Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
Nej du fortsätter att missförstå både vad jag skrev och vad du läst i den av dig länkade artikeln.
Det står ju tom rätt så klart och tydligt att man inte funnit ett glasklart motiv, inte att man inte hittat något alls.. eller hur?
Som jag sagt mer än en gång så kommer man inte gå ut med vad man vet innan man har en klar helhetsbild.
Tvivlar på att vi har något mer att diskutera när det gäller den saken oavsett om du tror dig vara den första att förstå hur polisen arbetar.. lagom pretentiöst uttalande iaf.. I’ll give you that.
Vi har olika situationstolkningar. Inget att göra åt den saken, men jag hoppas iaf att du har mer rätt än mig & att polisen har/hittar fragment att titta på kring den här skytten. Kanske inte en "klar helhetsbild", men i vart fall ett urskiljbart motiv, för jag tror det snart kommer behövas förebyggande arbete mot sådana här attacker.
Än så länge har Sverige (och för all del EU) varit relativt förskonade, men många av USA´s attacker har sin orsak i hat mot statsordningar som råder. För varje sådan händelse, växer idén om att det är så man kan göra när man ogillar något, och det är faroväckande smittsamt.
Jag är inte pretentiös, jag är mer åt det objektiva hållet.