Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Har varit iväg till vårdcentralen nu, genom ett blodprov så trodde läkarn att det var bihåleinflammation, jag hade ett inflammationsvärde (eller vad han kallade det) på 40, normalt ska de ligga på 8!
Så nu äter jag penicillin och hoppas att det var just bihåleinflammation som var felet på mig! Har även fått utskrivet smärtstillande, tyvärr känner jag inte av dem alls, så jag blir nog vaken något dygn till!
Borde bett om sömnmedel!
Jag fick då fan inget smärtstillande när jag hade bihåleinflammation för två år sedan

Jääävlar vad ont det kan göra alltså. Hade aldrig haft det tidigare så jag visste liksom du inte alls vad det var frågan om först. Bara vaknade mitt i natten av att det gjorde helvetiskt ont typ mellan ögonen och näsan på ett sätt jag aldrig tidigare varit med om, nästan som "brainfreeze" fast ihållande. Inte en chans att man kan sova på det alltså.
Jag fick utskrivet penicillin, efedrin (som jag skulle ta i flera veckor) samt hostmedicin (mollipect). Fortsatte ju att göra ont säkert en vecka till innan penicillinet verkat ordentligt, dock lite bättre för varje dag.
Vad fick du utskrivet då?