• 37 780 online
  • 1 127 809 medlemmar
  • 58 528 393 inlägg
  • 1
  • 2
2017-09-30, 22:21
Medlem
sommarpappans avatar
När jag dricker Jack Daniels eller Jameson så blandar jag det med cola, men nu har jag fått en japansk whiskeyflaska som heter Suntory Yamazaki (25 år) och jag undrar om sådan whiskey kan blandas ut med läsk som amerikansk eller bör det vara något speciellt? När jag drack någon whiskey från Skottland så blandade jag det med Pepsi Twist och det blev väldigt gott

Annars har jag druckit någon sorts Jack Daniels lemonad i någon sorts bar någonstans i Dublin så om någon vet vad detta är för drink så kan ni gärna skriva det
Citera
2017-09-30, 22:25
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
När jag dricker Jack Daniels eller Jameson så blandar jag det med cola, men nu har jag fått en japansk whiskeyflaska som heter Suntory Yamazaki (25 år) och jag undrar om sådan whiskey kan blandas ut med läsk som amerikansk eller bör det vara något speciellt? När jag drack någon whiskey från Skottland så blandade jag det med Pepsi Twist och det blev väldigt gott

Annars har jag druckit någon sorts Jack Daniels lemonad i någon sorts bar någonstans i Dublin så om någon vet vad detta är för drink så kan ni gärna skriva det

Jag hoppas du skämtar, att blanda en 25 årig whiskey är väl minst sagt att häda. Det enda du möjligen ska göra är att droppa i någon till några droppar vatten när du avnjuter den för att få fram en helt annan karaktär.
Citera
2017-09-30, 22:29
Medlem
sommarpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Jag hoppas du skämtar, att blanda en 25 årig whiskey är väl minst sagt att häda. Det enda du möjligen ska göra är att droppa i någon till några droppar vatten när du avnjuter den för att få fram en helt annan karaktär.

Nja är inte ett större fan av att dricka whiskey bara så men det är gott i groggen
Citera
2017-09-30, 22:31
Medlem
troligtvis ett troll. men om du vill blanda whisky så hoppas jag du lägger undan denna tills du uppskattar whisky som den är. en del whiskys blir bättre av några droppar vatten, men allt annat är uteslutet.

Vill du bli full så köper du vodka, blended eller annat och super på.

Dessutom så lär den flaskan öka i värde om du har den oöppnad och intakt box. Så du lär kunna sälja av den och köpa mer billig sprit.
Citera
2017-09-30, 22:32
Medlem
Då en pava av sagda whiskey går på drygt 30 lax så rekommenderar jag vigvatten från Vatikanen eller Portello.
Citera
2017-09-30, 22:32
Avstängd
666tens avatar
Trollunge. Vill du mixa något med din 30 000 kronors whiskey så skulle jag möjligen rekommendera club soda. Men varför blanda ut något som redan är perfekt?
Citera
2017-09-30, 22:33
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Nja är inte ett större fan av att dricka whiskey bara så men det är gott i groggen

I sådant fall hade jag nog gett bort whiskeyn till någon som uppskattar den, alternativt byt den med någon mot sliskig Jim Beam eller Jack Daniel’s. Vilken är det du har? Cherry Cask eller?
Citera
2017-09-30, 22:34
Medlem
Bra fråga, jag undrar lite samma sak. Jag brukar blanda ut min dalmore 62 med lite dr pepper zero.
Citera
2017-09-30, 22:35
Medlem
Kan du inte njuta av den som den är så ge fan i att öppna den och sälj den till någon som har vett att ta väl hand om den.
Du kan säkert köpa minst 3-4 flaskor jack Daniels + groggvirke och snacks för värdet av denna flaska.
Citera
2017-09-30, 22:36
Medlem
Kent-Herberts avatar
Blanda med läsk borde ge hårt straff. Men visst finns det värdiga whskey drinkar och coctails att prova. Men fick kännslan av att detta inte är ts grej. Alternativt så har du en rikrigt fin gå bort present.
Citera
2017-09-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guranboy
Du kan säkert köpa minst 3-4 flaskor jack Daniels + groggvirke och snacks för värdet av denna flaska.
Eller ca 100.
Citera
2017-09-30, 22:38
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Ett troll. Ingen kan ställa en sådan fråga på fullt allvar.

Älskar ditt ordval i sammanhanget. Det är ju lördag kväll, så TS kanske faktiskt är full.
Men för att återgå till allvaret: Man blandar inte såpass bra whisky. Trots att den är japansk..

Jack Daniels (eller Jim Beam) är faktiskt riktigt gott när man blandar med cola, men det räknar jag som grogg, inte whisky/whiskey.
Citera
  • 1
  • 2