2012-01-30, 14:35
Medlem

Jag fattar inte riktigt heller vad som menas med "hälsofarligt" i detta fallet.
Nikotin (och även alkohol, men det står väl inte på förpackningarna) är också hälsofarligt. Är Kratom därmed lagligt?
Citera
2012-01-30, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Hur tänker du nu? Och framförallt, vad har du sugit i dig till frukost egentligen?
ber om ursäkt för stavfelet som du irriterade dig på ..lagstiftningen ska det stå!! o inget annat!! sen skulle jag verkligen vilja veta vad / eller om det är straffbart att inneha o köpa kratom eller inte ??p.s Fil o flingor blev det till frukost förövrigt så nu vet du det också!!
Citera
2012-01-30, 23:44
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kh-a

Jag fattar inte riktigt heller vad som menas med "hälsofarligt" i detta fallet.
Nikotin (och även alkohol, men det står väl inte på förpackningarna) är också hälsofarligt. Är Kratom därmed lagligt?
Jag förstår din poäng, men att ett ämne är klassat som hälsofarligt innebär vissa restriktioner. Du skulle kunna se det som "narkotikaklassning light".

Citat:
Lag (1999:42) om förbud mot vissa hälsofarliga varor
3 §
Varor som avses i denna lag får inte utan tillstånd
1. införas till landet,
2. överlåtas,
3. framställas,
4. förvärvas i överlåtelsesyfte,
5. bjudas ut till försäljning, eller
6. innehas.

Citat:
4 § Den som uppsåtligen bryter mot 3 § första stycket 2, 3, 4, 5 eller 6 döms till böter eller fängelse i högst ett år.
Den som uppsåtligen eller av oaktsamhet bryter mot 3 a eller 3 b § eller föreskrift som meddelats med stöd av denna lag döms till böter.
Om straff för olovlig införsel finns bestämmelser i lagen (2000:1225) om straff för smuggling. Lag (2011:113).

http://wiki.magiskamolekyler.org/H%C3%A4lsofarliga_varor
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19990042.htm
Citera
2012-02-02, 15:09
Medlem
Bongmons avatar
Jag snubblade över denna tråden nu.. Saknar krypton så extremt mycket.. Köpte 2st 9g påsar i veckan från prylshoppen när det såldes och var lagligt.

Kratomextrakt + o-desmethyltramadol är ett vinnande koncept.

Har funderat på att köpa in av bägge o tillverka eget, men båda substanserna är väl klassade nu?
Citera
2012-02-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Jag snubblade över denna tråden nu.. Saknar krypton så extremt mycket.. Köpte 2st 9g påsar i veckan från prylshoppen när det såldes och var lagligt.

Kratomextrakt + o-desmethyltramadol är ett vinnande koncept.

Har funderat på att köpa in av bägge o tillverka eget, men båda substanserna är väl klassade nu?

båda är klassade, törs inte säga om de är nark eller hälsofarligt dock.
Citera
2012-02-02, 15:17
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
båda är klassade, törs inte säga om de är nark eller hälsofarligt dock.

o-desmethyltramadol är narkotikaklassat vet ja. Men kratom kanske bara är hälsofarligt.

Finns ju att köpa utomlands fortfarande, fast hemblandat (de gamla gröna påsarna är ju borta sen länge).. och en snubbe på drogport som påstår sig sälja det, ja ska nog köpa lite av han o se om det är äkta. Saknar det som satan.

När det slutade säljas gick ja över till subutex, men ja mådde bättre som missbrukare på krypton än på sub. Vanligt Tramadol är dock skitklent.
Citera
2012-03-03, 16:02
Medlem
Men jag fattar inte, hur lång tid ska det ta innan vi vet exakt vad för klassning kratom får?
Citera
2012-03-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YourHelmet
Men jag fattar inte, hur lång tid ska det ta innan vi vet exakt vad för klassning kratom får?
är också av spänd förväntan!!!
Citera
2012-03-08, 19:58
Medlem
DirtyFranks avatar
nyttjade Kratom lite sporadiskt under en praktikperiod i Thailand för något år sedan. Jag minns att vi drack någon brygd bestående av kokade kratomblad, coca cola och paracetamol. Jag hade ganska svårt att avgöra ifall det ens gav någon märkbar effekt, men jag antar att det piggade upp eftersom thaiarna gjorde detta dagligen (vissa av dem jag jobbade med iaf) samt tuggade på kratomblad under dagen.
Jag tyckte själva grejen med att gå runt och tugga på dessa blad var ett plus i kanten på dagen, och det gav väl på så sätt lite extra stimulans. Det vore kul att testa kratom i mer potent form!
Citera
2012-03-09, 15:20
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyFrank
nyttjade Kratom lite sporadiskt under en praktikperiod i Thailand för något år sedan. Jag minns att vi drack någon brygd bestående av kokade kratomblad, coca cola och paracetamol. Jag hade ganska svårt att avgöra ifall det ens gav någon märkbar effekt, men jag antar att det piggade upp eftersom thaiarna gjorde detta dagligen (vissa av dem jag jobbade med iaf) samt tuggade på kratomblad under dagen.
Jag tyckte själva grejen med att gå runt och tugga på dessa blad var ett plus i kanten på dagen, och det gav väl på så sätt lite extra stimulans. Det vore kul att testa kratom i mer potent form!
Jag har somnat när jag tog en hög dos Kratom. Men jag mådde så illa att jag fick skjuts hem från en tillställning jag var på. Väl hemma så somnade på sängen i några timmar. Drömde typiska opioiddrömmar och vaknade sedan och mådde bättre.

Kratom är helt ok.
Citera
2012-03-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henke1984
Synd att Moralnissarna tog denna ört ifrån oss..

Funkade perfekt som medicin vid tillfällig sjukdom ... förkylning, feber och smärtor ..

En perfekt aldaglig stimulant. som INTE har några skadeverkningar eller beroende..

Får köpa hem mängder av ren 7-hydroxymitragynin tincture/pulver .. dock svindyrt

RIP mitragynin

Ja, jag använder det mot ångest som jag har haft i flera år. Det funkar bra och man blir inte "hög" så att folk märker det.
Jag vet inte vad jag ska göra när mitt Kratom tar slut (vi pratar nu teoretiskt, givetvis har jag inget kratom på riktigt). Jag antar att jag kommer börja dricka alkohol och stoppa i mig piller och RCs om jag inte lyckats flytta utomlands där den ofarliga växten Kratom inte är klassad.
Jag orkar fan inte leva med den ångest jag har...

Kratom är så jävla bra. Tog bort ångesten, gav ingen baksmälla och dessutom har jag inte tagit skada även fast jag använt det i flera år dagligen.
Citera
2012-03-11, 12:33
Medlem
Är det alltså endast alkaloiden Mitragynine som är klassad eller är fler alkaloider i Kratom också klassade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in