Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-26, 20:21
  #14257
Medlem
Kratomkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshomaniac
Det var jag som fick svar från åklagarmyndigheten och de hänvisade mig till regeringskansliet men dem får man ju inget svar ifrån

Okej bra de skickar bara runt runt en och vissa som säkert är dom rätta får man inga svar från... Smart taktik ska prova göra samma sak på torsdag få se vad som händer då... har något skrivit till aftonbladet granskar? Jag skrev igår kväll men de har inte publicerat något än och verkar vara fler som har postat men inte fått de publicerat nu tror jag de är andra saker än kratom men ändå censur varenda packet som skickas i Sverige nu granskas väl av FRA och allt som innehåller mitragyna och kratom filtreras väl bort
Citera
2011-08-27, 12:46
  #14258
Medlem
GTI powers avatar
En solklar klassiker i Sverige, att bli fram och tillbakaskickad mellan olika instanser.

En metafor:
Lite som att vara en sopsäck på återvinningen som ingen riktigt vet till vilken sopcontainer den ska tippas i och till slut så dumpas den i containern längst bort där få ser den och ingen bryr sig. Ni kommer aldrig att få ett adekvat svar förrän den 1:a sep då det klassas. Beklagligt men sant.
Citera
2011-08-27, 17:24
  #14259
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Tänkte bara höra lite, har tidigare använt Bali Extract 50x med goda resultat, vilket kratompulver är mest likt detta tycker ni som har provat? Kollar på kratomkungens hemsida och där har dom red, white och green. Vilket tycker ni är mest likt? Och är det någon som vet hur "starkt" alltså hur många X kratomkungens kratom är? Eller finns det någon bättre shop som säljer inrikes än kratomkungen?
Snabba svar uppskattas!
Citera
2011-08-27, 21:00
  #14260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-B.Alle
Tänkte bara höra lite, har tidigare använt Bali Extract 50x med goda resultat, vilket kratompulver är mest likt detta tycker ni som har provat? Kollar på kratomkungens hemsida och där har dom red, white och green. Vilket tycker ni är mest likt? Och är det någon som vet hur "starkt" alltså hur många X kratomkungens kratom är? Eller finns det någon bättre shop som säljer inrikes än kratomkungen?
Snabba svar uppskattas!

Red vein indonesiskt kratom kallas ofta "Bali". Men alla Indo sorter torde agera likt Bali i effekt. Det går ej att jämnföra Extrakt med vanliga löv, då extrakten i princip bara har en stor mängd Mitragynin extraherat.
Citera
2011-08-28, 15:07
  #14261
Medlem
Igen

hEJ SÅ VAR DAGS IGEN FÖRBUD!
vet inte om mitt inlägg hör hemma just på detta men skriver iaf.
  1. White Vein Indo
hÄLSOFRLIGT KLORIN
STÄLLA SIG Å DRIKcA BENSIN
ÄTA GUMMI INGEN HIT HELLER
SKA KLORINET KLASSAS
FINNS JU DOM SOM HAR TYP TVÅNGSTANKAR.
SÅ VORE DET JU BÄTTRE ATT UPPLYSA OM HUR DET SKA ANVÄNDAS.
TEX SPÄD UT DET.
DET JA VILL KOMMA FRAM TILL ÄR ATT
TACK VARE DÅLIG INFORMATION SÅ HAR MÅNGA LIV GÅTT TILL GRAVEN .
FÖR ATT VI HÄR
I DET FRIA DEMOKRATISKA SVERGE
INTE VÅGAR LÄMNA UT INFORMATION
RISKEN ATT ÅKA FAST FÖR NÅN VILL
VARA BUSSIG Å TALA OM HUR DET SKA DOSERAS
TACK SVERGE
TACK DU GAMMLA DU FRIA
VART TOG DET FRIA VÄGEN?
NU MENAR JAG INTE ATT JAG VILL HA DET PÅ ICA.

NARKOTIKA KOMMER VÄL TYVÄRR ALLTID FINNAS
UNDRAR NÄR KAFFET OCH NIKOTINET KLASSAS
SKA BLI KUL Å SE SOCIALKÄRRINGARNA
SITTA Å LETA EFTER KAFFE Å CIGG PÅ HEMSIDOR
EFTER CIGG SOM ÄR OLAGLIGT UNDRAR HUR LÅNGT DOM TÄNKER?
MÅSTE FAN TACKA DEN SOMN ÄR SÅ JÄVLA DUM SOM KLASSAR
Å VERKLIGEN TROR DOM GÖR NÅT BRA!!
VARFÖR FÅR MAN INTE MÅ BRA?
TEX VÄRK DÅ VILL IAF JAF KUNNA KÖPA SMÄRTSTILLANDE
FÖR DET FINNS JU
SEN DÅ ALLA SOM SITTER Å GAPAR JÄVLA PUNDARE!
SOM SEN GÅR TILL APOTEKET OCH LÖSER
UT NARKOTIKA KLASSADE SAKER SOM SETSOLID
OCH NITRAZIPAM Å SOVA PÅ
NI VET VÄL HOPPAS JAG NI ÄR LIKA
MYCKET KNARKARE SOM DOM SOM JAGAR
RUNT PÅ GATORNA EFTER GREJER SOM BLIVIT OLAGLIGA.
JAG GILLAR KAFFE TEX SÅ GÅR DET JU Å ÖVERDOSERA DET MED
NU KLANDRAR JAG INTE POLISEN DOM GÖR BARA SITT JOBB .
TROR TILL Å MED ATT DOM HELST VILL SLIPPA SKITJOBB
SOM ATT JAGA FOLK SOM RÖKER DRICKER ELLER ODLAR VÄXTER
DOM HAR ANNAT Å GÖRA OCH DET VET DOM MED
SÅ ALL HEDER Å POLISEN!
DET JAG INTE FATTAR ÄR VARFÖR GÖRA EN MASSA PROBLEM ÅT FOLK +
DET ÄR I REGEL INTE DOM SOM DRICKER TE
KRATOM SOM HAR PROBLEM! PROBLEMEN KOMMER REGERINGEN MED
FAN HAR DOM INGET ANNAT FÖR SIG
FAN PÅ GRÄNSEN JAG SKÄMS FÖR ATT VARA BLÅ GUL IBLAND
SÅ TACK MEN
DET ÄR INTE REGERINGEN JAg tackar
jag tackar ni alla här som skriver å vågar tala om hur saker ska doseras
hur tripPen blir osv
jag håller tummarna ått kratomet i detta fall
ha det bäst all
mvh.g
__________________
Senast redigerad av gilpet 2011-08-28 kl. 15:25.
Citera
2011-08-28, 20:57
  #14262
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilpet
mvh.g

Hur skev var du när du skrev den där texten
Och ja, det är lågt och löjligt av landet att klassa Kratom som narkotika, men så blir det när alla fjortisar trycker i sig saker utan att läsa på innan och sedan stryker med pga. deras oförsiktighet. Man läser ju inte i kvällstidningen om alla ungdomar som super ihjäl sig eller kör över folk på rattfyllan, men när det gäller andra saker än alkohol då blir det plötsligt sådan jävla tabu...
Citera
2011-08-29, 01:24
  #14263
Medlem
GTI powers avatar
Ja det är oerhört tragiskt samt paradoxalt när miljoner människor dör av tobaksrelaterade sjukdomar varje år runt om i världen och där alkoholen kostar skattebetalarna skyhöga summor årligen bara i Sverige p.g.a. skador samt alla brott som följer dess väg, men så fort EN person, och det räcker med EN, avlider p.g.a. av dumhet och okunskap så blir det en jäkla rabalder i media om det gäller någon annan drog, i synnerhet om den dessutom är laglig.

Ännu mer tragiskt är det i detta fall eftersom det inte ens handlar om rent kratom då det var krypton, den spetsade orena produkten som skördade några liv i Sverige och inte kratom i sig självt. Det hade räckt med att klassa O-desmethyltramadol som var den fatala faktorn i krypton, troligen i kombination med alkoholförtäring i dom fall som orsakade dödsfallen. Det finns ingen egentligen orsak till att narkotikaklassa kratom i dess rena form överhuvudtaget.
Citera
2011-08-29, 02:44
  #14264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTI power
Kratomkungen, det ska bli intressant och följa denna följetång. Man önskar naturligtvis att det kommer i ett fack utanför narkotikaklassning men jag har ännu mina dubier. Problematiken som jag ser det är att om man söker på kratom runt om på nätet så jämförs det oftast med opioider/opiater såsom Tramadol och Kodein vilket stämmer för många, men inte för alla.
Well, det verkar på mu-opioid receptorn i hjärnan. Fast för mig så var enda effekten i närheten av opi illamåendet. Fast det var också den enda effekten.
Citera
2011-08-29, 11:03
  #14265
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Är det klassat än eller är det fortfarande grönt att köpa?
Citera
2011-08-29, 11:11
  #14266
Medlem
GTI powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Well, det verkar på mu-opioid receptorn i hjärnan. Fast för mig så var enda effekten i närheten av opi illamåendet. Fast det var också den enda effekten.

Fullt medveten om det, men det jag menar på är att effekterna är så pass milda och enda anledningen torde vara att det är beroendeframkallande och det är ju inte alkohol, tobak och koffein
Citera
2011-08-29, 11:23
  #14267
Medlem
Kratomkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-B.Alle
Hur skev var du när du skrev den där texten
Och ja, det är lågt och löjligt av landet att klassa Kratom som narkotika, men så blir det när alla fjortisar trycker i sig saker utan att läsa på innan och sedan stryker med pga. deras oförsiktighet. Man läser ju inte i kvällstidningen om alla ungdomar som super ihjäl sig eller kör över folk på rattfyllan, men när det gäller andra saker än alkohol då blir det plötsligt sådan jävla tabu...

Fjortisar får säkert tag i kratom på olika sätt men tror ändå inte det är så många av dom som börjar använda kratom som en drog än max ett par ggr tills dom ser att de får ta så stora mängder för att få någon effekt alls.... då är det ju en dålig missbruks drog, de flesta som tar kratom vad jag vet är tar det antingen "då och då" precis som man kan ta en öl "då och då" utan att vara alkoholist... sen de andra är väl de som tar det i stället för medicine av olika anledningar om det funkar bättre eller har mindre biverkningar spelar inte roll sen om det är placebo att man blir frisk/bättre eller inte spelar inte heller någon större roll, de flesta som tar kratom är äldre jag skulle säga 25+ sen är det väl självklart att ungdomar testar men jag tror inte de tar det nå mer än alkohol och ärligt ser jag hellre en unge på kratom än någon som druckit alkohol... ingen risk att de blir nå våldsammare än i vanliga fall och chansen att någon blir misshandlad/misshandlar/våldtagen/våldtar eller vad det nu kan tänkas bli för "bieffekter" av alkohol... skulle nästan kunna säga att om man blir våldsam eller liknande alkohol effekter på kratom blir man det mest troligt på kaffe också.
Bara börja värva röster till liberal demokraterna så det blir någon ordning på Svensk narkotika politik just nu kan vi enbart välja mellan alkohol och alkohol de är inte rättvist på något sätt. Och ärligt om dessa politiker skulle vilja hjälpa folk skulle de kanske läsa på lite och en "genväg" är att kolla vad andra länder har gjort! Politiker vill enbart sko sig själva och sina nära sen skiter dom i resten av "pöbeln" dvs alla andra.
Hur många kan det vara som tycker Sveriges narkotika politik är vettig om de sätter sig in i det lite? De flesta som har lite fantasi och kan försöker sätta sig in i folks situation inte konstigt att det går åt helvete för många, som att tappa körkort för att man kör bil 1-3 veckor efter man rökt gräs och det blir väl samma med kratomet nu 3 veckor efter "du har spår av mitragyna i blodet" risken att man köper något piller i stället för röka eller kratom nästa gång är nog ganska stor, säkert fler som köper heroin efter att de tappat körkortet, än som det är i propagandan att man röker en holk och sen går man raka vägen och styr heroin och allt slutar med att man flyger från balkongen, jag tror det är större chans att någon flyger från en balkong för att de förlorar körkort eller jobbet pga av lagen som den är nu..
Citera
2011-08-29, 11:30
  #14268
Medlem
Kratomkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsfuckedup
Är det klassat än eller är det fortfarande grönt att köpa?

1 september klassas kratom (mitragyna) så än går det att köpa än, men vi slutar iaf sälja idag 16.00 för att hinna städa och göra klart för ev tillsyn

Sen vet väl ingen riktigt hur det kommer bli det kanske är någon konstig klassning av något kemiskt mitragyna eller så räknar mitragynan som är i själva kratomet också men man kanske kan ha kratom så länge man inte framställer narkotika av det alltså extraherar mitragynan från löven då framställer man narkotika det är iaf så jag förstått de hoppas det är så att man kan ha kratom löv men man får inte framställa narkotika av det. Men bäst är såklart alternativ 1 att det är något kemiskt som blivit klassat bara och att naturliga löv är fortfarande ok
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback