Citat:
Ursprungligen postat av
oggethedogg
Jag skulle vilja påstå att potensen är ungefär 6x starkare om du köper från beprövade smatshops i holland, kratom. AMP är min favvo. Deras Green maeng da är fan spice-potent
Var ett tag sen jag beställde från SS men kan inte riktigt hålla med dig där. Tyckte SS höll samma standard som de flesta utländska shoppar jag köpt från (Holland, UK). Men det kan ju hända att jag fick skit därifrån också. En gång var jag med om att SS sålde nåt som var riktigt kass men då fick jag kompensation.
Kan också handla om att det är helt olika strains. En shops "maeng da" eller "bali" eller vad du nu vill ta för strain, är ofta inte lik samma strain från en anna shop. Gissar på att många shoppar ofta får fel information eller helt enkelt inte vet ens vad det är för strains de får. Läste en text av en person från malaysia som förklarade att de mer stimulerande löven kommer från unga träd och de sederande från lite äldre träd och att det inte alls har så mycket med strains att göra samt att atrains mest är en gimmick för västerländska shoppar och inget man direkt fokuserar på i de länder man odlar kratom. Huruvida detta stämmer eller inte har jag ingen aning om men det är ju en intressant vinkel på det hela.
Kratom innehåller en mångd olika alkaloider och alla människor gillar olika. Att du inte gillar varan behöver inte betyda att varan i sig har mindre mångd alkaloider utan kan ha mer eller mindre av vissa typer av alkaloider. Det kan dock givetvis också betyda att varan de-facto är sämre (utblandad eller dåligt odlad kratom ex.).
Frid