2023-10-28, 00:02
När brukar ni inta Kratom? Jag har nyligen lärt mig hur man gör det på bästa sättet. Jag tar kratomet på tom mage och äter direkt efter. Då kommer effekten när man ätit färdigt. Förr tog jag alltid direkt efter maten och då tog det alltid lång tid tills effekten kom och då var inte effekten stark heller.
Citera
2023-10-28, 11:08
Medlem
swimp78s avatar
Jag tycker effekten av kratom är väldigt subtil.
Ni som tar ofta mycket, kör ni bil även fast ni druckit kratom? Jag tror inte det borde nedsätta förmågan egentligen.
Citera
2023-10-28, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag tycker effekten av kratom är väldigt subtil.
Ni som tar ofta mycket, kör ni bil även fast ni druckit kratom? Jag tror inte det borde nedsätta förmågan egentligen.

Det kan påverka, när jag tar högre doser och blir väldigt avslappnad så upplever jag reaktionsförmågan sämre och att man bara är mer slapp av sig och har lättare att köra in i föremål när man t.ex parkerar
Citera
2023-10-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evve82
När brukar ni inta Kratom? Jag har nyligen lärt mig hur man gör det på bästa sättet. Jag tar kratomet på tom mage och äter direkt efter. Då kommer effekten när man ätit färdigt. Förr tog jag alltid direkt efter maten och då tog det alltid lång tid tills effekten kom och då var inte effekten stark heller.
Jaha där ser man. Annars vet ju de flesta att mat är rusets fiende när man tar orala droger, man vill ju inte ha något i magen som konkurrerar om upptagningen av ämnet.
Citera
2023-10-28, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kratomstore
Haha! Du får ju låta de ta tid och droppa precis som en bryggare
Jag har kört ett filter direkt ner i en kanna och låtit det droppa och fyllt på med tiden. Tar en viss tid om man gör så. Kör du det i bryggaren

Till er som säger att ni inte känner av något, man reagerar väldigt olika på kratom och strains. Jag har märkt av att vissa reagerar knappt medans en annan person reagerar extremt och anser det vara det bästa dom provat trots båda provat samma. Det är väldigt personligt och har med din kemi och mindset att göra. Ni får prova er fram med flera olika strains oftast samt doser och även leverantörer.

Vill ni göra ert kratom mer potent och få ut så mycket så möjligt så finns det flera olika sätt att göra detta. Använda det ihop med koffein, tillsätta citrus juice, äppelcidervinäger, chamomile, gurkmeja, cayennepeppar mm.

Har ni problem med att kratom effekt avtar pga använt det mycket? testa magnesium tillskott.
Har tänkt att ge magnesium ett försök och se om det kan hjälpa mot mina höga tolerans.

Är det någon här som använder magnesium i detta syftet? Då magnesium finns i flera former och bara särskilda funkar, vilken är den bästa? Vart köper ni det någonstans?
Citera
2023-10-29, 11:34
Medlem
FrenzyPreserves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av domellino
Har tänkt att ge magnesium ett försök och se om det kan hjälpa mot mina höga tolerans.

Är det någon här som använder magnesium i detta syftet? Då magnesium finns i flera former och bara särskilda funkar, vilken är den bästa? Vart köper ni det någonstans?
Så gott som vilken magnesiumsort som helst bör fungera. Det är inte nödvändigt att spendera onödigt mycket pengar på de mer "exotiska" magnesiumsalterna, som glycinat eller treonat, eftersom de ofta är mycket dyrare. Citrat och karbonat fungerar lika bra och är prisvärda alternativ Du kan hitta dem i form av kapslar, tabletter och pulver på de flesta internetapotek.
Citera
2023-10-29, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av domellino

Har hört att grapejuice ska ge ökad effekt
Någon som har testat?
Citera
2023-10-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamwerks
Har hört att grapejuice ska ge ökad effekt
Någon som har testat?

Alla citrus juicer funkar, äppelcidervinäger är bra med
Citera
2023-10-29, 13:54
Citat:
Ursprungligen postat av Chiringi88
Fan va spännande, då det blir ett köp därifrån. Det var ett tag sen jag handlade där

Såg även att KE lanserat en ny serie, Malay! Mycket händer nu på inrikesmarknaden av Kratom verkar det som!
Åh fan, detta hade jag missat. Har du testat någon av de nya Malay produkterna från KE?
Citera
2023-10-29, 15:00
Bannlyst
Är det verkligen nån skillnad på vanliga sorter och stem & vein?
Citera
2023-10-29, 15:42
Medlem
Vad föredrar ni? fermenterad kratom eller direkt torkad?

Provat White Vein som ej är fermenterad. Tror det är nya favoriten
Citera
2023-10-29, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kratomstore
Haha! Du får ju låta de ta tid och droppa precis som en bryggare
Jag har kört ett filter direkt ner i en kanna och låtit det droppa och fyllt på med tiden. Tar en viss tid om man gör så. Kör du det i bryggaren

Till er som säger att ni inte känner av något, man reagerar väldigt olika på kratom och strains. Jag har märkt av att vissa reagerar knappt medans en annan person reagerar extremt och anser det vara det bästa dom provat trots båda provat samma. Det är väldigt personligt och har med din kemi och mindset att göra. Ni får prova er fram med flera olika strains oftast samt doser och även leverantörer.

Vill ni göra ert kratom mer potent och få ut så mycket så möjligt så finns det flera olika sätt att göra detta. Använda det ihop med koffein, tillsätta citrus juice, äppelcidervinäger, chamomile, gurkmeja, cayennepeppar mm.

Har ni problem med att kratom effekt avtar pga använt det mycket? testa magnesium tillskott.
Provade med tekanna också och då gick det lite bättre. Grövre sil så pulvret samlades på botten men samlades där när man rann av försiktigt. Fick inga problem med illamående faktiskt men sämre effekt också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in