2017-10-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Att stress utlöser massmord var nytt för mig, men jag är inte amerikan så vad vet jag.

varfor maste 226 vara en kaliber som vakten skulle traffats av. Stress under eldstrider ar en helt annan typ av stress än den som kan utlosa den typ av massmord Paddock utforde.
Vilken typ av stress tror DU att Paddock led av...
Citera
2017-10-10, 21:51
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
varfor maste 226 vara en kaliber som vakten skulle traffats av. Stress under eldstrider ar en helt annan typ av stress än den som kan utlosa den typ av massmord Paddock utforde.
Vilken typ av stress tror DU att Paddock led av...

Kaliber 226 är obekant för mig. Om Campos blev skjuten med en pistolkaliber istället för kaliber 223 så skulle det kunna tolkas som att han befunnit sig i sviten. Vad gjorde han isf där?

Jag tror inte Paddock led av någon stress. Möjligtvis dödsångest på slutet.
Citera
2017-10-10, 22:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Vi vet ju inte exakt var skottet tog. Han har tydligen fått lämna sjukhuset och ska få kulan avlägsnad senare i veckan. Tolkar det som att det inte var en allvarlig skottskada. Det är något bogus med Campos.

Kulan avlägsnad?

Då var det inte en AK, eller ev. rikoschett.

En AK direktträff går rakt igenom.
Citera
2017-10-10, 22:03
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Om Campos blev skjuten med en pistolkaliber istället för kaliber 223 så skulle det kunna tolkas som att han befunnit sig i sviten. Vad gjorde han isf där?
Skulle det kunna tolkas som att han var i sviten, varför då? Att skottet kom genom en dörr är en lögn fabricerad av utredarna menar du?
Citera
2017-10-10, 22:08
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Skulle det kunna tolkas som att han var i sviten, varför då? Att skottet kom genom en dörr är en lögn fabricerad av utredarna menar du?

Det är väl vad Campos uppgivit för utredarna. Varför skulle man försöka skjuta en obeväpnad person genom en dörr med ett enda skott när man sitter med tusentals bulor och 23 halvautomatiska gevär?
Citera
2017-10-10, 22:10
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kulan avlägsnad?

Då var det inte en AK, eller ev. rikoschett.

En AK direktträff går rakt igenom.

Ja och det är vad jag försökt säga i tråden under den senaste halvtimmen.
Citera
2017-10-10, 22:10
Medlem
Citat:
Kaliber 226 är obekant för mig. Om Campos blev skjuten med en pistolkaliber istället för kaliber 223 så skulle det kunna tolkas som att han befunnit sig i sviten. Vad gjorde han isf där?

Jag tror inte Paddock led av någon stress. Möjligtvis dödsångest på slutet.

Det ar relativt oviktigt att jag skrev 226 istf 223. Det ar kanske relativt att du sade att stress utloser massmord och sedan sager att du inte tror att Paddock led av nagon stress.
Jag haller pa min lite vaga teori. For mycket gambling med en golddigger vid sin sida som försöker pressa ur lite for mycket av sin highroler som tröttnar pa hela skiten.
Enligt uppgift ska Paddock nyligen beklagat sig over sitt liv hos en bilkrängare som ett exempel som vad mainstream media vill att vi ska tro pa.
Men det finns inte ett riktigt trovärdigt motiv an sa lange.
Citera
2017-10-10, 22:17
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Det ar relativt oviktigt att jag skrev 226 istf 223. Det ar kanske relativt att du sade att stress utloser massmord och sedan sager att du inte tror att Paddock led av nagon stress.
Jag haller pa min lite vaga teori. For mycket gambling med en golddigger vid sin sida som försöker pressa ur lite for mycket av sin highroler som tröttnar pa hela skiten.
Enligt uppgift ska Paddock nyligen beklagat sig over sitt liv hos en bilkrängare som ett exempel som vad mainstream media vill att vi ska tro pa.
Men det finns inte ett riktigt trovärdigt motiv an sa lange.

Jag var sarkastisk angående stressen men glömde vem jag talade med.

Du ska definitivt hålla på din teori. Jag kan lova att jag tror precis lika lite på den som du tror på min. Förhoppningsvis kommer sanningen fram till slut så vi får vänta ett slag med hyllningskören.
Citera
2017-10-10, 22:51
Medlem
I-van-Toers avatar
Det här har jag missat totalt från gårdagens presskonferens.

Citat:
He also said that while he waited for police to arrive, Campos stopped a maintenance worker from entering the 32nd floor.

Så Campos är först på plats och blir beskjuten 9:59 pm, polisen dyker upp 10:17 genom branddörren (ut från hissen enligt Lombardo). Men någonstans under dessa 18 minuter så har Campos hunnit med att stoppa någon vaktmästare från att ta sig till våning 32. Det sägs inte om han kom uppifrån från våning 33 via trappan eller helt sonika kom upp med hissen från vilken annan våning som helst. Vet man vem den här "vaktmästaren" är? Har man tagit hans uppgifter? Varför springer en vaktmästare omkring på ett hotell där det tydligen pågår full skottlossning?

Vegas gunman shot hotel security guard six minutes BEFORE he opened fire on crowd
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4964652/Las-Vegas-killer-timeline-chaos-new-revelations.html

Tror nog att det är dags att lyssna på presskonferensen från igår igen. Det här ju lyteskomik.
Citera
2017-10-10, 22:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja och det är vad jag försökt säga i tråden under den senaste halvtimmen.

Vad ni möjligen båda vägrar höra talas om är att campos nya berättelse ger ett nytt scenario, där skytten, alltså GM, blir avbruten av knackningar när han borrar för att dra ledningar, innan GM själv valt att sparka igång sin show. Campos får jordens salva ut genom dörren i stället för ett svar, och kort därpå öppnar SP eld mot publiken, utan att ha försäkrat sig om att campos dött.

Vad säger det? Antingen hittar campos på eller så beter sig SP synbart irrationellt och uppjagat. Han har väl sett campos med kamera/titthål men sen har han kanske skjutit sönder detta? Eller han inbillar sig att campos har fler med sig och att de kommit på honom, upptäckt fastskruvade trappdörrn o.a.? Eller att hotellets kameror och komradio och rutiner gör att loppet är kört hur han än bär sig åt?

Hade GM tagit det kallt hade han kunnat pricka campos med ett skott och sedan återgått till sitt. Men i stället sparkar han igång showen möjl före utsatt tid, och måste inse att han bara har minutrar på sig innan läget kan hårdna högst betydligt för honom. Möjligen påskyndar detta hans självmord, vilket han antagligen prioriterar över annat. Han vill sannolikt inte riskera att överraskas av någon form av knockout-medel. Och att döma av hur han hanterar campos och sig själv så är han inte över sig sugen att döda någon öga mot öga eller invänta en eldstrid med swat. Vilket man kan förstå när det rör sig om en 64-årig f.d. revisor som tillbringat det senaste decenniet framför en pokerskärm.

Vi får väl se om campos ändrar sin berättelse igen.

Om kulan campos fick i benet var ngt annat än en pistolkula så hade den antingen gått rakt igenom eller så hade campos nog inte kunnat gå på ett tag. Och inte utrymt hotellrum och sånt. Det kan ju vara splitter eller flerstudsrikoschett förstås. Även pistol/revolverkula som stannar i benet borde sänkt de allra flesta, men den kan ju ha försvagats av att ha passerat genom dörr/dörrfoder. Ont borde han ha i alla händelser.
Citera
2017-10-10, 23:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det här har jag missat totalt från gårdagens presskonferens.

Så Campos är först på plats och blir beskjuten 9:59 pm, polisen dyker upp 10:17 genom branddörren (ut från hissen enligt Lombardo). Men någonstans under dessa 18 minuter så har Campos hunnit med att stoppa någon vaktmästare från att ta sig till våning 32. Det sägs inte om han kom uppifrån från våning 33 via trappan eller helt sonika kom upp med hissen från vilken annan våning som helst. Vet man vem den här "vaktmästaren" är? Har man tagit hans uppgifter? Varför springer en vaktmästare omkring på ett hotell där det tydligen pågår full skottlossning?

Vegas gunman shot hotel security guard six minutes BEFORE he opened fire on crowd
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4964652/Las-Vegas-killer-timeline-chaos-new-revelations.html

Tror nog att det är dags att lyssna på presskonferensen från igår igen. Det här ju lyteskomik.

En "hotellvaktmästare" lär vara typ en allmänpraktiserande rörmokare och snickare och elektriker. Det lär behövas rensas avlopp och lagas strömbrytare och bytas glödlampor och skruvas gångjärn på något rum precis hela tiden, skulle jag tro.

Inte dumt jobb egentligen. Alltid nåt att göra.
Citera
2017-10-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kan vara något sånt. Kan kanske vara en adrenalin/dopamin-junkie som inte känner igen sig själv pga åldersförändringar, förändrat beteende (slutat tro på/förbjudit sig själv att spela?) eller livsbesvikelse, ångest eller drift in i psykisk sjukdom.

Ja, och du kanske menar en hedonist som slutat tro? Och tycker han borde skaffat fru och barn i stället?

Nyckeln kan ju bli om de tilltagande vapeninköpen för något år sedan tyder på en orsak/vilja att hämnas en händelse eller om de snarare speglar brist på andra intressen, vilja att undfly familj, eller behov att hantera/få utlopp för aggression och hantera självhävdeslebehov.

Jag tror ju han kliniskt sett måste vara åtminstone hälften psyksjuk eller i djup depression.

Klart att karln har varit deprimerad länge. Sannolikt har han också någon autosmspektrumstörning typ Asperger.
Han insåg väl att han aldrig skulle kunna njuta av livet......och föraktade människor som kunde roa sig och njuta av livet på en musikfestival.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in