2017-10-05, 21:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag har i alla fall kommit närmare svaret på min fråga vad det är för en svart skinnsko och grått byxben (vänsterben) som syns till vänster i bild här ståendes på bardisken.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/10/03/20/450125CA00000578-4944234-image-a-46_1507060161054.jpg

Det är iallafall inte dessa två utredare för bägge, även om civilt klädda, så har ingen lågskor och båda har blåa jeans. Samt att det verkar finnas en "dress code" och då gäller den säkert för alla av utredarna.

http://cdn.newsapi.com.au/image/v1/d172367d941c90983464c868d75fa462

Så vem fan är det som står på bardisken?

Det nämndes i någon rapport att det swat-team som sattes samman var "unconventional", dvs. det bestod av gubbar man kunde samla ihop, poliser de flesta, riktiga swat vissa, men ev. någon civil polis och ngn säkerhetsvakt. Lite som i Mannen på taket.

Nu är den här bilden ev från lite senare, men då är det väl kanske bud på att det kan röra sig om diverse av hotellets säkerhetsNsvariga eller ngn polisfunktion (fotograf?) som ev väckts efter att ha hunnit lägga sig den kvällen. Man kan ju till äventyrs förställa sig att någon driftig hotellgäst eller journalist lyckats smyga sig in innan vakt hunnit sättas ut, eller att vakt mutats med duktig dolalarbunt.

Den som fotograferar är ju inte densamme som den som benet tillhör, och rör det sig om ngn tjänsteman så borde ju en och annan förr eller senare kunna lägga ihop vilka de två är.

Mitt förslag.
Citera
2017-10-05, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Du yrar bara!

Det hade slagit slint helt enkelt. Punkt slut. Denne man hade ingen politisk agenda. Ibland förvandlas "vanliga människor" till monster utan anledning eller motiv. Läs om Charles Whitman.

Jag läste om denne Whitman och det finns kanske några likheter, men det är väldigt mycket som skiljer mot Paddock. Mordet verkar vara hastigt påkommet, ganska oplanerat och det riktar sig bland annat mot hans egen familj. Whitman efterlämnade dessutom ett avskedsbrev där han skrev att han höll på att bli galen.

Paddocks dåd verkar vara väl genomtänkt och planerat sedan länge. Han har inte gjort något mot sin familj. Han har inte efterlämnat något avskedsbrev såvitt man vet, vilket i sig stöder teorin.
Citera
2017-10-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Svarar åt mig själv:
I denna New York Lies-artikel från 2/10 står att "His car remained parked with the hotel valet." Så, utom skotthåll, då jag antar att hotellet har ett garage.

Men man kan inte utgå ifrån att bilen var parkerad i ett garage pga den meningen, dvs "His car remained parked with the hotel valet."

Möjligt? Visst.

Det finns såklart en öppning för att Paddock ville avsluta med ett fyrverkeri eller en omvänd Breivik-manöver genom att skjuta först och smälla sedan.

Lombardo hintade ju om möjligheten att Paddock skulle ta sig från platsen levande men då blir man ju nästan besviken över hur han misslyckades kapitalt och istället valde den enkla vägen ut genom att skjuta sig själv. Det sista han sög på var en revolverpipa? Vad har han sugit på tidigare?
Citera
2017-10-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Polisen måste ha några spår tycker man. Det finns alltid något motiv om hur sjukt det än är (han trodde Countrymusik var djävulens musik) till då någon form av annan agenda politisk möjligen.

Det sades från början att han ägnade sig åt gambling och att besöka musikfestivaler. Idag har det cirkulerat misstankar om att han rekat festivaler i Chicago och Boston. I Chicago hade han bokat rum som också hade utsikt över ett festivalområde liknande parkeringsplatsen där Vegas-festivalen hölls. En presenterade t o m en karta över området och vilken utsikt. Men det säger ingenting om motiv. Han kan ha fått inspiration från attacker i Europa mot konserter. Men varför skulle han vilja genomföra ett massmord på fellow americans. Ofattbart. Det känns ändå som någon sorts skolskjutning. Han ger sig på folk som man umgåtts med och tillhör om det stämmer att besökte festivaler. Kände han sig utstött? Men han är mycket gammal för att det ska stämma.

Tyvärr hittar jag inte länkarna nu.
Citera
2017-10-05, 21:41
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag läste om denne Whitman och det finns kanske några likheter, men det är väldigt mycket som skiljer mot Paddock. Mordet verkar vara hastigt påkommet, ganska oplanerat och det riktar sig bland annat mot hans egen familj. Whitman efterlämnade dessutom ett avskedsbrev där han skrev att han höll på att bli galen.

Paddocks dåd verkar vara väl genomtänkt och planerat sedan länge. Han har inte gjort något mot sin familj. Han har inte efterlämnat något avskedsbrev såvitt man vet, vilket i sig stöder teorin.
Anledningen till att han inte lämnade nåt avskedsbrev kan ju vara att han planerat att komma undan. Det som talar för att han trodde att han skulle överleva är:
Riggade kameror i hotellkorridoren.
Sprängämnen i bilen/hemmet.
Att han sköt mot säkerhetsvakten.
Citera
2017-10-05, 21:43
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
Hursom, kudos till er som orkar hålla konspirationsdårarna stångna i tråden

Jag vet inte om jag är böjd att hålla med. Det är nu över 4500 inlägg i tråden, varav max ett par hundra är någorlunda informativa, intressanta eller åtminstone underhållande inlägg om händelsen så som den existerar i sinnevärlden. Av den återstod som inte är rent blaj, repetitioner, politisk debatt och mestadels felaktiga MÖP-gissningar om helt ovidkommande vapendetaljer så är kanske 1000 jävla inlägg försök att tala reson med de som har idiotmarkerande uttryck som "false flag" på makrotangent. Det går inte att tala reson med dem, lägg ned, ignorera!
Citera
2017-10-05, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vad vore SP:s motiv med att försöka skärpa landets vapenlagar? Att minska antalet dödsfall orsakade av skjutvapen?

Börjat i fel ände?

Nej det handlar snarare om åsikter. Paddock hatade de människor som älskar sina vapen i USA. Denna grupp som oftast är konservativa, kristna, nationalister och gillar countrymusik.
Citera
2017-10-05, 21:48
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av
Vi har hittat Motivet!
Spela aldrig country högt mitt i natten om din granne har vapen.

" The night before the shooting, Mr. Paddock made two complaints to the hotel about noise coming from his downstairs neighbors: Albert Garzon, a restaurant owner visiting from San Diego, and his wife and friends. Mr. Garzon, who was staying in 31-135, directly beneath Mr. Paddock, said security guards knocked on his door around 1:30 a.m. on Sunday and asked him to turn down his music, country songs. When he asked where the complaint was coming from, pointing out that the nearest rooms on either side were far away, the security guard said, “It’s the guest above you.”

They turned the music down, but had another visit from different security guards half an hour later. The man had called to complain again. Mr. Garzon turned the music off."
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Låter inte troligt att vakterna skulle lämna ut uppgifter om precis vem som klagat. Dessa människor är oftast fulla som svin så storbråk skulle lätt kunna uppstå.
Mao, Fake News.

Varför lägger du in ord i vakternas mun?
Prova att läsa EN gång till och återkom om du ändå inte fattar vem som pratat.
Citera
2017-10-05, 21:50
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Anledningen till att han inte lämnade nåt avskedsbrev kan ju vara att han planerat att komma undan. Det som talar för att han trodde att han skulle överleva är:
Riggade kameror i hotellkorridoren.
Sprängämnen i bilen/hemmet.
Att han sköt mot säkerhetsvakten.

Ingenting av det du räknar upp ger särskilt goda chanser att fly från ett massmord av den här graden. Sitta på 32:a våningen skulle innebära att man parkerar en helikopter på taket men inte ens det skulle vara en långlivad flykt. Det tog polisen 72 minuter att ta sig in i hans rum han kunde ha lämnat rummet för länge sedan om han tänkt undkomma. Det går bara inte ihop.
Citera
2017-10-05, 21:53
Medlem
flyer1s avatar
Det här stämmer inte, kan inte tro det gått till som media hävdar.

En man som har fru som gillar han, massor av pengar, hälsa och flyglicens och lever ett normalt ordnat liv, varför skulle han planera och börja skjuta normala medborgare?
Det har även spelats in videos där man ser det skjuts från en annan våning långt nedanför så då var de ingen ensam galning utan ett planerat attentat av flera gärningsmän. Den officiella versionen krakelerar.
Sen hade vi den unga flicka som berätta efter skjutningen att hon och flera andra blivit varnade vid entren , av ett latinopar ,att inte gå in för många skulle dö där inne. Så det var planerat, det var känt i förväg av andra, sålunda inte en ensam galnings värk.

Jag lutar åt att de som sköt, dödade Paddock, och sköt sen bl.a. från hans rum för att sen kunna fly och ge han skulden.

Varför skedde då detta ? Vem tjänar på det som händer efteråt pga detta ? Vad kommer hända, jo vapenlagarna skärps. Vem vill förhindra att folket kan beväpna sig för att störta makten ? NWO.
Citera
2017-10-05, 21:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Det sades från början att han ägnade sig åt gambling och att besöka musikfestivaler. Idag har det cirkulerat misstankar om att han rekat festivaler i Chicago och Boston. I Chicago hade han bokat rum som också hade utsikt över ett festivalområde liknande parkeringsplatsen där Vegas-festivalen hölls. En presenterade t o m en karta över området och vilken utsikt. Men det säger ingenting om motiv. Han kan ha fått inspiration från attacker i Europa mot konserter. Men varför skulle han vilja genomföra ett massmord på fellow americans. Ofattbart. Det känns ändå som någon sorts skolskjutning. Han ger sig på folk som man umgåtts med och tillhör om det stämmer att besökte festivaler. Kände han sig utstött? Men han är mycket gammal för att det ska stämma.

Tyvärr hittar jag inte länkarna nu.

Jo det är tanken jag också har. Ett utifrån oss alla andra helt meningslöst dödande. Men som skolskjutningar och även arbetsplats sådana där finns det då motiv som GM är 100% inne på. Personer som blivit mobbade, blivit dumpade av sin käresta etc. Kommer ganska snabbt ut vad det kan bero på att de snappade ut så där. Här är det än så länge då ett totalt mörker.

Rent spekulativt om det varit några av dessa opolitiska skäl som dumpad, ekonomiska bekymmer osv. Så bör det bli ett nytt. Rent ekonomiskt så verkar det inte varit några trubbel. Skickade då nära 1 miljon SEK till sin käresta dagarna innan dådet och hade vapen som totalt var värda minst en kvarts miljon. Käresta hade han också som inte dumpat honom. Möjligen fick han kanske någon form av livskris med att vara nu gammal med inga barn att livet helt plötsligt inte hade någon mening längre. Att han som det ryktats om tagit anti-depressiv medicin kan tyda åt det hållet. Medicin som även kan göra en person känslokall. Det närmaste är då ett sk "psykbryt" men det brukar mer vara på direkten men här hade han då samlat på sig vapen under flera år och burit upp dessa i flera omgångar till sitt hotellrum så detta måste han ha planerat länge och väl. Så vi får se vad polisen kommer med för nytt för att vi ska kunna se något motiv. För ett motiv om än sjukt det är måste folk alltid ha annars blir det för sjukt och skrämmande.
Citera
2017-10-05, 21:56
Medlem
Jadulillalurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Du antar att det var SP som var gärningsmannen, han kan mycket väl ha blivit inlurad i det hela och vara lika mycket offer som de andra som dog. Det största belägg vi har för detta är bilden på hans döda kropp där man ser rena tomhylsor liggandes ovanpå hans egna blod. Hur skulle detta kunna ske om han begick självmord?

Något som jag hajade till på, var bilden från hotellrummet där man ser gärningsmannen liggandes med benen under ett vapnen.

Hur har hans ben lyckats hamna in under vapnet om han skjutit sig själv? Det enda rimliga jag kan komma på rak arm är att han suttit ner och skjutit sig själv.
Senast redigerad av Jadulillaluring 2017-10-05 kl. 21:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in