2017-12-14, 13:59
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorattacker
Okej.. Jag läste på något forum att den vita skulle vara lite tramadol liknande och det tyckte jag lät okej. Har tagit 8g nu för en timme sedan och känner inte mycket alls. Lite mer energi och kanske en gnutta smärtstillande, men det skulle lika gärna kunna vara placebo haha.
Kan hålla med om att vita liknar den stimulans som man får på tramadol, men du kan inte förvänta dig att nodda på kratom. Tänk även på att ju mer du tar betyder nödvändigtvis inte mer effekt. Less is more är ganska vanligt för många när det gäller kratom, men man får hitta sin sweet spot vilket kan variera beroende på strain.
Du kan även testa att mixa olika strains, det är först då kratom börjar skina tycker jag.
Citera
2017-12-14, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Kan hålla med om att vita liknar den stimulans som man får på tramadol, men du kan inte förvänta dig att nodda på kratom. Tänk även på att ju mer du tar betyder nödvändigtvis inte mer effekt. Less is more är ganska vanligt för många när det gäller kratom, men man får hitta sin sweet spot vilket kan variera beroende på strain.
Du kan även testa att mixa olika strains, det är först då kratom börjar skina tycker jag.

Nej som jag skrev så förväntade jag mig inte jättemycket. Men på många sidor står det att det ska kunna ta bort upp till typ 80% utav abstinenssymptomen vilket jag tycker var lite överdrivet.
Hur mycket tar du ungefär?
Citera
2017-12-17, 06:31
Medlem
DjDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorattacker
Nej som jag skrev så förväntade jag mig inte jättemycket. Men på många sidor står det att det ska kunna ta bort upp till typ 80% utav abstinenssymptomen vilket jag tycker var lite överdrivet.
Hur mycket tar du ungefär?
1. Hitta en opiatliknande röd strain som är så sederande som möjligt.
2. Se till att inte ha ätit något på många timmar innan, gärna 5h om det går.
3. Ta 5g var 30-45m tills du hittar rätt nivå. Tänk på att din tolerans mot opiater antagligen är extremt mycket högre än oss andra så du kommer behöva lite högre doser kratom.
4. Trappa ur kratomet elternativt bryt kratomet helt när din kropp tänt av H och vant sig vid kratomet.

Lycka till!

Frid
Citera
2017-12-17, 14:26
Medlem
Gett träningen en chans för hela mitt välmående även om jag inte tror på det... Men ångesten kring träningen är ganska ohanterbar... Kommer white vein funka bra att ta innan träning eller kan det leda till några problem? Dessutom får jag otrolig ångest av att ha ont (träningsvärk), så undrar om den smärtstillande effekten även funkar mot den typen av träningsvärk?
Citera
2017-12-17, 19:24
Medlem
Vet att frågan ställts förut men svaren varierar mycket, även då jag googlar.. påverkar xanor o kratom varandra? Boostar? Minskar det effekterna?
Citera
2017-12-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Vet att frågan ställts förut men svaren varierar mycket, även då jag googlar.. påverkar xanor o kratom varandra? Boostar? Minskar det effekterna?

Inte direkt något vetenskapligt bevis från litteratur jag ger. Men Ja, jag skulle nog anta att det boostar.
Det påverkar ju trots allt delar i hjärnan som andra opiater påverkar.
Och med andra opiater så brukar ju benzo´s och vice versa boosta varandra.
Skulle tycka det vore konstigt om nu inte kratom gjorde detsamma.
Citera
2017-12-17, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dobelol
Inte direkt något vetenskapligt bevis från litteratur jag ger. Men Ja, jag skulle nog anta att det boostar.
Det påverkar ju trots allt delar i hjärnan som andra opiater påverkar.
Och med andra opiater så brukar ju benzo´s och vice versa boosta varandra.
Skulle tycka det vore konstigt om nu inte kratom gjorde detsamma.

Precis så jag och en del tänker, men googlar man får man upp forum där folk påstår att effekterna tar ut varandra, vilket i mitt huvud verkar skumt... folk menar alltså på att en atarax skulle boosta kratomet mer än vad en xanor skulle??
Citera
2017-12-17, 20:04
Medlem
Citat:
Precis så jag och en del tänker, men googlar man får man upp forum där folk påstår att effekterna tar ut varandra, vilket i mitt huvud verkar skumt... folk menar alltså på att en atarax skulle boosta kratomet mer än vad en xanor skulle??

Dem googlingar jag gjort på det verkar syfta på att Benzo tar bort delar av dom lilla euforiska effekterna kratom ger. Dock skulle jag gissa på att dom sederande effekterna i stället blir starkare.
Kratom är ju ganska stimulerande beroende på dos. Dem stimulerande effekterna skulle jag tro minskas/försvinner av benzo.
Men inte dom sederande.
Så det kanske är rätt delade meningar i denna fråga. Oavsett så är det en intressant fråga.
Enda man kan göra är väl att fortsätta googla på det. Eller testar man själv helt enkelt
Sist jag hade käkat benzo och kratom tyckte jag inte direkt effekterna försvan iaf. Något mindre stimulerand kanske, men effekter gav det helt klart.
Senast redigerad av Dobelol 2017-12-17 kl. 20:06.
Citera
2017-12-18, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dobelol
Dem googlingar jag gjort på det verkar syfta på att Benzo tar bort delar av dom lilla euforiska effekterna kratom ger. Dock skulle jag gissa på att dom sederande effekterna i stället blir starkare.
Kratom är ju ganska stimulerande beroende på dos. Dem stimulerande effekterna skulle jag tro minskas/försvinner av benzo.
Men inte dom sederande.
Så det kanske är rätt delade meningar i denna fråga. Oavsett så är det en intressant fråga.
Enda man kan göra är väl att fortsätta googla på det. Eller testar man själv helt enkelt
Sist jag hade käkat benzo och kratom tyckte jag inte direkt effekterna försvan iaf. Något mindre stimulerand kanske, men effekter gav det helt klart.

Blandade 2gram Red Horn och 1mg xanor + 300mg koffein innan jag gick till gymmet! Ångesten släppte och kunde träna bra.
Citera
2017-12-18, 18:12
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Kratom har högre affinitet för att bindas till delta receptorerna, inte mu- receptorerna som KRatom alltså bara binder till vid mycket högre doser.. därför låg dos = stimulerande, hög dos = sederande

Om kratom alltså har högre affinitet än den opiat du väljer finns det alltså chans att den gör motsatsen precis som du antyder..

Mvh
Citera
2017-12-25, 16:43
Medlem
Intressant sak jag märkt på kratom är att jag alltid känner mig så jävla snygg när jag har det i kroppen? Även när jag egentligen inte känner av det noterbart så känner jag mig snygg lol, bara jag som upplever detta?
Citera
2017-12-25, 17:25
Medlem
Instämmer i det fullständigt! 😎😊......kratom är rena föryngringsmedlet, använt det i lägre dos i stort sätt dagligen i
över tre år med gott resultat! 👍👌😃🙋
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in