2010-04-21, 14:56
Medlem
NattKattHatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag tycker inte heller att det är särskilt trevligt att diskutera i den här tråden längre. Man kan ju inte säga någonting här längre utan att någon kommer med någon oneliner som "Kan du inte sluta gnälla?", "Kan du inte sluta prata om AT?", "Kan du inte sluta prata med honom?", "Måste du prata om den där kemikalien?", eller något i den stilen. Man kan ju inte yppa ett ord här längre utan att någon blir stött verkar det som.

Ska vi ha en hel tråd full av sidor där folk säger hur nice Kryppe är, och att dom ska beställa mer, osv? Jag tycker det är roligare att diskutera/debattera faktiskt. Det är ju trots allt det ett diskussionsforum finns till för.

Håller med till fullo. Man måste få framhäva det positiva såväl som de negativa aspekterna av en drog.
Citera
2010-04-21, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Real1Sama
Kan vi inte sluta diskutera huruvida Krypton innehåller den där jobbiga kemikalien?
Kanske den gör, kanske inte (jag tror på inte). Men kan vi inte sluta diskutera det tills någon har ett konkret bevis?

HÅLLER FULKOMLIGT MED DIG. JAG TROR ATT MAJORITETEN PÅ DETTA FORUMET ÄR JÄVLIGT TRÖTT PÅ ATT HÖRA ALLA HEMSNIKRADE IDER OM KRYPTON. HAR NI NÅGOT BEVIS PÅ ATT KRYPTON INEHÅLLER O-desmetyltramadol SÅ SKRIV DET. ANNARS KAN NI POSTA ERA IDER PÅ O-desmetyltramadol TRÅDEN.

personligen tror jag inte ett dugg på iden. enligt mig ger dom olika rus desutom så har jag fått samma känsla på andra kratom extrakt som på krypton
och ni som tjafsar om den tyska analysen. så har det stället både sämre rykte och sämre utrustning en SKI som inte hittade något som helst O-desmetyltramadol i kryptonet.
Citera
2010-04-21, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattKattHatt
Håller med till fullo. Man måste få framhäva det positiva såväl som de negativa aspekterna av en drog.

håller fullkomligt med om det. men det inkluderar dock INTE hypotetiska debbater om saker som det inte finns några konkreta bevis för.
Citera
2010-04-21, 15:10
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Real1Sama
:/
Jag hade bara en åsikt. Jag tyckte bara det var onödigt att diskutera detta mera.
Det är ju det enda kryptontråden handlar om numera, inte så trevligt att diskutera krypton här längre.
Skit samma då, fortsätt diskutera något som inte har ett slut utan ett slutgiltigt bevis, sida upp och sida ner.

Peace.
För ett tag sedan så hölls ju bara diskussioner om leveranstider och beställningar i den här tråden, och det hör ju egentligen till Nätapotek och drogshoppar. Jag tycker personligen att det är skönt med en diskussion som faktiskt är relevant.
Citera
2010-04-21, 15:25
Medlem
NattKattHatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-D-R
håller fullkomligt med om det. men det inkluderar dock INTE hypotetiska debbater om saker som det inte finns några konkreta bevis för.

Det finns ju 2 analyser i labb och 1 obduktionsrapport (dock framkommit genom AB genom en anonym obucent, så den kan vi inte väga allt för tungt) gentemot 1 analys som påvisat motsatsen och utöver det flera personliga erfarenheter som säger det ena och sedan flera (nåja, till 90% Pinkskin) som säger det andra. Ser du inte det som tillräckliga bevis för att kunna diskutera detta ämne? Om det funnits så konkreta bevis att det var 100% fastslaget så hade det ju inte funnits något att diskutera, så när menar du att man kan diskutera en sådan här sak?
Citera
2010-04-21, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattKattHatt
Det finns ju 2 analyser i labb och 1 obduktionsrapport (dock framkommit genom AB genom en anonym obucent, så den kan vi inte väga allt för tungt) gentemot 1 analys som påvisat motsatsen och utöver det flera personliga erfarenheter som säger det ena och sedan flera (nåja, till 90% Pinkskin) som säger det andra. Ser du inte det som tillräckliga bevis för att kunna diskutera detta ämne? Om det funnits så konkreta bevis att det var 100% fastslaget så hade det ju inte funnits något att diskutera, så när menar du att man kan diskutera en sådan här sak?

när man har relevant infomation.
problemt är att det aldrig blir någon saklig diskution, utan ett ständigt återanvändande av olika hypoteser. det är ungefär lika relevant som att diskutera ifall det finns utomjordingar i univärsum.
DET ÄR INGEN SOM VET. och när jag tittar i tråden så hittar jag ingen som tillfört någon intresant information i detta ämne.
FAKTA: ingen vet ifall det finns O-desmetyltramadol i krypton
FAKTA: ingen vet ifall O-desmetyltramadol är farligare än tramadol.
(och vi kommer inte få veta mer för att folk kontinueligt postar hemsnikrade terorier)

det enda vi bevisligen vet är att ingen har dött genom att använda krypton
(detta inkluderar kent som dog av att blanda tramadol med annat skit.)
så ifall ni är rädda så ge bara FAN i att blanda (vilket man ska ge fan i vilket fall som helst)
Senast redigerad av D-D-R 2010-04-21 kl. 15:44.
Citera
2010-04-21, 15:43
Medlem
deadsets avatar
Citat:
DET ÄR INGEN SOM VET.

Därav diskussionen. Det är, för övrigt, rätt intressant att diskutera liv i universum också.
Citera
2010-04-21, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Därav diskussionen. Det är, för övrigt, rätt intressant att diskutera liv i universum också.

NEJ DET ÄR DET INTE.

ifall ni vill diskutera saker för diskutionen skull, så använd era privata chatforum. detta ställe finns så att folk ska kunna hitta relevant information. och jag tror inte någon som söker information om krypton är intreserad av att läsa 50 sidor om det finns O-desmetyltramadol i krypton utan att någonsin fåreda på svaret. ifall detta ämne intreserar er så mycket så skapa en ny tråd :finns det O-desmetyltramadol i krypton: där kan ni säket kanapa ihopp 500 sidor utan någon som helst relevant information på nolltid.
Citera
2010-04-21, 15:56
Bannlyst
Kan inte någon privatperson här på forumet skicka in eget Krypton till SKL, och säga att det enligt ryktena skall innehålla O-desmetyltramadol, och att de skall kolla upp om det stämmer. Då kanske de hittar det de söker. Att de inte hittade det förra gången kan ju bero på många anledningar, som redan tagits upp i tråden.
Citera
2010-04-21, 15:58
Bannlyst
Citat:
detta ställe finns så att folk ska kunna hitta relevant information.
Detta ställe är ett diskussionsforum, och det skall debatteras utav bara fan, oavsett hur tillförlitliga källorna är.
Citera
2010-04-21, 16:03
Medlem
NattKattHatts avatar
Citat:
när man har relevant infomation.
problemt är att det aldrig blir någon saklig diskution, utan ett ständigt återanvändande av olika hypoteser. det är ungefär lika relevant som att diskutera ifall det finns utomjordingar i univärsum.
DET ÄR INGEN SOM VET. och när jag tittar i tråden så hittar jag ingen som tillfört någon intresant information i detta ämne.
FAKTA: ingen vet ifall det finns O-desmetyltramadol i krypton
FAKTA: ingen vet ifall O-desmetyltramadol är farligare än tramadol.
(och vi kommer inte få veta mer för att folk kontinueligt postar hemsnikrade terorier)

det enda vi bevisligen vet är att ingen har dött genom att använda krypton
(detta inkluderar kent som dog av att blanda tramadol med annat skit.)
så ifall ni är rädda så ge bara FAN i att blanda (vilket man ska ge fan i vilket fall som helst)

Är inte 2 labbanalyser relevant information?! Vi diskuterar i denna tråd den relevanta information vi har och ställer informationen mot varandra. Vissa anser att informationen talar för O-desmetyltramadol medan vissa anser att den inte ger det. Därav har vi en diskussion. Hade vi haft entydliga bevis hade det inte funnits något att diskutera. Anser du att man ska strunta i att diskutera hur vida en cannabis legalisering skulle gynna samhället eller inte i cannabisforumet bara för att det inte finns någon entydlig information angående ämnet?

Sedan så påstår att vi diskuterar saker enbart utifrån hypoteser och sedan påstår du att Kent dog av att blanda tramadol när obduktionsrapporten vi fått ta del av tydligt visar på att han inte har intagit tramdol?

Om man nu behöver information som fullkomligt bekräftar någonting innan man diskuterar det så kan vi ju lägga hela vetenskapen på is eftersom i princip allt inom vetenskapen diskuteras utifrån teorier.

Edit: Och jo, många tycker det är intressant att diskutera hur vida det finns liv i universum eller inte utifrån den information som finns att tillgå. Om inte du tycker det är intressant behöver du inte göra det, precis som du inte behöver diskutera ifall Krypton innehåller O-desmetyltramadol eller inte om du inte finner det intressant.
Senast redigerad av NattKattHatt 2010-04-21 kl. 16:21.
Citera
2010-04-21, 16:07
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Kan inte någon privatperson här på forumet skicka in eget Krypton till SKL, och säga att det enligt ryktena skall innehålla O-desmetyltramadol, och att de skall kolla upp om det stämmer. Då kanske de hittar det de söker. Att de inte hittade det förra gången kan ju bero på många anledningar, som redan tagits upp i tråden.

Jag tror nog inte att SKL bara testar saker för att du vill det, det hoppas jag innerligt inte att de gör iallafall. Och skulle de testa saker på begäran så skulle nog prislappen vara ganska så hög. Däremot så finns det väl labb utomlands som gör just detta till en rimlig peng har jag för mig så det bästa hade väl varit att testa olika batchar krypton i olika labb för att få ett slut på diskussionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in