2017-09-30, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjDogg
Hantera det som en svagare opioid/opiat (typ kodein) + svagare antidepp + efedrin/kaffe. Ger energi på kort sikt men dränerar dig i längden. Du kanske klarar att endast bruka 3 dagar i veckan, då skulle jag säga att du är hyfsat safe.

Frid

Ok har kört fem dagar i sträck nu tyvärr får ta och hejda mig lite då.
Tack för svar.
Citera
2017-09-30, 15:01
Medlem
[quote=smellyproof|61925647]Att du börjar "gilla det skarpt" är dock en varningsklocka på att du riskerar beroende. 1 gång i veckan funkar bra. Tar du fler dagar i veckan blir det snart alla daga

Tack för svar.
Citera
2017-10-01, 01:26
Medlem
helt sjukt. beställde en del kratom för ett tag sedan. Didnt even cross my mind om att det kunde vara olagligt. Vilket jävla hyckleri! har varit kul att sprida ut toppis svampsporer över deras trädgårdar. inte undra på att vi har så högt självmordsantal i det här landet. Allt som är roligt ska förbjudas sålänge det inte är staten som säljer det.. då är det inga problem förstås.
Senast redigerad av Matkal 2017-10-01 kl. 01:29.
Citera
2017-10-01, 02:58
Medlem
-spitzlix-s avatar
Bara min mage som blir helt paj på liten dos? (2g) uppsvälld och verkande. Fick även hicka.. Smakade och luktade riktigt illa i kombo med yoghurt.
Citera
2017-10-01, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Bara min mage som blir helt paj på liten dos? (2g) uppsvälld och verkande. Fick även hicka.. Smakade och luktade riktigt illa i kombo med yoghurt.

Jag fick ont i huvudet en gång har druckit Kratom 5 dagar i rad men har inte hög kunskap om det.
Citera
2017-10-01, 23:12
Medlem
oggethedoggs avatar
Om ni inte har erfarenhet eller vana med opiater så tror jag att man inte får en bra effekt utifrån vad jag har läst. Det kan absolut vara det motsatta. Fick också huvudvärk och illamående i början av opiodintrot.
Detta maeng da som säljs i sverige är rena bullshitet, jag blir t.o.m förbannad. Det ska inte kallas för maeng da.
Citera
2017-10-02, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Om ni inte har erfarenhet eller vana med opiater så tror jag att man inte får en bra effekt utifrån vad jag har läst. Det kan absolut vara det motsatta. Fick också huvudvärk och illamående i början av opiodintrot.
Detta maeng da som säljs i sverige är rena bullshitet, jag blir t.o.m förbannad. Det ska inte kallas för maeng da.

Jag har inte kört opiater mer än någon enstaka gång vid skada och tycker om Kratom skarpt.
Vilken shop är det du är missnöjd med?
Citera
2017-10-02, 17:06
Medlem
Unoerros avatar
Ni som har beställt både från utlandet och SS, hur är kvalitén i jämförelse?
Citera
2017-10-02, 17:07
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Jag har inte kört opiater mer än någon enstaka gång vid skada och tycker om Kratom skarpt.
Vilken shop är det du är missnöjd med?

SS maeng da är ett skämt tyvärr
Citera
2017-10-02, 17:08
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoerro
Ni som har beställt både från utlandet och SS, hur är kvalitén i jämförelse?

Jag skulle vilja påstå att potensen är ungefär 6x starkare om du köper från beprövade smatshops i holland, kratom. AMP är min favvo. Deras Green maeng da är fan spice-potent
Citera
2017-10-03, 03:55
Medlem
DjDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Jag skulle vilja påstå att potensen är ungefär 6x starkare om du köper från beprövade smatshops i holland, kratom. AMP är min favvo. Deras Green maeng da är fan spice-potent
Var ett tag sen jag beställde från SS men kan inte riktigt hålla med dig där. Tyckte SS höll samma standard som de flesta utländska shoppar jag köpt från (Holland, UK). Men det kan ju hända att jag fick skit därifrån också. En gång var jag med om att SS sålde nåt som var riktigt kass men då fick jag kompensation.

Kan också handla om att det är helt olika strains. En shops "maeng da" eller "bali" eller vad du nu vill ta för strain, är ofta inte lik samma strain från en anna shop. Gissar på att många shoppar ofta får fel information eller helt enkelt inte vet ens vad det är för strains de får. Läste en text av en person från malaysia som förklarade att de mer stimulerande löven kommer från unga träd och de sederande från lite äldre träd och att det inte alls har så mycket med strains att göra samt att atrains mest är en gimmick för västerländska shoppar och inget man direkt fokuserar på i de länder man odlar kratom. Huruvida detta stämmer eller inte har jag ingen aning om men det är ju en intressant vinkel på det hela.

Kratom innehåller en mångd olika alkaloider och alla människor gillar olika. Att du inte gillar varan behöver inte betyda att varan i sig har mindre mångd alkaloider utan kan ha mer eller mindre av vissa typer av alkaloider. Det kan dock givetvis också betyda att varan de-facto är sämre (utblandad eller dåligt odlad kratom ex.).

Frid
Citera
2017-10-03, 12:36
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjDogg
Var ett tag sen jag beställde från SS men kan inte riktigt hålla med dig där. Tyckte SS höll samma standard som de flesta utländska shoppar jag köpt från (Holland, UK). Men det kan ju hända att jag fick skit därifrån också. En gång var jag med om att SS sålde nåt som var riktigt kass men då fick jag kompensation.

Kan också handla om att det är helt olika strains. En shops "maeng da" eller "bali" eller vad du nu vill ta för strain, är ofta inte lik samma strain från en anna shop. Gissar på att många shoppar ofta får fel information eller helt enkelt inte vet ens vad det är för strains de får. Läste en text av en person från malaysia som förklarade att de mer stimulerande löven kommer från unga träd och de sederande från lite äldre träd och att det inte alls har så mycket med strains att göra samt att atrains mest är en gimmick för västerländska shoppar och inget man direkt fokuserar på i de länder man odlar kratom. Huruvida detta stämmer eller inte har jag ingen aning om men det är ju en intressant vinkel på det hela.

Kratom innehåller en mångd olika alkaloider och alla människor gillar olika. Att du inte gillar varan behöver inte betyda att varan i sig har mindre mångd alkaloider utan kan ha mer eller mindre av vissa typer av alkaloider. Det kan dock givetvis också betyda att varan de-facto är sämre (utblandad eller dåligt odlad kratom ex.).

Frid

Jo så är det ju, att det egentligen inte finns "strains" på samma sätt som med exempelvis cannabis.
Det råkar bara vara väldigt effektivt att marknadsföra kratom som "strains" för kunderna och det förstår jag varför. Men ändå, om man skriver att "det här är maeng da" så räknar man ändå med att det ska vara det mest potenta dom har på hemsidan eftersom maeng da i alla lägen ska vara det mest potenta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in