2020-04-10, 15:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crimsoneyez
Ni som får huvudvärk, prova något av detta:

1. Inta mindre, om ni inte känner mycket på 1 rågad tsk så är det dags att prova en annan strain.

2. Ta en stor kopp kaffe när ni känner att huvudvärken är på g.

3. Drick ett stort glas vatten med 2 nypor himalayasalt och lite citronsaft (options) för extra c-vitamin. Det viktigaste är saltet.

4. Vänta åtminstone 5 timmar mellan doseringar.

Någon daglig användare här på fb som upplevt håravfall? Pratas en del om på reddit nämligen men inget jag själv upplevt .

Tagit dagligen under flera månader utan håravfall.
Citera
2020-04-10, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellsiii
Tagit dagligen under flera månader utan håravfall.
Har själv sett dessa trådar om håravfall på Reddit, jag har tagit ganska mycket under 1,5 år utan ha märkt något. Då detta fenomen aldrig dykt upp på flashback drar jag slutsatsen att det måste vara jävligt ovanligt eller inte har med kratom att göra. Håravfall är vanligt inte bara för män och då är det lätt att skylla på något man äter dagligen.
Citera
2020-04-10, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Har själv sett dessa trådar om håravfall på Reddit, jag har tagit ganska mycket under 1,5 år utan ha märkt något. Då detta fenomen aldrig dykt upp på flashback drar jag slutsatsen att det måste vara jävligt ovanligt eller inte har med kratom att göra. Håravfall är vanligt inte bara för män och då är det lätt att skylla på något man äter dagligen.

Väldigt få får håravfall eller leverproblem som det snackas en del om på reddit. Mitt hår och min lever mår finfint efter snart fyra månaders dagligt bruk
Citera
2020-04-10, 21:44
Medlem
Jag har använt kratom regelbundet i nästan sex år, mestadels i små doser och inget problem med håravfall eller några andra negativa aspekter med bruket!
Citera
2020-04-12, 01:22
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.P.Werk
Jag har använt kratom regelbundet i nästan sex år, mestadels i små doser och inget problem med håravfall eller några andra negativa aspekter med bruket!
Har inte heller märkt något negativt. Har visserligen bara använt det i drygt ett år rätt ofta. Sedan så tappar man väl håret när man blir äldre, är lite tunnhårig själv men det beror inte på kratomet.
Citera
2020-04-13, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Om man behöver 2 mg Buprenorfin nasalt för att känna något, hur mycket Kratom måste man stoppa i sig då?

Väldigt svårt o säga, beror på hur van du är på subben samt kvalitén på kratomet. Har du aldrig provat kratom innan? Börja med 3 g isf vänta nån timme o se hur det känns. Känner du nada ta en 3 g till. Jag har alltid förespråkat så låga doser som möjligt. Och då är jag användare av hardcore opiaterna. Och jag sitter inte o tar 10-20 g i en serving. Möjligt att det kan bli 20g + - på en dag. Men när folk som användt typ låga doser kodein sitter o maxar så är det nått som inte stämmer med kunskapen. Men alla e olika oxå, alla har olika bra kvalité. Man ska använda kratom för att curba avtändnings symptom. Det är lixom ovärt att jaga något form av super rus när det som kommer är illamående och massa andra bieffekter. På sin höjd kan man få mild eufori/ pigg beroende på dos o strain/ bli av med lite AT symptom från opi. Jag blir absolut inte 100% när jag är som värst i AT men får bort det värsta + slipper onödiga bieffekter. Jag kan inte tipsa om några bra sidor men låt mig säga att dem finns inte i Sverige iaf. Får så sjukt mkt mejl om det.

/ ImovaneKungen
Citera
2020-04-13, 12:38
Medlem
Tjena!

Har följt lite tråden ett tag speciellt när man leta efter något som kunde ta smärtan för diverse problem man har samtidigt som man blir pissad på jobbet, Testat mycket från SS och har alltid varit 50/50 då hälften varit bra och resten smakat bokstavligen skit med ingen effekt. Köpt senaste gångerna från TT och kan varmt rekommendera alltid samma kvale och man får alltid något extra.

Är lite kul att man hoppar in i detta K tåget lite efter då man har länge letat efter något som gett en känsla av välbefinnande efter en lång dag på jobbet samtidigt som det tar smärtan, Är idag helt fri från en medel beroende av tram/oxy (börja gå åt fel håll) och endast tar K kanske 1-2gånger max per dag i doser 7-10gram som max har aldrig haft illamående faktiskt endast huvudvärk när jag tar för mycket. Beroendet finns inte riktigt där för mig som allt syntetiskt jag tagit finns dagar jag inte tar något alls och känner inte ett sug eller att jag ens vill det.

Peace!
Citera
2020-04-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokedchild
Tjena!

Har följt lite tråden ett tag speciellt när man leta efter något som kunde ta smärtan för diverse problem man har samtidigt som man blir pissad på jobbet, Testat mycket från SS och har alltid varit 50/50 då hälften varit bra och resten smakat bokstavligen skit med ingen effekt. Köpt senaste gångerna från TT och kan varmt rekommendera alltid samma kvale och man får alltid något extra.

Är lite kul att man hoppar in i detta K tåget lite efter då man har länge letat efter något som gett en känsla av välbefinnande efter en lång dag på jobbet samtidigt som det tar smärtan, Är idag helt fri från en medel beroende av tram/oxy (börja gå åt fel håll) och endast tar K kanske 1-2gånger max per dag i doser 7-10gram som max har aldrig haft illamående faktiskt endast huvudvärk när jag tar för mycket. Beroendet finns inte riktigt där för mig som allt syntetiskt jag tagit finns dagar jag inte tar något alls och känner inte ett sug eller att jag ens vill det.

Peace!

Håller med. TT är bra mycket vassare än SS.
Citera
2020-04-13, 22:38
Medlem
Utan tvekan! Har alltid gillat mest den röda sorten och deras maeng da är helt underbar! Tycker dock att jag tar lite för mycket då det är som en vana från SS för att få effekt men mått lika bra i mindre doser, Man läste ju en del här innan man provade för ett år sedan ungefär så jag tänkte kunde dela med mig lite info och bidra till att folk ersätter det kemiska med ett bättre mer hälsosamt alternativ!

Kommer kanske någon gång testa en omgång från Kratom etc deras batch som har begränsning verkar intressant men är det verkligen så stor skillnad?
Citera
2020-04-13, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokedchild
Utan tvekan! Har alltid gillat mest den röda sorten och deras maeng da är helt underbar! Tycker dock att jag tar lite för mycket då det är som en vana från SS för att få effekt men mått lika bra i mindre doser, Man läste ju en del här innan man provade för ett år sedan ungefär så jag tänkte kunde dela med mig lite info och bidra till att folk ersätter det kemiska med ett bättre mer hälsosamt alternativ!

Kommer kanske någon gång testa en omgång från Kratom etc deras batch som har begränsning verkar intressant men är det verkligen så stor skillnad?

Har köpt från kratom etc och känner ingen skillnad.
Tror inte leverantörerna skickar bra till Tyskland och dåligt till Sverige. Att vissa leverantörer blandar i malt gräsmatta-gräs osv för att dryga ut produkten är ingen hemlighet. Men varför skulle dom göra det bara till Sverige..
Nä, kratom etc har bra. Deras enhanced är riktigt jävla bra men det är lätt att göra extrakt själv med isopropanol
Citera
2020-04-14, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Har köpt från kratom etc och känner ingen skillnad.
Tror inte leverantörerna skickar bra till Tyskland och dåligt till Sverige. Att vissa leverantörer blandar i malt gräsmatta-gräs osv för att dryga ut produkten är ingen hemlighet. Men varför skulle dom göra det bara till Sverige..
Nä, kratom etc har bra. Deras enhanced är riktigt jävla bra men det är lätt att göra extrakt själv med isopropanol

Nice! Får testa en omgång då och beställa deras enchaned mest för att testa skillnaden, Kanske när detta viruset lugnar sig blir det lättare att fixa ISO det har varit slutsålt lite här och där det som finns har skeva priser så får avvakta. Men att göra sitt eget har jag faktiskt inte tänkt på och låter som det är värt och testa tack för info!
Citera
2020-04-14, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fir4t
Kan inte skicka PM. Vad är TT/SS? Kan du skicka pm? Mvh

Du kan ej ta emot pm som ny användare.
Du får vänta 30 dagar
Eller googla kratom sverige och se vilken shop som börjar på T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera