2007-10-16, 23:56
Medlem
SinCitys avatar
Ett företag i Hong-Kong levererar på 4-6 dagar(EMS) och för 100g får man betala ca $275. Nu är det visserligen helt lagligt att beställa, men jag förstår inte varför det skall hängas ut adresser hela tiden? Snart blir det väl olagligt och då har tullen redan full koll på vilka paket som skall stoppas, det kanske de har nu oxå iof.

Tilläggas kan att jag inte är så förtjust i spicesweden.com som drar mer uppmärksamhet åt sig än som om kungen skulle sälja stringkalsonger. Ångrar mig lite idag att jag skrivit recensioner och guider för ett förbud är väl inte långt borta... Det vore väl bra om alla tänkte på vad de skriver i fortsättningen pga dessa förmyndartider?
Citera
2007-10-17, 20:25
Medlem
liberty_capss avatar
Några frågor ...
1 Funkar kratom bra när man pluggar?
2 Kan man beställa det lagligt från holland? (hörde det var billigare där)
3 rekommendera ni kratom 15x här "http://azarius.net/smartshop/psychedelics/kratom/"
men Kratom resin Bali verka vara mest ekonomiskt ...

Tack i förhand

Vänligen liberty caps ...
Citera
2007-10-17, 20:39
Medlem
totens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liberty_caps
Några frågor ...
1 Funkar kratom bra när man pluggar?
2 Kan man beställa det lagligt från holland? (hörde det var billigare där)
3 rekommendera ni kratom 15x här "http://azarius.net/smartshop/psychedelics/kratom/"
men Kratom resin Bali verka vara mest ekonomiskt ...

Tack i förhand

Vänligen liberty caps ...

1. Mja jag skulle ta det efter jag pluggat som en belöning.
2. Ja det kan man.
3. Det där såg inte särskilt billigt ut. Kanske har höjts sen jag köpte det...
Citera
2007-10-17, 21:10
Medlem
liberty_capss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toten
1. Mja jag skulle ta det efter jag pluggat som en belöning.
2. Ja det kan man.
3. Det där såg inte särskilt billigt ut. Kanske har höjts sen jag köpte det...

MEn "Kratom resin Bali" verka ju vara hyfsat ekonomiskt? ... Samt ge good effekt, 2 gram för en nybörjare står det och det är totalt 25 gram vilket innebär 12,5 doser ...
Citera
2007-10-18, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Tilläggas kan att jag inte är så förtjust i spicesweden.com som drar mer uppmärksamhet åt sig än som om kungen skulle sälja stringkalsonger. Ångrar mig lite idag att jag skrivit recensioner och guider för ett förbud är väl inte långt borta... Det vore väl bra om alla tänkte på vad de skriver i fortsättningen pga dessa förmyndartider?

Tror inte man kan göra så mycket åt saken nu, men därimot kan man ju tänka på att ej fronta nya sidor kanske.
Citera
2007-10-18, 13:53
Medlem
liberty_capss avatar
Fundera på att köpa större mängder, därav vill jag veta hur länge det håller sig?
Citera
2007-10-20, 09:58
Medlem
socs avatar
Röda ögon & lugnande för vana knarkare

Jag brukade få röda ögon av kratom, minns inte vid vilka doser dock. Ska nämna att jag passerade 50g per dag gränsen med god marginal och då talar jag om extrakten, inte bladen eller resinet, utan dels super enhanced och dels x15 och jo det var effektivt om än alltså kraftigt toleranshöjande.

I dom här höga doserna känns det ung som att ta moffe+tjack+kola samtidigt. Olika varanter av kratom är i varierande grad mer sedativa resp mer stimulerande. Den senaste x15-batchen jag fick var som att röka drabb (H) ungefär, dvs väldigt sedativ och därefter la jag ner den drogen helt. Men sålde en del till folk som använde låga doser mot ångest för att de inte ville använda benso eller SSRI/NRI. Däremot blir man inte så väck ens på höga doser kratom som av att skjuta en horsemacka eller en stadig dos tjack IV. Ni som vet vad kratom kostar fattar att man för +50g kratomx15 får en dagsdos tjack OCH moffe för dom pengarna och ändå har över till en rökbit. Så att "knarka" på kratom är inget vettigt alternativ med tanke på priset. Men festknarka på det är mysigt och att bara chilla ibland likaså. Lagligheten gör det attraktivt förstås (säger jag med 10 ringa narkotikabrott på samvetet under sommaren ).

I lägre doser fungerar de just som ett slags antidepressiva, man blir ofta gladare av lite kratom i morgonkaffet än av en stesolid eller SSRI/NRI-preparat som Efexor osv (dvs sk lyckopiller). Har man en missbrukspersonlighet kan det dock vara svårt att hålla dosen låg, särskilt som toleransökningen sker så fort om man väl råkar öka dosen en gång. Tack och lov ger det inga direkta abstinenssymptom att sluta med kratom.

YeOl´MadHatter: gillar du att "lugna dig" på gräs, amfetamin å piller så gillar du säkert kratom. Men som sagt, de illegala preparaten är oftast skonsammare mot plånboken, om man inte håller sig till "mikrodoser" av det dyra kratompulvret.

Ett hett tips för ett bra rus är att dra i sig sin lagomdos av kratom och sen röka bra cannabis. Båda preparatens semipsykedeliska sidor förstärks av att kombineras och det blir lite spänning i skallen, fast lugnt och skönt förstås, jag har aldrig kännt nån stress på kratom på det sätt som en noja kan stressa skiten ur en under en virrig tjackresa eller ovana cannabisrökare kan bli vettskrämda av tunga bongdrag på kraftfulla och insiktsskapande sativor. Med tanke på min benägenhet för tjackpsykoser och fräna hallisar på meta kanske jag skulle sluta belasta psykvården och börja med kratom igen. Säkert skulle landstinget spara pengar på det! Så varför inte få kratom på recept?
Citera
2007-10-21, 16:30
Medlem
Hur mkt väger t ex. en tesked kratom extraktet 15x i gram(har ingen våg)? man vill ändå ha någon aning om hur mycket man ska ta och fått i sig. snabbt svar tack
Citera
2007-10-21, 18:30
Medlem
totens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eearl
Hur mkt väger t ex. en tesked kratom extraktet 15x i gram(har ingen våg)? man vill ändå ha någon aning om hur mycket man ska ta och fått i sig. snabbt svar tack
Hur många gram har du då?
om det är 3g så kan du ju blanda ut det i 3 lika stora högar.
1g / 1 hög : )
Citera
2007-10-21, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toten
Hur många gram har du då?
om det är 3g så kan du ju blanda ut det i 3 lika stora högar.
1g / 1 hög : )

Ja så har jag gjort innan, det var ett jävla fippel faktist... pulvret fastnade överallt och hälften försvann som jag skulle spara i påsen, kändes det som. Men det fungerade. Därför vet ja inte hur många g, jag hade kvar...

Men jag tog en stor tesked kratom(1,5g kanske) och blandade med lite läsk och svepte efter jag rört om. Inte gott men de slank ner. Vart lite småsoft. Sen drack jag 2 koppar kamomill te som jag la sprinklade ner en del kratom båda två.. har just druckit upp den andra

Kombinerat med liite benso slapp man känna sig lite problemfri ett tag iaf, men ingen euofori alls. Hade jag inte förväntat mig heller.

Hur tycker ni att ruset är, det peaker snabbt va? efter de sitter en liten "buzz" i som minskar rätt långsamt.. Hade utan problem kunnat somna under peaken...
Citera
2007-10-22, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eearl
Hur tycker ni att ruset är, det peaker snabbt va? efter de sitter en liten "buzz" i som minskar rätt långsamt.. Hade utan problem kunnat somna under peaken...
Man känner av det efter redan 5-15 minuter tycker jag, sen peakar det efter kanske trekvart för mig.

Hur kändes det att blanda med kamomillte?

Ingen som testat att röka kratom? Hur skiljde sig ruset?
Citera
2007-10-23, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretending.
Ingen som testat att röka kratom? Hur skiljde sig ruset?

Ingen av er knarkare verkar kunna ge mig ett svar på denna fråga som jag ställt upprepade gånger.
Således kände jag mig tvungen att reda på det själv. Svaret är ja, det fungerar. Möjligen inte lika intensivt som att koka det till te. Ruset verkar skilja sig litet grand också, har faktiskt en ganska tung bodyload just nu. Armar och ben känns lite lustiga.

Nu skall jag lägga mig i sängen och läsa litet ur en god bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in