Jag brukade få röda ögon av kratom, minns inte vid vilka doser dock. Ska nämna att jag passerade 50g per dag gränsen med god marginal och då talar jag om extrakten, inte bladen eller resinet, utan dels super enhanced och dels x15 och jo det var effektivt om än alltså kraftigt toleranshöjande.
I dom här höga doserna känns det ung som att ta moffe+tjack+kola samtidigt. Olika varanter av kratom är i varierande grad mer sedativa resp mer stimulerande. Den senaste x15-batchen jag fick var som att röka drabb (H) ungefär, dvs väldigt sedativ och därefter la jag ner den drogen helt. Men sålde en del till folk som använde låga doser mot ångest för att de inte ville använda benso eller SSRI/NRI. Däremot blir man inte så väck ens på höga doser kratom som av att skjuta en horsemacka eller en stadig dos tjack IV. Ni som vet vad kratom kostar fattar att man för +50g kratomx15 får en dagsdos tjack OCH moffe för dom pengarna och ändå har över till en rökbit. Så att "knarka" på kratom är inget vettigt alternativ med tanke på priset. Men festknarka på det är mysigt och att bara chilla ibland likaså. Lagligheten gör det attraktivt förstås (säger jag med 10 ringa narkotikabrott på samvetet under sommaren

).
I lägre doser fungerar de just som ett slags antidepressiva, man blir ofta gladare av lite kratom i morgonkaffet än av en stesolid eller SSRI/NRI-preparat som Efexor osv (dvs sk lyckopiller). Har man en missbrukspersonlighet kan det dock vara svårt att hålla dosen låg, särskilt som toleransökningen sker så fort om man väl råkar öka dosen en gång. Tack och lov ger det inga direkta abstinenssymptom att sluta med kratom.
YeOl´MadHatter: gillar du att "lugna dig" på gräs, amfetamin å piller så gillar du säkert kratom. Men som sagt, de illegala preparaten är oftast skonsammare mot plånboken, om man inte håller sig till "mikrodoser" av det dyra kratompulvret.
Ett hett tips för ett bra rus är att dra i sig sin lagomdos av kratom och sen röka bra cannabis. Båda preparatens semipsykedeliska sidor förstärks av att kombineras och det blir lite spänning i skallen, fast lugnt och skönt förstås, jag har aldrig kännt nån stress på kratom på det sätt som en noja kan stressa skiten ur en under en virrig tjackresa eller ovana cannabisrökare kan bli vettskrämda av tunga bongdrag på kraftfulla och insiktsskapande sativor. Med tanke på min benägenhet för tjackpsykoser och fräna hallisar på meta kanske jag skulle sluta belasta psykvården och börja med kratom igen. Säkert skulle landstinget spara pengar på det! Så varför inte få kratom på recept?