Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-08, 14:59
  #13705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neenagh
Vanligt urinprov så har inte det gett utslag för mig. Dock sist tog snuten även blodprov som skickades på analys, då stod det att blodprovet innehöll rätt höga halter av O-Desmetydtramadol (stvaning?) som är en metabolit av Tramadol och att Tramadol i sig är narkotikaklassat men att det finns en massa tabletter med Tramadol som inte är klassade. Så vet inte om man riktigt kan åka på narkotikabrott då Krypton i sig än så länge är helt lagligt. Fick tom tillbaks Kryptonet de beslagtog efter det varit iväg på analys.


Hmm, okej. Låter ju iallafall positivt för min del. Men jag kör på cirka 15-20 dagar ifrån det. Lär ju vara ren vid det laget?

Tack för svaret.
Citera
2011-03-08, 16:19
  #13706
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extil
Hmm, okej. Låter ju iallafall positivt för min del. Men jag kör på cirka 15-20 dagar ifrån det. Lär ju vara ren vid det laget?

Tack för svaret.

Ja försvinner efter drygt 4 dagar.
Citera
2011-03-08, 17:06
  #13707
Medlem
Slingshots avatar
Någon som kan kolla vad ett kryddmått Maeng Da ifrån England väger? Min våg fungerar inte just nu.
Citera
2011-03-08, 17:14
  #13708
Medlem
Jag måste instämma med de som tidigare sagt att tråden borde låsas. Det är helt absurt att ha en tråd för kratom/krypton.

Jag körde rätt hårt på krypton ett tag och tog det varje dag. När jag vaknade på morgonen så mådde jag snart piss om jag inte slängde i mig ett par kapslar krypton. Det tar för mig ungefär 1½ - 2 timmar innan jag börjar känna av effekten av krypton när jag tar det på tom mage. Full effekt uppnås efter ca 3 timmar och toppen håller i sig några timmar. Det är den bästa opioid jag tagit vad välmående beträffar och hjälper även väldigt mycket mot min kroniska smärta, och då har jag haft oxycontin 10mg som jag ibland har knaprat i mig 5 stycken på en gång av. Det är dock väldigt lätt att man slösar med kryptonet och slänger i sig för mycket på grund av att den tar så lång tid att slå på.

Jag har provat kratom både rent pulveriserat och i extraktform och effekten är inte densamma. Det slår på mycket fortare än krypton gör, ca 1 timme till full effekt och ger inte samma välmående som kryptonen. Med det sagt så måste jag säga att kratom också ger ett opioidliknande välmående i sig om man tar tillräckligt mycket. Ca 20 fyllda kapslar i storleken 00 är ganska lagom av pulveriserat kratom av exempelvis sorten bali. Och kratom är verkligen en gåva från gud när det kommer till opioid-AT. Det tar för mig helt bort ångesten och influensasymtomen från en opioid-AT samt skänker ett välmående i sig.

Förjävligt att tillverkarna av krypton gett en ursäkt för att kriminalisera kratom genom att använda det som ett substrat att leverera O-desmetyltramadol i!
Citera
2011-03-08, 17:42
  #13709
Medlem
Astronomics avatar
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden, men syns alltså Kratom/Krypton på urinprov? Finns det någon sort som garanterat inte innehåller O-desmetyltramadol?

Hur är det med smartbars två olika alternativ Kratom Maeng Da och Kratom Resin Extract?

Tacksam för svar!

EDIT: Efter att ha läst lite i tråden (ursäkta min lathet) så är det bara Krypton som innehåller O-desmetyltramadol. Korrekt?

Då till nästa fråga, vilket är mest potent.. Kratom Maeng Da eller Kratom Resin Extract? Och är det någon skillnad på rusen?
__________________
Senast redigerad av Astronomic 2011-03-08 kl. 17:59.
Citera
2011-03-08, 17:52
  #13710
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grn
(Du kanske tänkte rädda honom från kortvarigt beroende, i så fall ska denna text ej läsas av waddapyo eller någon annan som äter ssri )


Men annars... Krypton och SSRI, en vanligt återkommande fråga

Troligen är det inget som helst problem att käka krypton på ssri, som jag har förstått det står inte o-desmethyltramadol (odt) för några serotonerga effekter utan det är bara huvudämnet (tramadol) eller någon annan metabolit som fixar det. Har inte heller någonsin läst om någon som fått ett krampanfall av krypton (förutom någon som vakendrömde och trodde det va nåt slags anfall vilket det givetvis inte var). Det enda som kan vara värt att veta är att noradrenalin-effekten kvarstår, ifall man käkar (s)nri (tex venlafaxin som är lite halvvanlig).

Från Wikipedia:
"both (+) and (-)-O-desmethyltramadol are inactive as serotonin reuptake inhibitors, but (-)-O-desmethyltramadol retains activity as a noradrenaline reuptake inhibitor" (källan är pålitlig osv, wikipedias text är en bra sammanfattning).

Det kanske också har något med att göra om hur odt uppstår i kroppen. Jag testat både tramadol och krypton på ssri, den förstnämnda med delvis utebliven effekt, den trevliga sidan av ruset, vilket jag antar att odt står för i stor utsträckning. Dock var det olika ssri och helt subjektiv åsikt så det kan vara helt snett och ointressant.

Nu har jag lagt alldeles för mycket tid på den här döende drogen, men tycker det borde klara upp det här med ssri och krypton en gång för alla, eller så glöms detta bort om två sidor och frågorna börjar om från början, som vanligt


Avslutningsvis: separera trådarna!

Så dom positiva effekterna uteblir om man tar Kratom/Krypton samtidigt som man äter SSRI eller har jag uppfattat det fel?
Citera
2011-03-08, 17:55
  #13711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolle
Hur är prylshoppens krypton nuförtiden om vi bortser ifrån priset?
Jag har kört länge på krypton och tog i stort sett daglien i ett år. Någonstans i december/januari så började nog prylis banka ut skiten. Hade fått hem en ny order och gjorde som alla andra dagar, tog runt 2g och blev grymt besviken. Kändes inte alls som innan och fast jag tagit de kändes de jävligt skumt/lite jobbigt i benen mot vad det bruka göra. Tror det berodde på att man fick i sig mindre o-desmetyltramadol. Jag fick ta större mängder för att det skulle kännas rätt bra men fortfarande inte lika bra som innan de började blanda ut det. Men för den ovande är det bara köra & njuta
__________________
Senast redigerad av Mr.exx 2011-03-08 kl. 18:15.
Citera
2011-03-08, 18:07
  #13712
Medlem
Någon som testat Kratom Resin Extractet från smartbar ännu? Får hem 10g av det i morrn och lite Maeng Da antaglien. Fundera på vilket man testa först.
Som någon redan skrev i tråden ska jag nog smula/mala ner Maeng Da:et med hjälp av en mortel och sen bomba 2-3st så man slipper en stor jävel som kan fastna i halsen :S Man vill ju inte klöka upp skiten i onödan. Testade bomba 2 stora jävla av smartbars gamla kratom man köpte i 100g förpackningar för någon månad sedan, och fy fan va jobbigt det va. Fick dricka en liter vatten för att få ner det. Man fick ju även plocka ut en massa kvistar ur det.
__________________
Senast redigerad av Mr.exx 2011-03-08 kl. 18:10.
Citera
2011-03-08, 20:24
  #13713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic
Så dom positiva effekterna uteblir om man tar Kratom/Krypton samtidigt som man äter SSRI eller har jag uppfattat det fel?

Jo, du fattade det fel.
Citera
2011-03-09, 17:41
  #13714
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Någon som kan kolla vad ett kryddmått Maeng Da ifrån England väger? Min våg fungerar inte just nu.

Fixat en våg nu, svepte 6 gram nyss, får se vad det ger.
Citera
2011-03-09, 17:52
  #13715
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden, men syns alltså Kratom/Krypton på urinprov? Finns det någon sort som garanterat inte innehåller O-desmetyltramadol?

Hur är det med smartbars två olika alternativ Kratom Maeng Da och Kratom Resin Extract?

Tacksam för svar!

EDIT: Efter att ha läst lite i tråden (ursäkta min lathet) så är det bara Krypton som innehåller O-desmetyltramadol. Korrekt?

Då till nästa fråga, vilket är mest potent.. Kratom Maeng Da eller Kratom Resin Extract? Och är det någon skillnad på rusen?

Ja det ger utslag som tramadol, ja det gäller bara Krypton.
Citera
2011-03-09, 20:11
  #13716
Medlem
Slingshots avatar
Tog drygt 10 gram Maeng Da utan effekt, tråkigt, verkar bara som att Krypton funkar för mig. O-desmetyltramadol funkar förövrigt riktigt bra på mig medans vanliga tramadol inte biter alls förutom den smärtstillande effekten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback