Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag ställer mig tveksam till att det bara skulle vara Kratom och inget annat i påsen.
Just
den slutsatsen är det jag vänder mig mot. Bara för att du satt i dig gränslöst med krypton under långa perioder, och därmed åkt på baksmälla, så anser du att krypton är beroendeframkallande. Som jag ser det handlar det mestadels om att du tycker synd om dig själv och vill bortförklara dina egna ovanor med att krypton "är något annat". Ställ dig i stället frågan hur det kom sig att du började smacka i dig kvantiteter som är långt bortom normala, så ska du nog se att problemet ligger hos dig själv - och inte i kryptonet.
Retoriken är nämligen exakt den samma som våra politiker för när de klassificerar allt som inte är alkohol, kaffe eller nikotin. Det är faaaarligt, en och annan har inte kunnat handskas med cb, krypton, spice och allt vad det är! Då måste man skydda medborgarna mot detta hemska ämne, helt utan att förstå mekanismerna
bakom missbruket. Nämligen, då det gäller rätt oförargliga substanser som krypton eller cannabis; att de som fastnar i dessa gör det för att de mår dåligt i grund och botten. Inte för att ämnena i sig är särskilt farliga eller beroendeframkallande.
I praktiken är allt som får dig att må - om inte bra, så i vart fall bättre - "beroendeframkallande". Men det är en jättestor skillnad mellan psykiskt beroende och fysiskt. Som natt och dag, faktiskt.