Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-01, 17:30
  #25
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Precis. Jim Beam och Jack Daniels är djävulens påfund precis som flugsvamp vilket kan förväxlas med något man kan äta. I fallet med dryck, dricka.

Om man ska ha vatten till whisky så är det några få droppar. Inte som en dels som späder ut och förstör riktig whisky med is. brrrrrr, får rysningar vid tanken.

Riktig whisky, Ardbeg, Lagavulin eller Port Charlotte som exempel.
Vad är fel på Jack Daniels och flugsvamp?
Citera
2017-10-01, 18:05
  #26
Medlem
Här är whiskyn, den kostar 3000 pund

https://www.thewhiskyexchange.com/p/...ld-sherry-cask

Mata inte trollen
Citera
2017-10-02, 00:58
  #27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pizza-parlour
Jo, kanske lite hård ton i vissa inlägg. MEN, pavan du nämner kostar ju som konstaterats tidigare i tråden, för mellan 20000 och 30000 kr, så det känns ju onekligen som en bättre idé att sälja den på auktion än att hantera den på samma sätt som en flaska Bell´s för 300 pix. Lite som att vinna en Pagani och sedan ha den för att köra virke i skogen...

Och sen är jag ju såklart nyfiken på vad du har för polare som ger bort whisky för 30K till någon som uppenbarligen inte tycker om det så mycket...

Det är en arbetskollega som jag köpt dyra presenter till dock ej något över 15 lax så detta var ovanligt men ingen av oss reser till Japan särskilt ofta

Det är dock inte vad som ska diskuteras i tråden, jag rapporterar allt som är OT
Citera
2017-10-02, 06:21
  #28
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Det är en arbetskollega som jag köpt dyra presenter till dock ej något över 15 lax så detta var ovanligt men ingen av oss reser till Japan särskilt ofta

Det är dock inte vad som ska diskuteras i tråden, jag rapporterar allt som är OT
Ställ flarran i bokhyllan eller sälj den till någon som verkligen uppskattar Whiskey och köp Statesman för pengarna.
Citera
2017-10-04, 00:29
  #29
Medlem
La-Habanas avatar
jag tog just nu kolsyrat vatten från arabisk butik blandade med önos saft och japansk whisky av 400 prisklass och smakar kanon

ps. bra tips från mig "kungen" av blanda whisky ideer
__________________
Senast redigerad av La-Habana 2017-10-04 kl. 00:31.
Citera
2017-10-04, 08:45
  #30
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Det är en arbetskollega som jag köpt dyra presenter till dock ej något över 15 lax så detta var ovanligt men ingen av oss reser till Japan särskilt ofta

Det är dock inte vad som ska diskuteras i tråden, jag rapporterar allt som är OT

Om du nu är seriös så kan du ju gärna berätta varför du promt ska dricka denna istället för att sälja eller spara? På det sätt du dricker whisk(e)y så känner du knappast nån större skillnad mellan olika sorter. Om du säljer pavan på auktion så får du en livstidsförbrukning av skiten du vanligtvis dricker för pengarna den inbringar.
Citera
2017-10-04, 10:42
  #31
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Annars har jag druckit någon sorts Jack Daniels lemonad i någon sorts bar någonstans i Dublin så om någon vet vad detta är för drink så kan ni gärna skriva det
Det är med all säkerhet Lynchburg Lemonade du syftar på.

Skaka lika delar Jack Daniels, Triple sec och citronjuice och häll över is i ett highballglas. Toppa med soda och en citronskiva.

Och som tidigare, man groggar inte på whisky. Punkt.
Citera
2017-10-04, 15:50
  #32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Om du nu är seriös så kan du ju gärna berätta varför du promt ska dricka denna istället för att sälja eller spara? På det sätt du dricker whisk(e)y så känner du knappast nån större skillnad mellan olika sorter. Om du säljer pavan på auktion så får du en livstidsförbrukning av skiten du vanligtvis dricker för pengarna den inbringar.

Jag har aldrig druckit japansk whiskey och vill göra det på mitt sätt, tänker ej sälja den då jag inte behöver pengarna
Citera
2017-10-04, 16:14
  #33
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
och tror Jack Daniels är en whisky.
All Bourbon som USA släpper ut är finkelbaserad smörja. Till och med systembolaget kallar den felaktigt whisky,
Jack Daniels är en amerikansk whisky. De uppfyller inte kraven för att få kalla det för Bourbon. Har för mig att det är på grund av att de filtrerar det genom kol. Kan vara fler/andra anledningar. Men annars är de en Bourbon som inte får kalla sig för Bourbon

Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Jag har aldrig druckit japansk whiskey och vill göra det på mitt sätt, tänker ej sälja den då jag inte behöver pengarna
Japansk whisky är ofta så snäll och mild så för mig får du gärna späda ut den. Testa göra en irish coffee på den, kan funka!
__________________
Senast redigerad av MrSweeneyTodd 2017-10-04 kl. 16:17.
Citera
2017-10-05, 10:35
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Jack Daniels är en amerikansk whisky. De uppfyller inte kraven för att få kalla det för Bourbon. Har för mig att det är på grund av att de filtrerar det genom kol. Kan vara fler/andra anledningar. Men annars är de en Bourbon som inte får kalla sig för Bourbon


Japansk whisky är ofta så snäll och mild så för mig får du gärna späda ut den. Testa göra en irish coffee på den, kan funka!


En vanlig missuppfattning! JD uppfyller alla krav som krävs för att få kallas Bourbon, men dom vill utmärka sig genom att kalla sin produkt för "Tennessee Whiskey"!

Japansk whisky är ofta mycket bra, dom var pionjärer i att verkligen "designa" whisky. Medans skottarna kokat soppa med vad dom hade och resultatet blev som det blev så kollade japanerna vad dom hade, vad dom ville ha ut och designade pannor, recept, mm för att få fram en smakprofil dom var ute efter!
Citera
2017-10-07, 06:09
  #35
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Jag har aldrig druckit japansk whiskey och vill göra det på mitt sätt, tänker ej sälja den då jag inte behöver pengarna

Denna whisky går bäst med pepsi från Eupatoria - det är en gammal höjdare. Finns även som vanligt mineralvatten och det blir lika gott. Leta efter flaskor med texten, Полуостровo: spårämnen och några bubblor på samma gång, inget slår smaken av det. Lycka till!
Citera
2017-10-07, 06:43
  #36
Medlem
Sådan fin dryck blandar man inte med något.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback