2009-08-19, 18:41
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Har varit iväg till vårdcentralen nu, genom ett blodprov så trodde läkarn att det var bihåleinflammation, jag hade ett inflammationsvärde (eller vad han kallade det) på 40, normalt ska de ligga på 8!
Så nu äter jag penicillin och hoppas att det var just bihåleinflammation som var felet på mig! Har även fått utskrivet smärtstillande, tyvärr känner jag inte av dem alls, så jag blir nog vaken något dygn till!
Borde bett om sömnmedel!

Skönt att det inte var något värre då, och nu när jag tänker på det borde jag haft med bihåleinflation som alternativ...
Citera
2009-08-19, 18:49
Medlem
Adks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Har varit iväg till vårdcentralen nu, genom ett blodprov så trodde läkarn att det var bihåleinflammation, jag hade ett inflammationsvärde (eller vad han kallade det) på 40, normalt ska de ligga på 8!
Så nu äter jag penicillin och hoppas att det var just bihåleinflammation som var felet på mig! Har även fått utskrivet smärtstillande, tyvärr känner jag inte av dem alls, så jag blir nog vaken något dygn till!
Borde bett om sömnmedel!

Jag fick då fan inget smärtstillande när jag hade bihåleinflammation för två år sedan Jääävlar vad ont det kan göra alltså. Hade aldrig haft det tidigare så jag visste liksom du inte alls vad det var frågan om först. Bara vaknade mitt i natten av att det gjorde helvetiskt ont typ mellan ögonen och näsan på ett sätt jag aldrig tidigare varit med om, nästan som "brainfreeze" fast ihållande. Inte en chans att man kan sova på det alltså.

Jag fick utskrivet penicillin, efedrin (som jag skulle ta i flera veckor) samt hostmedicin (mollipect). Fortsatte ju att göra ont säkert en vecka till innan penicillinet verkat ordentligt, dock lite bättre för varje dag.

Vad fick du utskrivet då?
Citera
2009-08-19, 19:02
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adk
Jag fick då fan inget smärtstillande när jag hade bihåleinflammation för två år sedan Jääävlar vad ont det kan göra alltså. Hade aldrig haft det tidigare så jag visste liksom du inte alls vad det var frågan om först. Bara vaknade mitt i natten av att det gjorde helvetiskt ont typ mellan ögonen och näsan på ett sätt jag aldrig tidigare varit med om, nästan som "brainfreeze" fast ihållande. Inte en chans att man kan sova på det alltså.

Jag fick utskrivet penicillin, efedrin (som jag skulle ta i flera veckor) samt hostmedicin (mollipect). Fortsatte ju att göra ont säkert en vecka till innan penicillinet verkat ordentligt, dock lite bättre för varje dag.

Fick du göra nåt test hos läkaren där de för in någon sorts lång bomullstops, ca 15-20cm lång, in genom näsborren för att svabba ett prov på baksidan av bihålorna eller vad det är som sitter där? Minns inte vad testet hette...
Citera
2009-08-19, 19:10
Medlem
Adks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Fick du göra nåt test hos läkaren där de för in någon sorts lång bomullstops, ca 15-20cm lång, in genom näsborren för att svabba ett prov på baksidan av bihålorna eller vad det är som sitter där? Minns inte vad testet hette...

Kommer inte riktigt ihåg vad läkaren gjorde men jag tror inte det var någon tops inblandad. Har för mig att han först klämde runt näsan och frågade om det gjorde ont (vilket det givetvis gjorde) och sedan stack dom mig i fingret och skickade blodprov till labbet som sedan visade positivt.
Citera
2009-08-19, 20:20
Medlem
Pinkskins avatar
Själv vaknade jag upp en morgon, för många år sedan, med en hals som gjorde så fruktansvärt ont att jag inte ens kunde svälja ner lite vatten!(!!)
Fick en smärtstillande lösning, med en substans som jag bara inte kan komma på namnet på. Den finns också som salva... aja.
Citera
2009-08-19, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adk

Det är väll vid dessa tillfällen CB skulle vara lagligt och fritt att använda som själv medicinering.
Senast redigerad av Nex101 2009-08-19 kl. 20:33.
Citera
2009-08-19, 20:30
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Själv vaknade jag upp en morgon, för många år sedan, med en hals som gjorde så fruktansvärt ont att jag inte ens kunde svälja ner lite vatten!(!!)
Fick en smärtstillande lösning, med en substans som jag bara inte kan komma på namnet på. Den finns också som salva... aja.

Xylocain® viskös kanske?
Citera
2009-08-19, 22:22
Medlem
är det bara kratom i kryptom??
Citera
2009-08-19, 23:03
Medlem
Real1Samas avatar
Med en relativt låg tolerans (kände bra effekt av 5g Kratom löv Thai), hur stor dos bör jag ta av Kratom 15x extract?
Citera
2009-08-19, 23:09
Bannlyst
Nae, 1 timme tar ve väll fan inte för kryptonet att verka??'

Sist ja körde kratom slåg de på efter ca 30min max. 1 timme på tom mage till o med oralt?!?! de väll lite o ta i
Citera
2009-08-20, 00:43
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boldenone
till o med oralt?!?!

Vad jag vet så finns det inget annat sätt om du ska få ut något av kratom.
Citera
2009-08-20, 18:04
Bannlyst
Fått hem kryptonet nu från spicenord!! Ska bli riktigt intressant de här nu! Då kör vi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in