2009-10-13, 21:13
Medlem
Pinkskins avatar
Och jag säger att... it´s all in your head! En drog antingen ger AT eller inte. Det är inte så att vissa drabbas, medan andra inte. Går mot allt vad i vart fall jag kan om droger. Missbrukar man tramadol häftigt och under längre tid, så åker man på i vart fall viss AT! Det samma gäller alla andra opioider, opiater. Och cb... och whatever. Men med kratom, krypton, gäller plötsligt inte denna grundläggande sanning? Gjorde ett eget test i förra veckan: Sög i mig sex gram krypton på lite drygt tre dagar - maxade totalt för att sedan gå kall kalkon! AT? Nä... Lika lite som jag någonsin fått AT av kratom. Något som också talar för att det är så, är det faktum att rätt många inte ens känner av någon direkt effekt av kratom eller ens krypton. Och det har alltid varit så med kratomet; för vissa fungerar det och andra inte.

Det måste vara psykologiskt! Möjligen det jag skrev tidigare om något slags "mentalt minne". Att krypton återskapar något slags mentalt minne (har inget bättre ord för det) av tidigare opioid/opiatmissbruk, och du förbereder dig psykiskt för AT och även beroende då krypton påminner mycket om opioider. Men kratomplantan är kusin till kaffeplantan, inte vallmon, dock innehåller den en rad alkholioder, eller vad det heter, som utgör en ganska komplicerad kombination. Det är först nu som man tror sig veta vilken av dessa som är dominerande.

För alla er som tror att krypton innehåller något extra kan jag försäkra: Långt före Krypton så var 15X-extraktet det mest potenta (bortsett, givetvis, från färska löv). Ruset är snarare identiskt, än annat, mellan 15X och krypton. Enda skillnaden är att det krävs tre-fem gånger så mycket av det först nämnda. Ja, jag kan då inte göra någon skillnad, då jag experimenterat med dem båda. Sedan har det visserligen hänt att 15X extraktet varit av sämre kvalité. Förmodligen för att det legat länge på lager? Kom ihåg att det var inte förrän i och med klassningen av spice, mfl, som kratom och krypton-boomen slog till. Innan dess, och innan krypton, såg de flesta kratom som på tok för dyrt och vagt opioidsubstitut som dock en del - likt mig - smått förälskade sig i, medan många andra förblev likgiltiga till.

Detta med beroende och AT-besvär är helt nytt. Det var Deadset som först skrev om det. Har diskuterat, på olika engelska forum, flera år med andra kratomfantaster, men ingen har mig veterligen rapporterat om AT eller beroendeframkallning. Det sista är dock väldigt subjektivt, vilket AT-besvär inte borde vara (men jag undrar, som sagt, om den saken).
Citera
2009-10-13, 21:19
Medlem
deadsets avatar
Ok, vi inbillar oss väl bara då. Jag inbillar mig att jag åkte på kraftiga förkylningssymptom, knappt kunde se, drömde mardrömmar och spydde, i tre dagar. Det sitter bara i huvudet. Du har nog rätt.
Citera
2009-10-13, 21:20
Medlem
Pinkskins avatar
Sedan förstår jag inte riktigt denna fixering kring AT och beroende? Okej, du upplever AT... so what, liksom?!? Är det något att sitta och älta? Tydligen är det så - oförklarligt som det verkar - att en del upplever AT, och andra känner beroende, och en del andra upplever inget av detta. Spekulera kring DET istället!
Citera
2009-10-13, 21:23
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Sedan förstår jag inte riktigt denna fixering kring AT och beroende? Okej, du upplever AT... so what, liksom?!? Är det något att sitta och älta? Tydligen är det så - oförklarligt som det verkar - att en del upplever AT, och andra känner beroende, och en del andra upplever inget av detta. Spekulera kring DET istället!

Därför att vissa av oss kanske ser det som ett problem, idiot. Sluta vara så inåt helvete självisk. Du äger inte Kratom för fan. Det är ett jävla diskussionsforum, så låt folk diskutera. Om du inte gillar det, läs inte. Du beter dig som en jävla besserwisser som tydligen vet allt. Knappast.
Citera
2009-10-13, 21:26
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag börjar tycka att det här är jävligt skumt. Vi måste ju vara runt sex, sju pers nu med samma upplevelse. Om inte ännu fler.

Ja jag håller med. Väldigt märkligt, opioider brukar ju vanligtvis ge en AT när man blivit beroende. Jag hade inget beroende när jag provade den här sörjan. Sen åker man på en AT och är nere i helvetet och vänder efter 2 dagars missbruk.

Nåväl, hoppas ändå att det får förbli lagligt för dom som klarar sig undan problem. Men visst är man nyfiken vad Krypton innehåller då jag aldrig har varit med om att få ett sånt straff så snabbt. Jag är någorlunda van vid avtändningar så detta är inget nytt för mig men för dom som aldrig upplevt det så har det en extra krydda på tillvaron.

Skulle jag ge något råd så är det att ha någon opioid att ta om det går illa. Själv skulle jag föredragit en sub men Kodein, Dexofen går givetvis bra med.
Lyrica var också väldigt effektivt.
Citera
2009-10-13, 21:29
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Ja jag håller med. Väldigt märkligt, opioider brukar ju vanligtvis ge en AT när man blivit beroende. Jag hade inget beroende när jag provade den här sörjan. Sen åker man på en AT och är nere i helvetet och vänder efter 2 dagars missbruk.

Nåväl, hoppas ändå att det får förbli lagligt för dom som klarar sig undan problem. Men visst är man nyfiken vad Krypton innehåller då jag aldrig har varit med om att få ett sånt straff så snabbt. Jag är någorlunda van vid avtändningar så detta är inget nytt för mig men för dom som aldrig upplevt det så har det en extra krydda på tillvaron.

Skulle jag ge något råd så är det att ha någon opioid att ta om det går illa. Själv skulle jag föredragit en sub men Kodein, Dexofen går givetvis bra med.
Lyrica var också väldigt effektivt.

Tack för ett konstruktivt inlägg. Jag ska ha dina ord i bakhuvudet.
Citera
2009-10-13, 21:31
Medlem
Pinkskins avatar
När upplevelserna går vitt isär, så går det inte utesluta inbillningens makt. Nej.
Citera
2009-10-13, 21:33
Medlem
deadsets avatar
Citat:
När upplevelserna går vitt isär, så går det inte utesluta inbillningens makt. Nej.

Men hur korkad får man bli? Menar du, på allvar, att vi alla har inbillat oss? Du vet inte vad du snackar om. Du måste vara efterbliven. På riktigt.

Jag kan inte ta dig på allvar längre.
Citera
2009-10-13, 21:36
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:

Klart man vill veta vad det är som är så speciellt då man mår så kasst efter så kort bruk/missbruk. Jag känner inte till någon annan opioid som kan orsaka denna reaktion. För övrigt så spekulerar vi om vad fan vi vill här och det är inget du kan styra över!
Citera
2009-10-13, 21:39
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:

Hahaha, du kan försvara Krypton hur mycket du vill men då får du komma med något bättre. Seså, bort med dig!
Citera
2009-10-13, 22:08
Medlem
Pinkskins avatar
Det finns ju många som hävdar att de blir så mycket fullare av att blanda alvedon och alkohol med... Då måste det så klart vara så. Jag finner eran logik jävligt bristfällig - framför allt förstår jag inte eran aggression bara för att jag påpekar att det är något märkligt med en drog som ger så olika upplevelser i efterhand.

Herregud! Nu pissar i ett revir jag ägt under minst fyra år...
Citera
2009-10-13, 22:13
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Det finns ju många som hävdar att de blir så mycket fullare av att blanda alvedon och alkohol med... Då måste det så klart vara så. Jag finner eran logik jävligt bristfällig - framför allt förstår jag inte eran aggression bara för att jag påpekar att det är något märkligt med en drog som ger så olika upplevelser i efterhand.

Herregud! Nu pissar i ett revir jag ägt under minst fyra år...

Du vet inte vad du snackar om. Punkt.

Din sista kommentar är så jävla barnslig så den tänker jag inte ens bemöda mig att besvara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in