2009-03-17, 16:08
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelfalafel
slutsats; visst det funkar la lite gran om man krämar på (vilket lätt leder till överdosering) men det är helt enkelt way too little bang för the buck.

Mja. Slutsatsen torde snarare vara att just du tillhör dem som har svårt att få ngn effekt av kratom. Hade jag hällt i mig lika mycket krypton så hade förmodligen legat och kräkits bakom soffan...
Citera
2009-03-18, 02:26
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Mja. Slutsatsen torde snarare vara att just du tillhör dem som har svårt att få ngn effekt av kratom. Hade jag hällt i mig lika mycket krypton så hade förmodligen legat och kräkits bakom soffan...

Kan vara så, spelar inte så stor roll när man kan få mer för pengarna tex här:
www.z-eclectic.com
Citera
2009-03-21, 18:46
Medlem
Som med all kratom så verkar det inte fungera för alla. Jag är dock en av det lyckliga som får ett riktigt behagligt rus och just krypton är utan tvekan det mest potenta av alla sorter jag har testat. Ett kryddmått räcker gott och väl för mig, det bör vara en aning mindre än 0.5 och jag noddade faktiskt till någon minut under peaken. Priset är däremot inte så tilltalande.
Citera
2009-03-21, 23:04
Medlem
Har Kratom korsstolerans med opiater? Om jag brukar köra en sub8a om dagen kan jag då få ett rus av kratom?
Citera
2009-03-21, 23:12
Medlem
Unixxals avatar
http://www.z-eclectic.com/wst_page6.html

Vad ska man köpa?? Finns tonvis med kratom ^^
Citera
2009-03-22, 08:46
Medlem
On fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unixxal
http://www.z-eclectic.com/wst_page6.html

Vad ska man köpa?? Finns tonvis med kratom ^^

Finns ingen krypton där i alla fall så jag vet inte.
Citera
2009-03-22, 08:54
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Trädet kratom tas från är närbesläktat vallmon, har jag fått det berättat för mig. Det är därför effekten är så slående lik den man får på opiater.

Det stämmer nog inte.
Citera
2009-03-22, 09:31
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Har faktiskt bara sett en som fått en allvarlig abstinens av kratom. Jag själv har använt det rätt frekvent och i väldigt höga doser sedan i sommras. Tagit vanliga löv samt väldigt starka extrakt. Inte känt av någon abstinens. Nu har jag varit utan det ett tag. Känner inte något vidare sug efter det heller.

Det finns gott om historier om folk som har fastnat i ett Kratom-beroende, om man bara söker runt lite. Särskilt konstigt är det inte, då Kratom fungerar på samma sätt och binder till samma receptorer som vanliga opioider och opiater (om än kanske med en något mildare effekt). Drogen är trots allt väldigt olaglig i stora delar av Asien, och innehav kan ge långa fängelsestraff, precis som med Heroin.

Jag hade inga större abstinensbesvär i början. Kände mig mest bara deppad, utan att jag riktigt förstod varför. Detta ledde till att jag fortsatte konsumera drogen, då den dämpade deppigheten och ångesten.

Avtändningssymptomen jag började få efter månader av dagligt bruk var inte att leka med, kan jag säga. Muskelryckningar, rinnig näsa, allmän värk i kroppen, och framförallt vidrig jävla ångest samt att man kände sig helt tömd på livsglädje.

Jag tände av på allvar för cirka en vecka sedan. Jag gick igenom tre, fyra helvetiska dagar i början med frossa, kramper, svettningar och psykisk tortyr. Först nu - en hel vecka efter - börjar jag känna mig återställd igen. Vi är alla olika, men underskatta inte Kratom. Det är allt jag vill ha sagt.
Citera
2009-03-22, 11:16
Medlem
On fires avatar
Billigaste stället jag hittills hittat är prylshoppen för 339kr då man köper 5 stycken 3g påsar.
Någon som hittar de billigare svensk som utländsk sida?
Citera
2009-03-22, 12:17
Medlem
sthlmnights avatar
Citat:
Dock verkar inte kratom fungera för alla? Förmodligen har de även svårt med kodein och andra milda till medelstarka opiater? Trädet kratom tas från är närbesläktat vallmon, har jag fått det berättat för mig. Det är därför effekten är så slående lik den man får på opiater.

Jag får ingen effekt av kodein, förutom illamående (testat doser upp till 400mg). Men kratom fungerar utmärkt. Får effekt av opium vallmo också.
Citera
2009-03-22, 17:11
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Det finns gott om historier om folk som har fastnat i ett Kratom-beroende, om man bara söker runt lite. Särskilt konstigt är det inte, då Kratom fungerar på samma sätt och binder till samma receptorer som vanliga opioider och opiater (om än kanske med en något mildare effekt). Drogen är trots allt väldigt olaglig i stora delar av Asien, och innehav kan ge långa fängelsestraff, precis som med Heroin.

Jag hade inga större abstinensbesvär i början. Kände mig mest bara deppad, utan att jag riktigt förstod varför. Detta ledde till att jag fortsatte konsumera drogen, då den dämpade deppigheten och ångesten.

Avtändningssymptomen jag började få efter månader av dagligt bruk var inte att leka med, kan jag säga. Muskelryckningar, rinnig näsa, allmän värk i kroppen, och framförallt vidrig jävla ångest samt att man kände sig helt tömd på livsglädje.

Jag tände av på allvar för cirka en vecka sedan. Jag gick igenom tre, fyra helvetiska dagar i början med frossa, kramper, svettningar och psykisk tortyr. Först nu - en hel vecka efter - börjar jag känna mig återställd igen. Vi är alla olika, men underskatta inte Kratom. Det är allt jag vill ha sagt.
Jag får faktiskt erkänna att jag tenderar att selektivt läsa det jag vill. Kan vara så att jag minns det jag vill. Allt för att romantisera drogen. Det är sant att den binder till opioidreceptorerna. Kanske skall sluta med kratom också, då? Deprimerad som jag är. Känner att jag underskattat Kratom rätt rejält.
Citera
2009-03-22, 17:22
Medlem
Ciphers avatar
Trots det milda ruset så har kratom en otrolig beroendepotential. Långt värre än vad jag hade kunnat tänka mig då jag började. Märkte av abstinens redan efter första gången, så jag fyllde på, och har gjort så sedan dess. Nu är jag visserligen ett dumhuvud när det kommer till droger, men det Deadset säger stämmer; det finns gott om folk som blivit beroende utav det, och de flesta tycks bli det väldigt snabbt. Kanske beroende på dess oskyldiga status.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in