Citat:
Ursprungligen postat av
randomdudeReloaded
Det är klart att aina kommer göra ett exempel av en del som köpt, kanske 20-40% som kommer få husis, resten slipper undan, det blir lite bingolotto om man klarar sig eller icke.
Det hade inte förvånat mig men jag är tveksam till det ändå. Detta svar hittade jag på Reddit.
"Nej du behöver inte oroa dig för husrannsakan.
Alla vendors har redan gått ut och förklarat för sina kunder mailledes att deras verksamheter sakta sedan en vecka tillbaka börjat avvecklas.
Ett av avvecklingsstegen är att permanent ta bort all information relaterat till deras kundlista.
Uttalande av Scandinavian Speciosa:
*Scandinavian Speciosa kommer aveckla sin verksamhet sakta men säkert, fram tills att slutdatumet för klassificeringen. All kundinformation och beställningshistorik kommer raderas.*
Sammanfattningsvis är det inga problem att beställa kratom än då alla verksamheter kommer att fortsätta tills dess att ett datum för klassifiering bestämts.
Det har beslutats att det ska klassificerars; men inte än."
Jag kunde inte hitta att KE har sagt något om radering av kundhistorik men SupremeSpeciosa har sagt det och det ingår tydligen i avvecklingsfasen hos de flesta. Om någon är sugen på att fråga KE själva för ett svar så är ni jättevälkomna att dela med er av svaret här.
Men så som det ser ut nu, så är det troligtvis lugnt.