2009-12-02, 12:36
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Royal-
Tar Krypton sakda på levern? Isåfall hur mycket?

Japp det gör det men det krävs ett långt, konstant bruk för att levern ska ta skada.
Citera
2009-12-02, 12:37
Medlem
Inte-Igens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
Det är värt att fylla på, man är på peak efter ca en timme man intagit dosen, så känner du att du behöver mer då så är det bara att köra på. Håller ju i 3 timmar ungefär.

Kratom är lagligt än så länge och verkar inte finnas några planer på att ändra det. Sen om Krypton verkligen innehåller ODT så är det ju en annan femma.

Nice då vet jag. Men funderar på att öka dosen till 1g med en gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Sista och första?

Menade att skriva sist jag testade vilket var min första gång, ser nu hur fult formulerat det var.

Citat:
Ursprungligen postat av SmokyMcPot
Välskriven rusrapport, Ska iväg tll en polare nu och testa detta..

Tänkte dumförklara där men kom på att du nog är ironisk.

Citat:
Ursprungligen postat av Royal-
Hur gör ni för att boosta krypton och få en redig gosig känsla? Vilken musik brukar strömma, har ni någon mysig set and settings när ni chillar ?

Har bara legat i sängen och njutit av musik annars har jag levt min vardag som alltid.

Tänkte kolla om det fanns något som verkligen får en att nå himmeln ( )

Ni förstår

Mvh

Bob Dylan, Iggy Pop, Simon and Garfunkel, Jeffeson Airplane. Soft musik att nodda till.
Citera
2009-12-02, 15:05
Medlem
Narviks avatar
Nu har jag tryckt i mig lite över 1 gram krypton. Det är trevligt att SN säljer det så billigt.

Citat:
Japp det gör det men det krävs ett långt, konstant bruk för att levern ska ta skada.
Vad är det där för kommentar? Du har gissar väl bara? Alla substanser påverkar inte levern märkbart negativt.

Har du någon som backar upp ditt påstående?
Citera
2009-12-02, 15:32
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narvik
Nu har jag tryckt i mig lite över 1 gram krypton. Det är trevligt att SN säljer det så billigt.

Vad är det där för kommentar? Du har gissar väl bara? Alla substanser påverkar inte levern märkbart negativt.

Har du någon som backar upp ditt påstående?

Testa att googla så kan du alltid se själv. Har jag sagt att alla substanser påverkar levern negativt eller?

Att det orsakar leverskada är inte vetenskapligt bevisat på papper, det finns hur mycket som helst på nätet om det och kratom dock. Finns en hel del människor med leverskador under kratom bruk också.

Pigmentförändringar och förändring av färg på huden uppstår i majoriteten pga. leverskador. Långvarit kratombruk kan ge båda.

Citat:
Pigmentation problems are usually from 1 of 2 sources:
1. ACTH (adrenal corticotrophic hormone) which increases melanin in the skin. It's interesting that Kratom (mytragine) has opioid agonist properties because the originating hormome that causes ACTH secretion is adrenocortioctropin. This causes release of Proopiomelanin which can be broken down into melanin, enkephalin (endogenous opiates), and ACTH. So, this might explain some of the opiate agonist properties--either it causes expression of natural endorphins by way of adrenocorticotrophin (which would also increase melanin) or it just fucks up the production of normal enkephalin and increases the expression of melanin. Either way is NOT good. I wouldn't want my body to be permanently altered in this way.

2. Wilson's Disease (problem with liver breakdown of copper... aka "Bronze Diabetes"--this eventually leads to cirrhosis and complete liver failure. This is definitely the worse of the 2 possible paths to pigmentation. This condition could be simulated if kratom does occupy or disrupt the liver's CYP cytochrome oxidase system.
***If THIS is what's causing the pigmentation, then there are ways to test the theory. The easiest way is to look for what are called Keisser-Flieshner rings around the iris of the eye. Look for purple rings just outside the colored part of the eyes. If you have them then STOP DOING KRATOM, go to the doctor

Jaundice ger också samma/liknande symptomer som det efter ett längre kratombruk. Även Jaundice har med levern att göra.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jaundice
Citera
2009-12-02, 15:46
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Testa att googla så kan du alltid se själv. Har jag sagt att alla substanser påverkar levern negativt eller?

Att det orsakar leverskada är inte vetenskapligt bevisat på papper, det finns hur mycket som helst på nätet om det och kratom dock. Finns en hel del människor med leverskador under kratom bruk också.

Pigmentförändringar och förändring av färg på huden uppstår i majoriteten pga. leverskador. Långvarit kratombruk kan ge båda.

Jaundice ger också samma/liknande symptomer som det efter ett längre kratombruk. Även Jaundice har med levern att göra.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jaundice
Det var liknande svar jag ville ha, tack så mycket.
Citera
2009-12-02, 16:40
Medlem
Slingshots avatar
Detta vet säkert dom flesta, för er som vill få ett lite längre rus av kryptonet, inta gärna en halvliter grapejuice en halvtimme innan ni intar kryptonet.
Citera
2009-12-02, 16:45
Medlem
10mgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Detta vet säkert dom flesta, för er som vill få ett lite längre rus av kryptonet, inta gärna en halvliter grapejuice en halvtimme innan ni intar kryptonet.
Yes ma´m.

Och benso ihop med Krypton gör mig mer sänkt än Krypton för sig, så det kan också vara ett litet tips.
Citera
2009-12-02, 18:00
Medlem
gafgarions avatar
Någon som vet nån sida där man kan beställa lite större mängder krypton?
Skicka ett PM

Tack på förhand.
Citera
2009-12-02, 18:17
Medlem
Fråga Ang. Krypton!

Hej, jag har idag intagit krypton som så många andra dagar, dock har jag ett problem.
När jag röker cigg så börjar jag må dåligt efter, har detta hänt er med? Och varför händer detta?

Någon vänlig själ som skulle vilja förklara?
Tack på förhand / Kari~
Citera
2009-12-02, 18:38
Bannlyst
Nikokick?
Citera
2009-12-02, 19:54
Medlem
hanbaagaas avatar
Vad udda, jag tycker cigg smakar extra nice under krypperuset
Citera
2009-12-02, 20:39
Medlem
Phibers avatar
Tycker också det är extra gott under ruset.
Är du van rökare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in