Citat:
Ursprungligen postat av GTI power
Nämen du är likväl så jävla stupid så att du sitter och vomerar ut en massa skit som du egentligen inte har en aning om och samtidigt hackar på mig.
Jag är själv en regelbunden kratom-brukare och tänker inte sitta och med som du, skitnödig självsäkerhet baserat på dina egna förhoppningar om att du inte kommer att få något straff om det beslagtas, och rekommendera att andra kan göra samma sak utan att det händer något. Jag önskar inte att någon kratom-användare åker fast i onödan. Att bli fälld för olaga kratom-innehav vore ju rent av bedrövligt. Och varför tror du att alla Svenska internetleverantörer har slutat att sälja kratom om det nu inte enligt dina egna förhoppningar är olagligt? Du borde kanske själv starta upp en Svensk säljarsida eftersom du är så jäkla säker på din tro, du torde då bli rik med tanke på att du är den enda shop som säljer kratom inrikes efter den 1:sep.
Visst klart som fan att risken må vara liten att ditt kratom ska beslagtas men det finns ju andra som klarat sig bra med att beställa t.ex gräs via nätet från utlandet också utan problem men det innebär inte för den saken skull att det är riskfritt när en vara är narkotikaklassad. Visst det är mitragynin som är klassat men det är just det ämnet som stora delar av det torkade kratom består av. Kanske därför du inte hittar någon butik som säljer kratom inrikes längre!
Jag är själv en regelbunden kratom-brukare och tänker inte sitta och med som du, skitnödig självsäkerhet baserat på dina egna förhoppningar om att du inte kommer att få något straff om det beslagtas, och rekommendera att andra kan göra samma sak utan att det händer något. Jag önskar inte att någon kratom-användare åker fast i onödan. Att bli fälld för olaga kratom-innehav vore ju rent av bedrövligt. Och varför tror du att alla Svenska internetleverantörer har slutat att sälja kratom om det nu inte enligt dina egna förhoppningar är olagligt? Du borde kanske själv starta upp en Svensk säljarsida eftersom du är så jäkla säker på din tro, du torde då bli rik med tanke på att du är den enda shop som säljer kratom inrikes efter den 1:sep.
Visst klart som fan att risken må vara liten att ditt kratom ska beslagtas men det finns ju andra som klarat sig bra med att beställa t.ex gräs via nätet från utlandet också utan problem men det innebär inte för den saken skull att det är riskfritt när en vara är narkotikaklassad. Visst det är mitragynin som är klassat men det är just det ämnet som stora delar av det torkade kratom består av. Kanske därför du inte hittar någon butik som säljer kratom inrikes längre!
Skärp dig för fan. Jag tar det som självklart att ingen med säkerhet kan spå framtiden, trodde inte att jag var tvungen att klargöra det. FHI kan inte veta hur lagen kommer att tolkas, inte heller Beatrice Ask, Maria Larson eller Dali fucking Lama kan det. Precis som i alla andra situationer är det dock möjligt att med hjälp av faktisk information från dagens situation ställa prognoser för framtiden, prognoser som kan vara mer eller mindre tillförlitliga beroende på den nuvarande informationens kvalitet och tillförlitlighet. Informationen vi kan basera ett troligt framtidsscenario är: Hur nuvarande lagstiftning tolkas, samt hur lagtexten formulerats. Jag skulle säga att kvalitén på underlaget i det här fallet är så pass god att prognosen inte kan bli så mycket starkare, och att jag har svårt att tänka mig hur någon med någon som helst kunskaper rörande juridik skulle kunna komma till en annan slutsats än vad jag har (dvs personer som inte tror att lagar stiftas av läkemedelsverket, felaktigt tror att de har en aning om anledningen till att en substans hamnar klass 1 eller 2, och främst av allt inte stöder sin hypotes på hittepå-paragrafer framförda på bebisspråk.) Du har inte på något sätt visat på något som stödjer din hypotes, trots att du anser dig kapabel att i "klartext klargöra för alla som inte fattar" vad den nya lagen kommer att innebära. Jag tycker själv att jag har argumenterat för min tolkning så tydligt det bara går, och presenterat ett prognosunderlag som jag åtminstone själv tycker är jävligt starkt. Du å andra sidan har inte presenterat någonting av minsta relevans för att styrka din hypotes. Visa vad du baserar dina antaganden på så vi andra kan förstå hur du resonerar och vi kan ta ställning till om du är full av skit eller ej. Förstår du inte skillnaden mellan tillförlitligheten rörande våra respektive hypoteser finns det inte mycket jag kan göra, är du så pass gammal att du gått ut grundskolan har skolsystemet på ett sorgligt sätt misslyckats att ge dig de basala kunskaper som krävs för att överhuvudtaget kunna yttra sig i frågor rörande samhället.
Vad försökte du förresten visa med Wikipediatexten (hahahaha)
Sen förstår jag inte vad du vill säga med att du är en regelbunden kratomkonsument, skulle det göra dig till en auktoritet på området? Ska vi mäta kuk så kan jag ju bara säga att jag troligen var den första som någonsin utvecklade ett fysiskt beroende av kratom inom Sveriges gränser. Jag var delägare i den andra leveransen av kratom som någonsin hamnat på den öppna internationella marknaden. Den första gick uteslutande till Australiensarna, den andra gick till USA, med undantag för min del som levererades hit. Sedan hade jag under några år fri tillgång till gratis kratom, allt jag behövde göra var att säga att det började ta slut så försågs jag genast med ett nytt kilo. Helt irrelevant, jag vet, men det var du som började.
