Citat:
Ursprungligen postat av Syskon
Oavsett om Krypton är kratom eller ej så är det inte safe. Det är beroendeframkallande. Ett starkt, fysiskt, beroende...
Och du är här för att rädda oss från detta! Ska vi skramla ihop till en present nu?
Citat:
Ursprungligen postat av Syskon
Föredrar du verkligen spekulationerna framför att veta? Den här tråden kan fortsätta hur länge som helst utan faktatillförsel...
Alla som har minsta insikt i vad Kratom handlar om vet att det är potent. De onödigt vilda spekulationerna kunde jag verkligen leva utan, ja... Jag och alla andra med, för den delen. Man behöver inte tillskriva alkohol farliga baksidor, för de finns där redan, så bara för att en och annan trillat dit på Krypton... - Ja, man lär sig så länge man lever! Jag ifrågasätter dock inte så mycket att det har sina konsekvenser, jag ifrågasätter ditt ständigt rotandes efter RC - och underblåser spekulationer för ditt eget intresses skull. Flashback, må så vara. Du får missbrukare att tänka:
"Ah... det var inte mitt beteende, det var RC som gjorde att jag fick problem!".
Det dröjde innan jag accepterade att det faktiskt finns de som åkt dit på kratom - i form av Krypton. Jag trodde ärligt inte att det fanns så dumma människor (med på tok för mycket pengar för sitt eget bästa), men i takt med att priserna sjunkit, så har även intresset ökat. Jag inser att problemet finns, men du gör det knappast bättre genom att spä på med RC-fördomar. Så kom de första labb-resultatet, och (som jag hela tiden sagt) visade de på att Krypton innehåller Kratom! Då börjar du ifrågasätta labbresultaten... Och har mage att hävda att ditt intresse är andras
egentliga intresse!
Men du har uppenbarligen inga som helst egna erfarenheter av kratom, så varför engagerar du dig? Min farsa och jag diskuterar jämt sådant här - han som nykter alkoholist, jag som aktiv. Det enda du bidrar till är att klassa Krypton (och låter lura missbrukaren att skylla på RC-droger). Vilket är synd för alla oss övriga som uppskattar det. Finns möjligheten att missbruka något, så kommer människor göra det! Spelar mindre roll om det handlar om kratom, eller choklad. Det är
konsekvenserna som betyder något! Choklad är förmodligen (?) nyttigare att missbruka än kratom... dock tyder det mesta på att inget av missbruken är farliga, fysiskt sett! Cacaobönan har funnits lika länge som Kratomträdet, eller kaffebönan. Alkohol säkert lika länge som de båda. Inse att det är ditt eget beteende som är problemet, inte själva varan, så har både du och jag kommit en lång väg mot tillfrisknande!