2009-08-27, 00:04
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Så svettningar, ont i musklerna och snuva och rinnande ögon är inte fysiska abstinensbesvär då som jag fått? Relativt lätta besvär men fortfarande besvär.

Det är mycket lätt att särskilja fysisk abstinens ifrån psykisk. Det kan visst vara fysiskt beroendeframkallande.

Denna artikeln i Wikipedia tycker jag stämmer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kratom

Är det inte en himmelsvid skillnad mellan att få en viss AT under några dagar, en vecka eller så, mot att bli så dålig att inget annat hjälper än en ytterligare dos av valfri substans?
Citera
2009-08-27, 00:07
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Är det inte en himmelsvid skillnad mellan att få en viss AT under några dagar, en vecka eller så, mot att bli så dålig att inget annat hjälper än en ytterligare dos av valfri substans?
Det är stor skillnad. Saken är den att Du verkar tro som sagt att det inte går att få fysisk abstinens utav Kratom. I få fall svår abstinens.

Har jag missförstått dig?
Citera
2009-08-27, 00:12
Medlem
deadsets avatar
Alla andra Kratom-extrakt har varit som en piss i Mississippi i jämförelse med Krypton. Åtminstone att döma utifrån mina personliga erfarenheter.

Jag tror knappast att jag skulle ha fått mycket till AT efter ett par veckor på Kratom 15x, till exempel. Krypton är helt i sin egen klass. Jag ställer mig tveksam till att det bara skulle vara Kratom och inget annat i påsen.
Citera
2009-08-27, 00:16
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Alla andra Kratom-extrakt har varit som en piss i Mississippi i jämförelse med Krypton. Åtminstone att döma utifrån mina personliga erfarenheter.

Jag tror knappast att jag skulle ha fått mycket till AT efter ett par veckor på Kratom 15x, till exempel. Krypton är helt i sin egen klass. Jag ställer mig tveksam till att det bara skulle vara Kratom och inget annat i påsen.
Visst var det så att Du intog stora mängder Krypton under en kort period? Alltså extremt? Det jag fick en lätt abs ifrån var några högdoser utav Red Vein Thai. (Icke extrakt).
Citera
2009-08-27, 00:27
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Så att, jo - Krypton kan ge kraftiga abstinensbesvär. Att jämföra det med kaffe är galenskap. Kodein är också tillräckligt starkt och potent för att ge en rejäl avtändning. Jag har haft kontakt med en person här på FB som kämpar med just detta.

Jag förstår inte vad det är du försöker framhäva med ditt inlägg? Om du tror mig eller inte är helt upp till dig. Det spelar mindre roll för mig. Jag vill bara att folk ska vara medvetna om att man kan få en jobbig AT om man har brukat Krypton under en längre tid. Att det inte finns fler rapporter angående detta är helt enkelt för att folk inte har råd att missbruka det.

Jag kanske är den enda som har fått en riktig AT på Krypton, men lägg då på minnet att jag också är den enda som har använt Krypton dagligen under lång tid. Kanske finns där ett samband?

AT är inte det samma som att vara fysiskt beroende. Det är vad jag vill ha sagt + att det finns ingen särskild anledning att varna för kratom eller krypton. Att gnälla då man upplever negativa konsekvenser vid rent missbruk, är ungefär lika giltigt som att skylla kaffebönan för att man är allmänt stirrig och smått illamående och har svårt att somna eftersom man hällt i sig en liter, eller så, under en dag. Jag tycker det faller sig väldigt självklart att allt överdrivet bruk (missbruk) resulterar i obehagliga konsekvenser oavsett vad det än gäller. Det är dock inte det samma som att allt som går att missbruka per definition är fysiskt beroendeframkallande, eller att allt måste varnas för. Lite sunt förnuft borde faktiskt räcka.
Citera
2009-08-27, 00:39
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Jag ställer mig tveksam till att det bara skulle vara Kratom och inget annat i påsen.

Just den slutsatsen är det jag vänder mig mot. Bara för att du satt i dig gränslöst med krypton under långa perioder, och därmed åkt på baksmälla, så anser du att krypton är beroendeframkallande. Som jag ser det handlar det mestadels om att du tycker synd om dig själv och vill bortförklara dina egna ovanor med att krypton "är något annat". Ställ dig i stället frågan hur det kom sig att du började smacka i dig kvantiteter som är långt bortom normala, så ska du nog se att problemet ligger hos dig själv - och inte i kryptonet.

Retoriken är nämligen exakt den samma som våra politiker för när de klassificerar allt som inte är alkohol, kaffe eller nikotin. Det är faaaarligt, en och annan har inte kunnat handskas med cb, krypton, spice och allt vad det är! Då måste man skydda medborgarna mot detta hemska ämne, helt utan att förstå mekanismerna bakom missbruket. Nämligen, då det gäller rätt oförargliga substanser som krypton eller cannabis; att de som fastnar i dessa gör det för att de mår dåligt i grund och botten. Inte för att ämnena i sig är särskilt farliga eller beroendeframkallande.

I praktiken är allt som får dig att må - om inte bra, så i vart fall bättre - "beroendeframkallande". Men det är en jättestor skillnad mellan psykiskt beroende och fysiskt. Som natt och dag, faktiskt.
Citera
2009-08-27, 01:04
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Jag får hålla med Pinkskin i det mesta nu.
Citera
2009-08-27, 01:06
Medlem
deadsets avatar
Du är bara rädd att det ska klassas, precis som i Asien och Australien. Säg som det är istället.

Det är absolut inte meningen att gnälla. Jag försöker bara att så objektivt och sakligt som möjligt beskriva vad månader av användning gjorde med mig. Hur du sedan tolkar den informationen är bortom min kontroll.
Citera
2009-08-27, 01:08
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Jag får hålla med Pinkskin i det mesta nu.

För att ni båda har använt Krypton dagligen i flera månader och således kan uttala er om vilken effekt detta har på er kropp, eller hur menar du?
Citera
2009-08-27, 01:09
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Visst var det så att Du intog stora mängder Krypton under en kort period? Alltså extremt? Det jag fick en lätt abs ifrån var några högdoser utav Red Vein Thai. (Icke extrakt).

Nja. Det berodde på hur mycket jag hade. Mot slutet var jag hur som helst tvungen att ta Krypton för att ens orka mig upp ur sängen och dra till jobbet. Jag snittade väl kanske 2 gram om dagen.
Citera
2009-08-27, 01:15
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
I praktiken är allt som får dig att må - om inte bra, så i vart fall bättre - "beroendeframkallande". Men det är en jättestor skillnad mellan psykiskt beroende och fysiskt. Som natt och dag, faktiskt.

För tredje gången; jag fick fysiska utsättningssymptom. Eller menar du att det var en ren tillfällighet att jag råkade åka på illamående, förkylning, svettningar, spasmer och huvudvärk samma dag?

Krypton ger samma effekt som en vanlig opioid. Du får minimala pupiller, du noddar, du upplever eufori, ångesten försvinner och du har klåda över hela kroppen. Skiten binder till samma receptorer som vanliga opioider, och fungerar på samma sätt. Så jag förstår inte riktigt varför du finner det så otroligt att det skulle ge fysiska avtändningssymptom, precis som vanliga opioider?

Vad är skillnaden liksom?
Citera
2009-08-27, 01:19
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
För att ni båda har använt Krypton dagligen i flera månader och således kan uttala er om vilken effekt detta har på er kropp, eller hur menar du?
Nej, det har jag inte gjort. Jag frågade dig hur mycket Du tpg men svarade inte först än nu. Jag förstår att Du vill få ut din upplevelse som alla andra vill få ut sina. Jag betvivlar inte alls att Du åkte på en allvarlig abstinens.

Personligen är jag rädd att Kratom kommer att klassas. Men det är sossar och andra kommunisters fel.

Nu skriver Deadset många vettiga saker. Jag som lekman har klassat det som en opioid då det binder till opioidreceptorer.

Edit: Skillnaden är hur de binder till receptorerna. Affiniteten.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2009-08-27 kl. 01:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in