2020-05-11, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Tack för svar. Hur länge innan sängdags rekommenderar du att man tar det?
Jag tar det 45min innan jag lägger mig. Då hinner man mysa lite också. Så jäkla skönt att känna att man börjar sväva iväg in i drömmarnas värld
Citera
2020-05-11, 16:39
Medlem
shurasAcolytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Ja, det var första gången jag testade. Nej, självklart förväntade jag mig inte något lsd-rus haha. Väntade mig bara en lite starkare effekt. Skulle väl säga att jag kände en aning välbehag. En lite lugnare känsla i kroppen, opiatlikt liksom. Däremot känner jag mig inte piggare eller så av den gröna varianten trots 2 teskedar sammanlagt.

När du säger att det är på tok för mycket med en tesked för dig, vad för bieffekter får du av det? Typ hjärtklappning, kallsvettningar osv? Bara nyfiken. Undra om det har något med levern att göra i mitt fall. Att den är så pass förstörd sedan innan, att den inte kan ta upp kratomet haha, snacka lös teori.

Jag menar ett illamående, närmast dysfori, lite kallsvettningar och eventuellt huvudverk. Någon nämnde att mitragynin mfl är både opoid-agonister men också antagonister i högre doser. Alltså, i högre doser så dämpar det ruset. Det tycker jag mig känna igen. Lite för mycket och den trevliga, användbara känslan försvinner. Mindre är mer. Men alla är olika, för mig är en halv tesked av TTs vita elefant en perfekt dos, deras gröna malay batch #100320 är också bra. Blir lätt skakig och konstig av kaffe så det här är ett superbra alternativ. Perfekt när jag sitter och kodar och behöver en extra skjuts för att nå en dead-line.
Citera
2020-05-11, 16:42
Medlem
shurasAcolytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Nån med erfarenhet att gå från Kratom till Tramadol? Tagit Kratom i ca 2 veckor, nu Tramadol och får ingen effekt.

Fel håll. Kratom och sedan andra opiater är inte optimalt. Kratom funkar bättre om du vill sluta med opiater. Mitragyna Speciosa är en farmakologiskt ganska komplex växt, skulle inte förvåna mig om det blockerar mu-receptorerna om du använt mycket av det.
Citera
2020-05-11, 16:44
Medlem
shurasAcolytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Palsternackan-
Red Bali använder jag som sömnmeds, i lite lägre doser. Tar man över 3g tycker jag att det blir svårare att somna, men runt 1,5-2g innan man hoppar i säng fungerar utmärkt. Mitt är från SS, men ska väl vara någorlunda samma lika från TT.

Lite är det. Den ena är lite färskare = potentare verkar det som. Men effekten är mer eller mindre den samma enligt mig.
Citera
2020-05-11, 22:55
Medlem
sb1231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Av min långa erfarenhet av kratommissbruk går det att blanda med allt.

Caution på att blanda med CB, det blir en sinnessjukt stark tripp.
BLANDA ALDRIG MED VOXRA. Då får man EP

Hur mycket Kratom bör man ta för att inte få EP anfall om man tar Voxra? Jag tog Kratom när jag hade Voxra i kroppen och ingenting hände. Vill inte chansa att ta kratom igen i helgen å sen riskera att få anfall. Så jag frågar er hur det är med den blandningen
Citera
2020-05-11, 23:07
Medlem
sb1231s avatar
Hur hög dos ska man ta för att inte få krampanfall om man nu tar kratom och har Voxra i kroppen?

Jag tar 150mg varje morgon och till helgen ska jag och min fästman testa Kratom. Jag har testat det en gång innan och då va de inga problem. Tror jag tog 2-3 teskedar.
E det med väldigt hög dos man får EP?

Frågar er som vet så jag inte riskerar något. För har fått ett anfall innan när jag råkade blanda tramadol med Voxra.
Citera
2020-05-12, 08:44
Medlem
shurasAcolytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sb1231
Hur mycket Kratom bör man ta för att inte få EP anfall om man tar Voxra? Jag tog Kratom när jag hade Voxra i kroppen och ingenting hände. Vill inte chansa att ta kratom igen i helgen å sen riskera att få anfall. Så jag frågar er hur det är med den blandningen

Gällande Voxra / Wellbutrin / Zyban (aktiva substans: Bupropion) så var jag lite snabb med att göra definitiva uttalanden. Det är tydligen känt Bupropion sänker tröskeln för diverse krampanfall och att det är proportionellt med dosen, högre doser minskar alltså kramptröskeln. Även om jag PERSONLIGEN inte upplever några problem vid användning av bupropion 100mg och kratom (främst white elephant) så finns det forskning som tyder på att det finns en interaktion och att kratom hämmar metabolismen av bupropion vilket leder till förhöjda plasmanivåer av just bupropion och dess metaboliter (hydroxybupropion etc) vilket i sin tur leder till ökade risk för anfall. Så, ja, ursäkta om jag var snabb med att uttala mig. Här är källorna:

"Evaluation of the effects of Mitragyna speciosa alkaloid extract on cytochrome P450 enzymes using a high throughput assay." (Page 11 of the PDF)

"Review of the Pharmacology and Clinical Profile of Bupropion, an Antidepressant and Tobacco Use Cessation Agent" (Page 21 of the PDF)

Generelt om bupropions metaboliska processer: https://drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=137644

Så även om just JAG inte upplever problem vid JUST MIN DOS så innebär det inte att det är säkert.
Citera
2020-05-12, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Nån med erfarenhet att gå från Kratom till Tramadol? Tagit Kratom i ca 2 veckor, nu Tramadol och får ingen effekt.

För satan grabben lägg ner att blanda med Tramadol. Skitfarligt och risken är djävligt stor att du får andningsdepression.
Googla på Krypton. 10-12 ungdomar dog i Sverige för några år sedan.

Iofs inga större prob om du inte blandar skiten. Kratom går ur kroppen på 24 t

Folk som blandar och snackar om detta påskyndar myndigheternas mål att stoppa kratom.
Senast redigerad av krattekid 2020-05-12 kl. 17:05.
Citera
2020-05-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Håller med. TT är bra mycket vassare än SS.

Har testat båda och från Holland också men särklass bäst både av mig och mina polare är Eco**l.se fd. Samo**y som först blev hackad sedan nedstängd av webbshop lev.

Någon frågade om nåfot att sova på. Många säger röda varianter, men många noddar utav helsike, plus att röd Bali kan man få kåda om man får för mycket. Absolut bäst anser jag Grön Malay. Ta den på dagen eller tidigt på kvällen. Man sover som en katt. Köper alltid hos beskrivna och har aldrig blivit missnöjd. Blev fel en gång och dom skickade nästan lika mycket i olika prover som jag beställt. Alla grym kvalitet. Dessutom söker dom medvetet ekologiska leverantörer, och inga som sprutar bekämpningsmedel på träden.

För sova och smärta i kroppen Grön Malay
Senast redigerad av krattekid 2020-05-12 kl. 17:16.
Citera
2020-05-12, 19:16
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovehundberg
Tar du olika doser för olika färger eller spelar batchen större roll? Får man samma varma känsla i kroppen av de gröna?
Nä, jag tar samma dos vilken färg det än är. Tycker inte att det är sådan stor skillnad mellan dem, för de ger mig samma känsla och rus.
Citera
2020-05-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krattekid
Har testat båda och från Holland också men särklass bäst både av mig och mina polare är Eco**l.se fd. Samo**y som först blev hackad sedan nedstängd av webbshop lev.

Någon frågade om nåfot att sova på. Många säger röda varianter, men många noddar utav helsike, plus att röd Bali kan man få kåda om man får för mycket. Absolut bäst anser jag Grön Malay. Ta den på dagen eller tidigt på kvällen. Man sover som en katt. Köper alltid hos beskrivna och har aldrig blivit missnöjd. Blev fel en gång och dom skickade nästan lika mycket i olika prover som jag beställt. Alla grym kvalitet. Dessutom söker dom medvetet ekologiska leverantörer, och inga som sprutar bekämpningsmedel på träden.

För sova och smärta i kroppen Grön Malay

** = va
Eller? Måste vara det.
Citera
2020-05-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friedrich-von-Dy
** = va
Eller? Måste vara det.

Yepp!

Dom har byggt ny webbshop och infört Swish betalning. På tiden.
Var nog det som också gjorde att dom var tvungna att byta plattform.
Gick snabbt och smidigt att beställa nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in