Citat:
Ursprungligen postat av Rogge-
Har inte provat krypton. Hur mkt motsvarar 3g krypton någon 15x standard extrakt?
Hur såg själva toleransstegen ut, om du kan minnas? Dvs skena det iväg plötsligt, i samband med dosförändring, plana det ut eller fortsatte det i samma takt, etc, etc?
Ärligt talat skulle jag helst se att du, ifall du kontaktar vården, inte nämner kratom utan istället skyller på någon annan opioid. Av ideologiska och själviska skäl då jag inte vill se stora lagföringsdraperiet dras framför denna substans.

Jag vet inte hur starkt Krypton är kontra 15x, men det ska tydligen vara det starkaste extraktet. Jag har testat 15x, och kände ingenting av det, medan ytterst lite Krypton krävdes för att få effekt. Om det säger dig någonting.
Toleransstegen har fortsatt i ganska jämn takt. Det har krävts lite mer varje gång för att uppnå önskad effekt. Nu tar jag dock bara litegrann för att ta bort udden av den värsta ångesten, och för att fungera någorlunda normalt på jobbet.
Jag ska försöka en till cold turkey, innan jag fortsätter nedtrappningen. Jag ska prova att vara utan Krypton hela helgen, och se om jag klarar det. Om inte, så fortsätter jag nedtrappningen och går över till 15x som är lite svagare. Om jag tragiskt nog blir tvungen att kontakta Vårdcentralen så skulle jag helst inte ljuga om min situation. Tyngre opiater/opioider är dessutom olagliga, och jag har inte lust att dra på mig uppmärksamhet av snuten när det inte ens är nödvändigt. Men förhoppningsvis ska det inte behöva gå så långt att jag måste koppla in vården.
Jag tar en dag i taget och får se vad som händer, helt enkelt.