• 1
  • 2
2009-01-20, 05:55
Medlem
deadsets avatar
Jag har använt Kratom från och till under några månaders tid. Den senaste tiden har det blivit dagligen, och ganska stora doser.

Häromdagen var jag fri från Kratom i cirka 24 timmar. Jag sov ganska mycket. Drömde hemska mardrömmar. I vaket tillstånd hade jag ont i hela kroppen, svettningar, frossa och en fruktansvärd ångest som vägrade släppa. Självmordstankar. Allt hemskt du kan tänka dig. Till slut klarade jag inte pressen längre och intog en mindre dos Kratom, och efter cirka en halvtimme började jag känna mig som en människa igen och kunde äntligen pusta ut och slappna av.

Vad fan ska jag göra? Jag klarar inte avtändningen, det känns som jag blir galen. Ångesten vägrar ju släppa. 24 timmars konstant ångest kan väl få vem som helst att bli galen. Jag är ledig nu under helgen, och funderar på att försöka en ny avtändning.

Men jag måste ha råd och tips. Ni som har varit i liknande situationer - hur ska jag bära mig åt? Hur länge kommer helvetet att vara? Snälla hjälp mig!
Citera
2009-01-20, 06:44
Medlem
Sveinis avatar
Hur bor du? äre bara du eller? att umgås med någon under din avtändning gör sinnesjuka skillnader.
Citera
2009-01-20, 07:05
Medlem
Avtändning från Kratom kan ta flera dagar. Räkna med 3–4. Kanske kan du trappa ner gradvis under ett par veckor istället? Ta 2/3 av din normala dos i ett par dagar, sen halva, sen 1/3, sen inget. Om du tänker sluta cold turkey så får du räkna med några jobbiga nätter.
Citera
2009-01-20, 08:53
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveini
Hur bor du? äre bara du eller? att umgås med någon under din avtändning gör sinnesjuka skillnader.

Jag har tyvärr ingen att umgås med under min eventuella avtändning.
Citera
2009-01-20, 08:54
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syskon
Avtändning från Kratom kan ta flera dagar. Räkna med 3–4. Kanske kan du trappa ner gradvis under ett par veckor istället? Ta 2/3 av din normala dos i ett par dagar, sen halva, sen 1/3, sen inget. Om du tänker sluta cold turkey så får du räkna med några jobbiga nätter.

Nedtrappning låter som en mycket behagligare idé. Är du säker på att det fungerar att göra så med Kratom?
Citera
2009-01-20, 10:36
Medlem
799s avatar
Nedtrappning borde funka bra så länge du håller dig till planen. Problemet är att det brukar bli svårt att hålla sig och att du drar ut på plågorna. Cold turkey FTW!!

Ser man till att inte ha något annat att göra kan man kura ihop inne, kolla på film och göra sånt man brukar när man är förkyld och har feber. Efter ett par tre dagar börjar man bli frisk

Det är bara att bita ihop, sen när du är frisk är du en bra erfarenhet rikare
Citera
2009-01-20, 10:46
Medlem
Rogge-s avatar
Hur fan hade du råd att torska runt på kratom?

Skulle va intressant att veta hur din toleransutveckling såg ut. Lust att dela med dig? Skriva och engagera sig med nåt brukar hjälpa bra mot AT
Citera
2009-01-20, 10:50
Medlem
799s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogge-

Skulle va intressant att veta hur din toleransutveckling såg ut. Lust att dela med dig? Skriva och engagera sig med nåt brukar hjälpa bra mot AT

Precis, kratom är ju dyrare än heroin för tusan, lol..
Citera
2009-01-20, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 799
Precis, kratom är ju dyrare än heroin för tusan, lol..

I sverige ja, han kanske beställde från någon sida i utlandet. Det är mycket mer populärt i tex. USA!
Citera
2009-01-20, 16:52
Medlem
deadsets avatar
Citat:

Egentligen har jag inte haft råd. Jag har lånat pengar, jag har obetalda räkningar, skitit i att äta. Betett mig som en tvättäkta junkie, med andra ord. Jag har dessutom använt mig av Krypton, till råga på allt. Nästan hela lönen har gått åt till skiten.

Toleransutvecklingen har sett ut på så sätt att doser som förut gjorde mig jävligt mysig en hel dag, krävs idag för att känna mig någorlunda "normal". Om jag ska känna mig mysig så måste jag ta löjligt stora doser. Nästan 3 gram Krypton.

Jag tror inte jag pallar en cold turkey. Har redan testat och gav vika redan efter ett dygn. Helvete vad dåligt jag mådde. Jag ska försöka trappa ned istället. Klarar jag inte det heller så kontaktar jag Vårdcentralen.
Citera
2009-01-20, 22:45
Medlem
Rogge-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Egentligen har jag inte haft råd. Jag har lånat pengar, jag har obetalda räkningar, skitit i att äta. Betett mig som en tvättäkta junkie, med andra ord. Jag har dessutom använt mig av Krypton, till råga på allt. Nästan hela lönen har gått åt till skiten.

Toleransutvecklingen har sett ut på så sätt att doser som förut gjorde mig jävligt mysig en hel dag, krävs idag för att känna mig någorlunda "normal". Om jag ska känna mig mysig så måste jag ta löjligt stora doser. Nästan 3 gram Krypton.

Jag tror inte jag pallar en cold turkey. Har redan testat och gav vika redan efter ett dygn. Helvete vad dåligt jag mådde. Jag ska försöka trappa ned istället. Klarar jag inte det heller så kontaktar jag Vårdcentralen.

Har inte provat krypton. Hur mkt motsvarar 3g krypton någon 15x standard extrakt?
Hur såg själva toleransstegen ut, om du kan minnas? Dvs skena det iväg plötsligt, i samband med dosförändring, plana det ut eller fortsatte det i samma takt, etc, etc?

Ärligt talat skulle jag helst se att du, ifall du kontaktar vården, inte nämner kratom utan istället skyller på någon annan opioid. Av ideologiska och själviska skäl då jag inte vill se stora lagföringsdraperiet dras framför denna substans.
Citera
2009-01-21, 09:06
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Har inte provat krypton. Hur mkt motsvarar 3g krypton någon 15x standard extrakt?
Hur såg själva toleransstegen ut, om du kan minnas? Dvs skena det iväg plötsligt, i samband med dosförändring, plana det ut eller fortsatte det i samma takt, etc, etc?

Ärligt talat skulle jag helst se att du, ifall du kontaktar vården, inte nämner kratom utan istället skyller på någon annan opioid. Av ideologiska och själviska skäl då jag inte vill se stora lagföringsdraperiet dras framför denna substans.

Jag vet inte hur starkt Krypton är kontra 15x, men det ska tydligen vara det starkaste extraktet. Jag har testat 15x, och kände ingenting av det, medan ytterst lite Krypton krävdes för att få effekt. Om det säger dig någonting.

Toleransstegen har fortsatt i ganska jämn takt. Det har krävts lite mer varje gång för att uppnå önskad effekt. Nu tar jag dock bara litegrann för att ta bort udden av den värsta ångesten, och för att fungera någorlunda normalt på jobbet.

Jag ska försöka en till cold turkey, innan jag fortsätter nedtrappningen. Jag ska prova att vara utan Krypton hela helgen, och se om jag klarar det. Om inte, så fortsätter jag nedtrappningen och går över till 15x som är lite svagare. Om jag tragiskt nog blir tvungen att kontakta Vårdcentralen så skulle jag helst inte ljuga om min situation. Tyngre opiater/opioider är dessutom olagliga, och jag har inte lust att dra på mig uppmärksamhet av snuten när det inte ens är nödvändigt. Men förhoppningsvis ska det inte behöva gå så långt att jag måste koppla in vården.

Jag tar en dag i taget och får se vad som händer, helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in