2017-10-05, 21:03
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Vi har hittat Motivet!
Spela aldrig country högt mitt i natten om din granne har vapen.

" The night before the shooting, Mr. Paddock made two complaints to the hotel about noise coming from his downstairs neighbors: Albert Garzon, a restaurant owner visiting from San Diego, and his wife and friends. Mr. Garzon, who was staying in 31-135, directly beneath Mr. Paddock, said security guards knocked on his door around 1:30 a.m. on Sunday and asked him to turn down his music, country songs. When he asked where the complaint was coming from, pointing out that the nearest rooms on either side were far away, the security guard said, “It’s the guest above you.”

They turned the music down, but had another visit from different security guards half an hour later. The man had called to complain again. Mr. Garzon turned the music off."

Låter inte troligt att vakterna skulle lämna ut uppgifter om precis vem som klagat. Dessa människor är oftast fulla som svin så storbråk skulle lätt kunna uppstå.
Mao, Fake News.
Citera
2017-10-05, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vi har olika situationstolkningar. Inget att göra åt den saken, men jag hoppas iaf att du har mer rätt än mig & att polisen har/hittar fragment att titta på kring den här skytten. Kanske inte en "klar helhetsbild", men i vart fall ett urskiljbart motiv, för jag tror det snart kommer behövas förebyggande arbete mot sådana här attacker.
Än så länge har Sverige (och för all del EU) varit relativt förskonade, men många av USA´s attacker har sin orsak i hat mot statsordningar som råder. För varje sådan händelse, växer idén om att det är så man kan göra när man ogillar något, och det är faroväckande smittsamt.

Jag är inte pretentiös, jag är mer åt det objektiva hållet.

Jag tvivlar extremt starkt på att man inte vet någonting om denna GM helt enkelt, uppgifter har väl kommit fram om hur han fått tag på vissa vapen, vem hans flickvän var, vilka tillgångar han hade osv.

Jag tror helt enkelt att man vet mycket mer än berättar i nuläget. Med tanke på hur exceptionellt dådet isig är så är det självklart enormt viktigt att man inte låter info läcka eller att pladderkäftar tillåts röra till saker värre än dom redan är.
Jag vill hellre få lejonparten av sanningen än en mängd konspiratoriska tolkningar av luddiga och lätt ifrågasatta uttalande iaf.

Fö håller jag helt och hållet med om och känner samma oro inför vad liknande dåd för med sig och den sortens normaliseringsprocess bådar inte gott inför framtiden. Tyvärr tror jag att den nedåtgående spiralen fortfarande är i sin linda och så nära ostoppbar den kan bli.
Se bara hur detta isolerade fallet sjunkit i ”popularitet”.. nästa vansinniga mord väntar på sina rubriker. En tragik i sig.
Citera
2017-10-05, 21:11
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Du antar att det var SP som var gärningsmannen, han kan mycket väl ha blivit inlurad i det hela och vara lika mycket offer som de andra som dog. Det största belägg vi har för detta är bilden på hans döda kropp där man ser rena tomhylsor liggandes ovanpå hans egna blod. Hur skulle detta kunna ske om han begick självmord?
Att hans blod flöt ut där hylsorna låg?
Citera
2017-10-05, 21:12
Avstängd
jugbandbluess avatar
Ja, klart polisen inte går ut med allt dom vet. Min gissning är dock att det kommer landa på att gubben var ensam om det här och att festivalen valdes pga dess folksamlande egenskap snarare än genre. Some people just wanna watch the world burn.

Nu börjar foxnews harva pokerspel som något slags ondskefullt, för det var tydligen hans spelpreferens. Det kan möjligen leda till depression och självmord, men det här är snarare psykopati. Det går inte att förebygga med vare sig vapenlagar eller spelregleringar, såna här onda jävlar kommer alltid hitta nåt sätt att döda på.

Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Ja t ex så är artikeln om metalldetektorn mellan Los Angeles och Las Vegas ett aprilskämt från i år om datumet stämmer.
Det var faktiskt ganska lustigt. Jag tänker iofs att det syftar på mynt då. Hursom, kudos till er som orkar hålla konspirationsdårarna stångna i tråden
Citera
2017-10-05, 21:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Låter inte troligt att vakterna skulle lämna ut uppgifter om precis vem som klagat. Dessa människor är oftast fulla som svin så storbråk skulle lätt kunna uppstå.
Mao, Fake News.

Haha exakt. Vem var det som klagade. Han precis där gå och prata med honom så får jag ännu mer att stå i.

Tror nog om man är beredd att göra ett sådant här dåd och har smugglat in +20 vapen till sitt hotellrum att det sista man vill är starta något alls med hotellvakter eller då övriga hotellgäster.

Memes om att detta handlade om hat mot just countrymusik kommer säkert dock komma vad det lider och det gått lite tid.
Citera
2017-10-05, 21:16
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Du antar att det var SP som var gärningsmannen, han kan mycket väl ha blivit inlurad i det hela och vara lika mycket offer som de andra som dog. Det största belägg vi har för detta är bilden på hans döda kropp där man ser rena tomhylsor liggandes ovanpå hans egna blod. Hur skulle detta kunna ske om han begick självmord?
Vad menar du? Blodet har ju runnit ut på golvet och omringat hylsorna.
Citera
2017-10-05, 21:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
I nuläget finns det inget motiv, så givetvis bör vi inte avfärda din hypotes helt och hållet. Men om hans motiv var politiskt så borde han ha tydligt visat detta, till exempel genom ett manifest eller åtminstone ett självmordsbrev. Ingenting av detta har hittills hittats.
Han har även samlat på sig vapen i decennier, vilket indikerar att han inte var emot vapen ideologiskt sett.

Vad vore SP:s motiv med att försöka skärpa landets vapenlagar? Att minska antalet dödsfall orsakade av skjutvapen?

Börjat i fel ände?
Citera
2017-10-05, 21:18
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vad vore SP:s motiv med att försöka skärpa landets vapenlagar? Att minska antalet dödsfall orsakade av skjutvapen?

Börjat i fel ände?
Varför frågar du mig? Jag tror inte ens att det var hans motiv.
Citera
2017-10-05, 21:26
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Du yrar bara!

Det hade slagit slint helt enkelt. Punkt slut. Denne man hade ingen politisk agenda. Ibland förvandlas "vanliga människor" till monster utan anledning eller motiv. Läs om Charles Whitman.
Whitman hade en hjärntumör som tryckte på amygdalastrukturen, vilket faktiskt kan leda till våldsbenägenhet. Finns en bok som heter the anatomy of violence som avhandlar en del av den forskningen, rekommenderas.

Whitmans dåd var det första jag tänkte på när identiteten framkom, det är inte omöjligt att det inspirerade Paddock
Citera
2017-10-05, 21:27
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Tannerite detonerar vid beskjutning med höghastighetsvapen. C:a 25 kg Tannerite är rätt så mycket. Var hade han bilen parkerad - inom skotthåll från hotellsviten?

Eller hade han kanske planerat för biljakt med avslutande av livet i en riktig hollywoodexplosion när polisen skulle ha beskjutit bilen?

Svarar åt mig själv:
I denna New York Lies-artikel från 2/10 står att "His car remained parked with the hotel valet." Så, utom skotthåll, då jag antar att hotellet har ett garage.
Citera
2017-10-05, 21:30
Medlem
Browndawgs avatar
Ganska dött på Las Vegas (LVMPD) Twitter. Inget om tid för ny presskonferens...
Citera
2017-10-05, 21:30
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:

Jag tror inte heller han var GM utan blev inlurad som patsy. Den delikata frågan är då vem som gagnades av det här och var beredd att offra pengar på en operation som knappast var billig att genomföra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in