Vad det än är så är det något fishy i görningen. Krypton bör imo ses som en RC-drog bland alla andra och brukas därefter. Personligen förstår jag dock inte varför O-desmetyltramado _i sig_ är så uppseendeväckande; är det pga risken för beroende och farliga kombinationer med andra droger?
Citera
2010-04-21, 16:17
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Kan inte någon privatperson här på forumet skicka in eget Krypton till SKL, och säga att det enligt ryktena skall innehålla O-desmetyltramadol, och att de skall kolla upp om det stämmer. Då kanske de hittar det de söker. Att de inte hittade det förra gången kan ju bero på många anledningar, som redan tagits upp i tråden.

Jag har sagt tidigare att jag kan ställa upp på ett pissprov; alltså inta Krypton, pissa och se vad det blir för resultat. Visar det inte på O-desmetyltramadol så kommer jag öppet erkänna att jag har haft fel. Jag är faktiskt rätt nyfiken, så om ingen annan tar tag i saken så gör jag det själv.
Citera
2010-04-21, 16:18
Medlem
NattKattHatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-D-R
jag är uppenbarligen i minoritet här så jag ska sluta tjata om det.
jag förstår inte varför men denna fråga är tydligen väldigt intressant för många.

Min hypotes angående det du inte förstod:
Anledningen till att den är intressant för många är att frågan rör i princip alla som använder krypton.

Edit: Jag skulle fortfarande uppskatta ett ang. ditt påstående som jag ifrågasatte i ett av mina stycken, ifall du nu vet nåt som vi andra inte vet Kommer här nedan:

Sedan så påstår att vi diskuterar saker enbart utifrån hypoteser och sedan påstår du att Kent dog av att blanda tramadol när obduktionsrapporten vi fått ta del av tydligt visar på att han inte har intagit tramdol?

Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag har sagt tidigare att jag kan ställa upp på ett pissprov; alltså inta Krypton, pissa och se vad det blir för resultat. Visar det inte på O-desmetyltramadol så kommer jag öppet erkänna att jag har haft fel. Jag är faktiskt rätt nyfiken, så om ingen annan tar tag i saken så gör jag det själv.

Då är det väl bättre att skicka in rent Krypton på analys till SKL?
Senast redigerad av NattKattHatt 2010-04-21 kl. 16:24.
Citera
2010-04-21, 16:19
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamm
Personligen förstår jag dock inte varför O-desmetyltramado _i sig_ är så uppseendeväckande; är det pga risken för beroende och farliga kombinationer med andra droger?

Jag kan bara tala för mig själv, men personligen är det som är uppseendeväckande det sistnämnda.
Citera
2010-04-21, 16:22
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattKattHatt
Då är det väl bättre att skicka in rent Krypton på analys till SKL?

Ptja, jag vet inte. Nu är jag forskare på lekmannanivå här, men är det inte så att O-desmetyltramadol är en substans som uppkommer i levern först efter intag av Tramadol, om jag har förstått det hela rätt? Kan det inte vara samma sak med Krypton också?
Citera
2010-04-21, 16:28
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ptja, jag vet inte. Nu är jag forskare på lekmannanivå här, men är det inte så att O-desmetyltramadol är en substans som uppkommer i levern först efter intag av Tramadol, om jag har förstått det hela rätt? Kan det inte vara samma sak med Krypton också?
Att mitragynin ska bli något som liknar tramadol är nästan en omöjlighet och isåfall så tar det väldigt många steg.

Allt som händer för att tramadol ska bli till O-desmetyltramadol är att en metylgrupp (1 kolatom och några väte) tas bort.
Senast redigerad av Narvik 2010-04-21 kl. 16:30.
Citera
2010-04-21, 16:28
Medlem
NattKattHatts avatar
Citat:

Det beror ju på om det är rent O-desmetyltramadol som ev. tillsatts eller någon annan substans som inte är Tramadol som metaboliseras till O-desmetyltramadol. Hur vida det finns någon sådan substans eller ej vet jag inte. Risken annars skulle ju vara ifall O-desmetyltramadol ev. metaboliserades till någon annan substans i levern vilket då skulle innebära att det inte syntes på urinprov, det vet jag inte heller någonting om. Det säkraste vore väl att skicka in Krypton och piss till SKL.
Citera
2010-04-21, 16:37
Medlem
[quote=NattKattHatt]Min hypotes angående det du inte förstod:
Anledningen till att den är intressant för många är att frågan rör i princip alla som använder krypton.

Edit: Jag skulle fortfarande uppskatta ett ang. ditt påstående som jag ifrågasatte i ett av mina stycken, ifall du nu vet nåt som vi andra inte vet Kommer här nedan:

Sedan så påstår att vi diskuterar saker enbart utifrån hypoteser och sedan påstår du att Kent dog av att blanda tramadol när obduktionsrapporten vi fått ta del av tydligt visar på att han inte har intagit tramdol?

nej jag har inte information som ni inte har.
är inte intreseard av att öppna upp denna diskution igen. vill bara säga att jag förstår varför folk vill veta detta. vad jag inte förstår är intresset av att diskutera saker ni inte förstår. har gått på universitet och har en iq på 140 men jag kan inte säga hur det ligger till. och diskutera varför ski gjorde så medan tyska universitet gjorde si är fullkomlig meninglöst. ni kan diskutera detta tills ni dör men ni kommer aldrig att komma fram till något vettigt. utan ytligare bevis på det ena eller andra är det bara totalt meningslöst slöseri med tid.
Citera
2010-04-21, 16:42
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattKattHatt
Det beror ju på om det är rent O-desmetyltramadol som ev. tillsatts eller någon annan substans som inte är Tramadol som metaboliseras till O-desmetyltramadol. Hur vida det finns någon sådan substans eller ej vet jag inte. Risken annars skulle ju vara ifall O-desmetyltramadol ev. metaboliserades till någon annan substans i levern vilket då skulle innebära att det inte syntes på urinprov, det vet jag inte heller någonting om. Det säkraste vore väl att skicka in Krypton och piss till SKL.

Ja, jag tänkte precis samma sak själv. Varför inte både/och. Den enda människa jag litar på här i världen är jag själv, så jag får styra upp det där när jag har ork och tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in