2020-05-03, 14:04
Medlem
PellAlsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Okej, tack för svar. Får börja med en tesked och se hur det känns. Annars får det bli att skaffa sig en våg och sluta krångla till det.

För övrigt, har folk känt av någon form av AT/abstinens? Speciellt om man tar det dagligen under en månad t.ex?

När jag kört 10-20 gram per dag nån vecka så får jag tydlig opiat AT om än relativt mild sådan. Är jue egentligen bara kul de första två dagarna så försöker undvika sånt. Länge sedan man missbrukade kartom, men börjar bli lite småsugen igen. Kommer nog skita i det dock.
Citera
2020-05-03, 17:52
Medlem
Observerads avatar
Tack alla för era svar. Uppskattas!

Citat:
Ursprungligen postat av PellAlsing
När jag kört 10-20 gram per dag nån vecka så får jag tydlig opiat AT om än relativt mild sådan. Är jue egentligen bara kul de första två dagarna så försöker undvika sånt. Länge sedan man missbrukade kartom, men börjar bli lite småsugen igen. Kommer nog skita i det dock.

10-20g är ju en del så jag förstår att du kände någon form av AT. Hur kommer det sig att du tycker att de bara är kul de första två dagarna? För att du blir bekant med ruset eller för att ruset blir betydligt svagare? Har liksom föreställt mig att jag kommer att bli piggare, mer alert, mer koncentrerad och allmänt gladare/lugnare inombords och få mer uträttat. Kanske har för höga förväntningar.
Citera
2020-05-03, 19:12
Medlem
många som skriver hur bra kratom är.?
Efter 10 års tramadol och oxynorm intag av vården så sluta dom tvärt .
kratom dök upp skulle ju hjälpa mig med tramadol at.
blev 4 års missbruk istället sista året tog 60-70gram om dagen
kroppstempen låg aldrig över 33grader gick ner 30kg i vikt
kan bara varna det var ett helvete att sluta med skiten.

mvh olle
Citera
2020-05-04, 00:49
Medlem
Tfvhts avatar
Är det värt att prova?
Gillar hur subben får en glad så tänkte att detta kunde varit något med tanke på alla dessa strains. Mest om man kunde dra detta när man sitter hemma på helgen ist för nån bira.
Hur länge syns detta på piss, ger väl utslag på sitcka?
Citera
2020-05-04, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av elcamel
många som skriver hur bra kratom är.?
Efter 10 års tramadol och oxynorm intag av vården så sluta dom tvärt .
kratom dök upp skulle ju hjälpa mig med tramadol at.
blev 4 års missbruk istället sista året tog 60-70gram om dagen
kroppstempen låg aldrig över 33grader gick ner 30kg i vikt
kan bara varna det var ett helvete att sluta med skiten.

mvh olle

Med tanke på den extremt höga dos du tog dagligen och under så lång tid så är det fullt förståeligt att du hade en förjävlig at... Tagit kratom regelbundet i några månader och min kroppstemperatur är detsamma som innan, har inte gått ner något i vikt. Men jag tar iofs ca 7g dagligen. ALLT BEROR PÅ HUR MYCKET DU INTAR, sedan bör man trappa ner dosen succesivt innan man slutar helt.
Citera
2020-05-04, 13:48
Avslutad
Er favorit strain från SS?

Testat green malay, green maeng da, red thai, green borneo och white borneo. Omtyckt effekt av alla förutom red thai men måste nog hävda att favoriten är white borneo.

Fridens
Citera
2020-05-04, 14:43
Medlem
Kedoxs avatar
Kört cirka en vecka nu. Tycker det är bra!

Men två frågor; har knappt någon aptit, har de senaste dagarna fått blossa cb för att kunna få ner något.

Pulsen har blivit väldigt låg, ca 40 slag i minuten. Är detta något som är vanligt vid kratomintag?
Citera
2020-05-04, 17:56
Medlem
Observerads avatar
Tog en stor tesked grön malay från TT för typ 40 min sedan. Känner inte ett skit. Tråkigt.
Citera
2020-05-04, 20:35
Medlem
Observerads avatar
Tog ytterligare en tesked, men röd maeng da denna gång. Ca 1 timme sedan. Tror jag känner ett vist lugn, men väldigt, väldigt svagt.
Citera
2020-05-05, 08:33
Medlem
shurasAcolytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hur fungerar Kratom ifall man går på Voxra?

Min flickvän fick krampanfall när hon tog tramadol så därför undrar jag ifall det skulle kunna vara lugnt med kratom istället?

Jag äter generikan men det är samma substans, bupropion, och jag har inte upplevt någon obehaglig interaktion. Voxra är en dopamin, nor-adrenalin, - återuptagningshämmare. Mekanismeran för hur kratom verkar är lite klara men jag har inte märkt något nämnvärt.
Citera
2020-05-05, 08:35
Medlem
shurasAcolytes avatar
Konsti
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Tog en stor tesked grön malay från TT för typ 40 min sedan. Känner inte ett skit. Tråkigt.

Skumt, en stor tesked är på tok för mycket för mig av deras gröna malay (båda sorterna). Är det första gången du testar kratom? Det är inte som att äta lsd eller röka cannabis. Om du förväntar dig en sådan effekt så kommer du bli besviken, det är betydligt subtilare och skonsammare än så.
Citera
2020-05-05, 11:35
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shurasAcolyte
Konsti

Skumt, en stor tesked är på tok för mycket för mig av deras gröna malay (båda sorterna). Är det första gången du testar kratom? Det är inte som att äta lsd eller röka cannabis. Om du förväntar dig en sådan effekt så kommer du bli besviken, det är betydligt subtilare och skonsammare än så.

Ja, det var första gången jag testade. Nej, självklart förväntade jag mig inte något lsd-rus haha. Väntade mig bara en lite starkare effekt. Skulle väl säga att jag kände en aning välbehag. En lite lugnare känsla i kroppen, opiatlikt liksom. Däremot känner jag mig inte piggare eller så av den gröna varianten trots 2 teskedar sammanlagt.

När du säger att det är på tok för mycket med en tesked för dig, vad för bieffekter får du av det? Typ hjärtklappning, kallsvettningar osv? Bara nyfiken. Undra om det har något med levern att göra i mitt fall. Att den är så pass förstörd sedan innan, att den inte kan ta upp kratomet haha, snacka lös teori.
Senast redigerad av Observerad 2020-05-05 kl. 11:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in