Citat:
Ursprungligen postat av
sb1231
Hur mycket Kratom bör man ta för att inte få EP anfall om man tar Voxra? Jag tog Kratom när jag hade Voxra i kroppen och ingenting hände. Vill inte chansa att ta kratom igen i helgen å sen riskera att få anfall. Så jag frågar er hur det är med den blandningen
Gällande Voxra / Wellbutrin / Zyban (aktiva substans: Bupropion) så var jag lite snabb med att göra definitiva uttalanden. Det är tydligen känt Bupropion sänker tröskeln för diverse krampanfall och att det är proportionellt med dosen, högre doser minskar alltså kramptröskeln. Även om jag PERSONLIGEN inte upplever några problem vid användning av bupropion 100mg och kratom (främst white elephant) så finns det forskning som tyder på att det finns en interaktion och att kratom hämmar metabolismen av bupropion vilket leder till förhöjda plasmanivåer av just bupropion och dess metaboliter (hydroxybupropion etc) vilket i sin tur leder till ökade risk för anfall. Så, ja, ursäkta om jag var snabb med att uttala mig. Här är källorna:
"Evaluation of the effects of Mitragyna speciosa alkaloid extract on cytochrome P450 enzymes using a high throughput assay." (Page 11 of the PDF)
"Review of the Pharmacology and Clinical Profile of Bupropion, an Antidepressant and Tobacco Use Cessation Agent" (Page 21 of the PDF)
Generelt om bupropions metaboliska processer:
https://drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=137644
Så även om just JAG inte upplever problem vid JUST MIN DOS så innebär det inte att det är säkert.