2019-04-11, 17:58
Medlem
DjDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Trevliga recensioner!
Tackar för dessa och låter som ni hade det skönt :-).

Vad hade ni rekommenderat om man är ute efter något att ersätts några glas vin en fredagkväll?
Gillar inte riktigt röda då de är lite tunga men vill gärna ha något att slappna av med efter en arbetsvecka.
Green Maeng Da tror jag är perfekt för detta ändamål! Ta't lugnt bara och ta inte varje dag, något jag själv inte klarar av att undvika.

Är på dag 3 av avtändningen nu men det är hanterbart pga lyrica på dagen och benso för att kunna sova. Hatar känslan av lyrica och blir skev av benson men at'n på kratom är fan så mycket värre än det (har genomlidit den ett par gånger innan så vet hur det känns). Slutar med lyrican så fort de värsta symptomen är borta och benson strax efter det och hoppas jag blir bättre inom kort!

Frid
Citera
2019-04-11, 18:57
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjDogg
Green Maeng Da tror jag är perfekt för detta ändamål! Ta't lugnt bara och ta inte varje dag, något jag själv inte klarar av att undvika.

Är på dag 3 av avtändningen nu men det är hanterbart pga lyrica på dagen och benso för att kunna sova. Hatar känslan av lyrica och blir skev av benson men at'n på kratom är fan så mycket värre än det (har genomlidit den ett par gånger innan så vet hur det känns). Slutar med lyrican så fort de värsta symptomen är borta och benson strax efter det och hoppas jag blir bättre inom kort!

Frid
Allright!
Gillar gröna rent generellt så lägger en beställning på det när mina förråd sinat.

Jasså?
Jag har själv trillat dit och använt lite för stora mängder dagligen i två månader.
Första kvällarna var ju som att bli dödssjuk i influensa helt plötsligt.
Muskelvärk, sockerdricka i hela kroppen och ingen sömn.
Men efter två dagar var det rätt chill och inte värre än så.
Har visserligen aldrig använt någon typ av opiater innan så det kanske spelar roll.
Citera
2019-04-11, 19:10
Medlem
Citat:
Allright!
Gillar gröna rent generellt så lägger en beställning på det när mina förråd sinat.

Jasså?
Jag har själv trillat dit och använt lite för stora mängder dagligen i två månader.
Har visserligen aldrig använt någon typ av opiater innan så det kanske spelar roll.

Kan tipsa om Green Horn, alla batchar med denna jag fått hem har varit klart potentare än GMD.

Jag har samma erfarenhet som du av AT på kratom, jag märker faktiskt inget särskilt utan mår som vanligt. Då har jag tagit dagligen under halvårsvis, men nästan aldrig återdoserat under dagen och hållit toleransen något så när under kontroll. Med det sagt har jag stor respekt för de som får problem under AT. Har säkert dels med mängden man tagit att göra och dels kanske med individuella genetiska skillnader.
Citera
2019-04-12, 01:11
Medlem
DjDoggs avatar
Citat:
Allright!

Jasså?

Längden spelar stor roll och hur mycket du tar och hur kraftig at du får är inte linjär med hur länge du brukat.
Efter 6-7 månaders hårt bruk (1,5kg/månad) hade jag 1,5v akut at föjt av 5v PAWS.... Första veckan sov jag nog runt 10h totalt och det när jag söp mig redlöst full och slängt in ett par benso för inget annat funkade... Och jag har läst ett par riktigt extrema exempel med folk som brukat 2 år och mina symptom är fjuttiga jämfrt med de exemplen!

En annan gång efter 2 månaders bruk kände jag mig lite off i ett par veckor och hade lite influensa-symptom och rännskita och ett par sömnlösa nätter sen var det över.

Problemet för mig var aldrig at'n utan hur jag blev som person av kratom. Träffade knappt mina vänner längre och tackade nej till allt för en kväll hemma framför TVn med en redig dos kratom verkade mer lockande.

Så ja ta det försiktigt med kratom, bara en heads. Men kan du hålla det till bara säg fredag lördag att byta ut ölen med så är det ju inga problem! Kratoms at är trots allt mycket lättare än de allra flesta opiater tillgängliga i sverige.

Frid
Senast redigerad av DjDogg 2019-04-12 kl. 01:14.
Citera
2019-04-12, 11:21
Medlem
Får man verkligen AT av kratom? aldrig märkt något alls, köpt denna substans av och till. tagit 5g per dag i typ en månad och allt var precis som vanligt.
Citera
2019-04-12, 13:20
Medlem
DjDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dum
Får man verkligen AT av kratom? aldrig märkt något alls, köpt denna substans av och till. tagit 5g per dag i typ en månad och allt var precis som vanligt.
Precis du tog 5g/dag i en månad. 5g är vad jag tog per dos, 5-8 ggr/dag.... I månader i sträck. Kan du hålla dig på din nivå är det ingen fara

Frid
Citera
2019-04-12, 17:08
Medlem
Citat:
Precis du tog 5g/dag i en månad. 5g är vad jag tog per dos, 5-8 ggr/dag.... I månader i sträck. Kan du hålla dig på din nivå är det ingen fara

Frid
Kan förstå att du får jobbig at med den höga dagsdosen , själv har jag använt kratom i nästan 5år, med en dagsdos på 2-3g.
Några korta uppehållsperioder har det blivit utan större besvär, lite mer värk i kroppen möjligen!
Citera
2019-04-12, 19:59
Medlem
DjDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.P.Werk
Kan förstå att du får jobbig at med den höga dagsdosen , själv har jag använt kratom i nästan 5år, med en dagsdos på 2-3g.
Några korta uppehållsperioder har det blivit utan större besvär, lite mer värk i kroppen möjligen!
Fantastiskt att du kan hålla dig till lagom nivåer och ha nytta av det! Creds till dig fortsätt så Har intalat mig själv att jag kan göra som dig ett antal gånger nu men det slutar alltid på samma sätt; inte alls bra. Tur det är kratom man fastnat för några gånger och inte någon tyngre opioid!

Frid
Citera
2019-04-12, 20:11
Medlem
Citat:
Fantastiskt att du kan hålla dig till lagom nivåer och ha nytta av det! Creds till dig fortsätt så Har intalat mig själv att jag kan göra som dig ett antal gånger nu men det slutar alltid på samma sätt; inte alls bra. Tur det är kratom man fastnat för några gånger och inte någon tyngre opioid!

Frid
Jag antar att jag saknar den där "missbrukargenen"....vilket känns bra i mitt fall då det förmodligen annars blivit höga doser! Jag har testat att framförallt tagit kratom med tätare intervall och var då över 5g dagligen men det kändes sämre....mådde illa och tyckte den kändes uttorkande i högre doser! Tycker den förutom smärtlindringen ger mer motivation och upplever att den stärker immunförsvaret....ja kanske rentav har lite föryngrande verkan
Citera
2019-04-14, 06:37
Medlem
När jag läst runt i tråden verkar 9 av 10 personer tycka att scandinavianspeciosa's produkter är både dyra och av låg kvalitet.

Har aldrig testat Kratom och är mäkta sugen på testa en beställning men inte från SS.

Har googlat runt lite efter EU-shoppar men de flesta vill inte skicka till Sverige. Skulle vara väldigt tacksam om folk kunde tipsa mig på shoppar med Kratom i bra kvalitet som sänder till Sverige.
PM går alldeles utmärkt.

Har endast hittat en tysk sida som verkar reko och som postar till Sverige. De säljer även Kratom i kapslar vilket verkar smidigt att ha i sammanhang där det ej ser bra ut att förtära grönt pulver framför folk

Tips på bra EU-shoppar som postar till Sverige tas tacksamt emot
Citera
2019-04-14, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schweinehunde
När jag läst runt i tråden verkar 9 av 10 personer tycka att scandinavianspeciosa's produkter är både dyra och av låg kvalitet.

Har aldrig testat Kratom och är mäkta sugen på testa en beställning men inte från SS.

Har googlat runt lite efter EU-shoppar men de flesta vill inte skicka till Sverige. Skulle vara väldigt tacksam om folk kunde tipsa mig på shoppar med Kratom i bra kvalitet som sänder till Sverige.
PM går alldeles utmärkt.

Har endast hittat en tysk sida som verkar reko och som postar till Sverige. De säljer även Kratom i kapslar vilket verkar smidigt att ha i sammanhang där det ej ser bra ut att förtära grönt pulver framför folk

Tips på bra EU-shoppar som postar till Sverige tas tacksamt emot
Jag köper själv från kratometcetera, ett företag från Nederländerna men som skickar från Tyskland! Det har alltid kommit fram och kvalitén är hög och priserna klart prisvärda!
Mvh
J.P
Citera
2019-04-14, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.P.Werk
Jag köper själv från kratometcetera, ett företag från Nederländerna men som skickar från Tyskland! Det har alltid kommit fram och kvalitén är hög och priserna klart prisvärda!
Mvh
J.P

Tusen tack för tipset !

Skall göra en testorder inom kort. Har tidigare erfarenhet av centralstimulanta och benso men aldrig opiader. Jag gillar att vara uppåt så skall primärt testa beställa olika gröna strains och se vilken som knallar bäst

Får jag vara så besvärlig och fråga dig vilka sorter från den sidan du rekommenderar gällande ökad motivation och energi?
Även tips på röda strains som får en att känna sig lugn och mysig tas också tacksamt emot.

Efter att ha läst runt om Kratom verkar det vara en väldigt lagom och bra drog - inte som t ex benzo som jag personligen föraktar mest och vill aldrig mer röra av alla droger jag hittills testat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in