2022-09-28, 12:36
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalle22
Hej

Jag är ny på detta. I dag fick jag grön mang da. Tog ca 1 och en halv tsk

Känns inte mycket, tänkte fylla på om 3 timmar

Frågan är hur många gånger kan man fylla på på en dag. Tack
Du kan fylla på så ofta som du vill. Bästa tycker jag är att fylla på en gång var 30 - 60 minut. Bäst är att inte ta mycket på en gång, utan ta lite grann under dagen.
Citera
2022-09-28, 12:43
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag brukar ta det i kallt vatten och sedan dricka det. Har läst här i tråden om citron ska boosta kratomet och det kanske det gör. Jag brukar blanda i citronjuice och jag har märkt att kratomet löses upp bättre när citron kommer i.

Ska snart fylla på har dock inte citron hemma men fanta kanske kan funka.

Någon som har tagit kratom tillsammans med Theralen? Jag läste längre bak att en dog men han hade även ett tredje ämne i sig.
Jag tog lite Theralen igår (0,25ml) för att kunna somna då kratom håller mig vaken. Men är de riskfritt?
Citera
2022-09-28, 12:49
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Ska snart fylla på har dock inte citron hemma men fanta kanske kan funka.

Vet inte om det är så bra att blanda med kolsyrade drycker. Lätt att de skummar över. Bättre att blanda med någon saft istället.
Citera
2022-09-28, 14:19
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Vet inte om det är så bra att blanda med kolsyrade drycker. Lätt att de skummar över. Bättre att blanda med någon saft istället.

De blev fanta
Såg du hade prövat 2 gröna i kombination.
Har du prövat alla färger? Tänkte eventuellt beställa gold då jag läst en del positivt om de. Har du prövat de?
Sen kan de ju skilja enormt från företag till företag och vilken batch.
Citera
2022-09-28, 15:59
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ja nu fick jag bättra effekt! men en tsk räcker nog bra vid påfyllning

Tycker detta va en trevlig upplevelse! Oro och stress är som bortblåst

Blev det den effekten av grön? Vilken grön? Är det inte röd som ger den effekten?

🤔🤔🤔

Tänkte testa gold. Det är egentligen en röd men torkad längre. @ krat.spec
Citera
2022-09-28, 18:41
Medlem
Nalle22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConDodgy
Blev det den effekten av grön? Vilken grön? Är det inte röd som ger den effekten?

🤔🤔🤔

Tänkte testa gold. Det är egentligen en röd men torkad längre. @ krat.spec

Grön Maeng,Da från KS. I dag fick jag röd Malay och denna va starkare än min gröna,
Men tycker jag mådde bättre på den gröna.
Citera
2022-09-28, 19:05
Medlem
creepyones avatar
Citat:

De gröna ska väl vara lite bättre mot smärta? Och röd lite bättre mot ångest?

De är ingen som fått positiv up på detta?

Generellt är det detta som gäller när det kommer till färgerna gällande kratom.

Dom vita sorterna drar väldigt mycket och "uppåthållet" det vill säga väldigt centralstimulerande. Likt affe och cola.

Dom röda sorterna drar åt "neråthållet" likt benzo och opiater. Downers över lag lungande så att säga.

Nu dom gröna sorterna sägs vara en mix mellan röd och vit där du har ett mellow rus med centralstimulernade effekter tillsammas.

Ungefär nått i den stilen kan man ha i åtanke näre kommer till dom olika färgerna gällande kratom.

Dom röda sorterna ger även smärtlindring samt ångest dämpning likt en mild mild opiat så är det du är ute efter och vill lung och skön så ska du satsa på röda sorter helt klart.
Citera
2022-09-28, 19:09
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Grön Maeng,Da från KS. I dag fick jag röd Malay och denna va starkare än min gröna,
Men tycker jag mådde bättre på den gröna.

Vad jag har hört så är gold en mix utav alla 3 röd,vit samt grön och ska inte va nått vidare nice. Men kan va helt ute och cykla med
Citera
2022-09-29, 00:43
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
Vad jag har hört så är gold en mix utav alla 3 röd,vit samt grön och ska inte va nått vidare nice. Men kan va helt ute och cykla med

"Gold" enligt KS är helt enkelt "torkad längre". Deras Gold Bali är egentligen Red Bali, men alltså torkad längre.
Citera
2022-09-29, 01:11
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Personligen tycker jag att dessa tabeller över långt överdrivna hur mycket man ska ta.
Jag väger 80 kg och blir rekommenderad att ta 7,2 gram. Min sweetspot är 2,5 gram, max 3 sen blir det mest bara biverkningar i form av illamående, huvudvärk osv.
Dricker du tillräckligt med vatten?

Jag har aldrig fått bieffekter såsom huvudvärk, men å andra sidan är jag väldigt bra på att hålla vätskebalansen i schack, kratom verkar som alkohol, vätskedrivande.

Angående dosering är allt sånt individuellt, det var någon som skrev att en högre dos ger nödvändigtvis inte mer high och det håller jag delvis med om. När det gäller kratom måste man pröva sig fram för att hitta sin "sweetspot".

Vart köper du tabletter fö? Jag hittar endast pulver på våra Svenska hemsidor.
Citera
2022-09-29, 09:18
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:

Brukar köra med 33cl vatten ungefär till 1 tsk.
Om man ska köra exempelvis saft och för att få bort smaken så mycket som möjligt så behövs de mer saft ju.
Påverkar mängden vätska upptaget tro?
Citera
2022-09-29, 09:43
Medlem
Citat:
Är de bättre i varmt vatten såsom te eller går det lika bra att blanda med kallt vatten och dricka direkt?

Hur sällan bör man ta för att inte bli hooked?
När jag är hemma sätter jag bara på vattenkokaren går skit snabbt sen blandar i o de löser sig fint sedan lägger jag i kall vatten o sveper det...
På jobbet så har jag preppat i kapslar o lagt i viraminburkar som står synliga för allihopa o ingen förstår att de är något annat haha...
Lite jobbigt o packa i kapslar men gör de 1 gång i månaden så de räcker ett tag...

Jag vart hooked direkt men det är för jag har lätt o bli beroende av allt möjligt och pga min feta ångest jag haft.

Kratom rädda mig från självmord o jag kör på så länge de inte skadar mig, skall försöka sluta någon gång o se om man mår bra utan men är väldigt osäker på de.. mkt mildare än allt annat jag tagit o detta kan man faktiskt ha ett liv på, jobbigt dock o vakna mitt i natten o känner att man behöver en dos ibland gör de pirrar överallt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in