Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-30, 22:52
  #13
Medlem
Mysquos avatar
Whisky kan man dricka med vatten i, med vatten till eller som vatten.
Citera
2017-09-30, 23:15
  #14
Medlem
Flashshits avatar
Å andra sidan så är det lite "shut the fuck up" faktor att grogga på Whisky (utan e för att den tydligen skulle vara japansk) för 30papp per flaska!

Och eftersom jag gillar de som går mot strömmen, bättre än fårskocken som hoppar utför stupet bara för att fåren före gjorde det, så säger jag att "Schweppes Ginger Ale" torde funka finfint!

http://res-2.cloudinary.com/esajee-c...9000060303.jpg
Citera
2017-09-30, 23:20
  #15
Medlem
SkateBlinds avatar
Förvisso så står det på denna sajt att man kan mixa, men tror det är menat på det mindre exklusiva sortimentet.
Citera
2017-09-30, 23:52
  #16
Medlem
La-Habanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Nja är inte ett större fan av att dricka whiskey bara så men det är gott i groggen

själv dricker jag inte så mycket ibland för jag som present av kompisar japanska whisky eller lite exotiska, då tar jag bara en super liten klunk i vinter typ innan eller efter en kall promenad, men ibland har jag tagit en japansk whisky och lagt typ en matsked whisky over 4 isbyttar i en stor glass och lagt sedan över isen och whiskyn coca cola mycket goot på sommaren, efter tex en stekt fläsk biff whisky är där i alla fall för att ändra lite på cola smaken och när det e exotiska flaskor låt oss säga över 400 kr så har den smakat
Citera
2017-10-01, 08:38
  #17
Medlem
borrizs avatar
Blanda upp med chockladmjölk och drick en skål till Patrick Lumumbas minne.
Citera
2017-10-01, 09:03
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Å andra sidan så är det lite "shut the fuck up" faktor att grogga på Whisky (utan e för att den tydligen skulle vara japansk) för 30papp per flaska!

Och eftersom jag gillar de som går mot strömmen, bättre än fårskocken som hoppar utför stupet bara för att fåren före gjorde det, så säger jag att "Schweppes Ginger Ale" torde funka finfint!

http://res-2.cloudinary.com/esajee-c...9000060303.jpg

Tack för ditt tips, ska handla Ginger Ale på Ica idag

En annan sak jag tänkte var den där Pellegrinodrycken som kommer i burk med citronsmak
Citera
2017-10-01, 09:37
  #19
Medlem
Spenneths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
När jag dricker Jack Daniels eller Jameson så blandar jag det med cola, men nu har jag fått en japansk whiskeyflaska som heter Suntory Yamazaki (25 år) och jag undrar om sådan whiskey kan blandas ut med läsk som amerikansk eller bör det vara något speciellt? När jag drack någon whiskey från Skottland så blandade jag det med Pepsi Twist och det blev väldigt gott

Annars har jag druckit någon sorts Jack Daniels lemonad i någon sorts bar någonstans i Dublin så om någon vet vad detta är för drink så kan ni gärna skriva det


En flaska cuba cola från början av 50-talet hade nog varit " A match made in heaven " här!
Citera
2017-10-01, 09:44
  #20
Medlem
flaskborstes avatar
Sälj flaskan till någon som uppskattar whisky istället.. whisky är en spritsort liksom konjak som aldrig skall blandas ut..(möjligen med is eller någon droppe isvatten)
Citera
2017-10-01, 12:01
  #21
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Whisky ska man, om man ska blanda den, endast blanda med vatten. Whiskey däremot (exempelvis bourbon som Jim Beam eller whiskey som Jack Daniels) är ypperligt lämpad att hälla i cola och göra groggar på. (OBS! Jack Daniels är ingen whisky, det är en whiskey.)



Precis. Jim Beam och Jack Daniels är djävulens påfund precis som flugsvamp vilket kan förväxlas med något man kan äta. I fallet med dryck, dricka.

Om man ska ha vatten till whisky så är det några få droppar. Inte som en dels som späder ut och förstör riktig whisky med is. brrrrrr, får rysningar vid tanken.

Riktig whisky, Ardbeg, Lagavulin eller Port Charlotte som exempel.
Citera
2017-10-01, 12:07
  #22
Medlem
Drozds avatar
Jag brukar blanda Highland Park 1964 eller Karuizawa Vintage 1960 med Freeway Cola (finns på Lidl) och krossad is så att det blir en slags Slush Puppie.

Citera
2017-10-01, 16:43
  #23
Avstängd
Förstår mig inte på vissa av er, om ni själva vill dricka er whiskey på ett sätt så får ni göra det men vad stör det er om jag dricker på mitt sätt? Bad om tips på vad man kan blanda japansk whiskey med, jag bad inte om en moralpredikan kring vad man får och inte får göra med den
Citera
2017-10-01, 16:57
  #24
Medlem
Jo, kanske lite hård ton i vissa inlägg. MEN, pavan du nämner kostar ju som konstaterats tidigare i tråden, för mellan 20000 och 30000 kr, så det känns ju onekligen som en bättre idé att sälja den på auktion än att hantera den på samma sätt som en flaska Bell´s för 300 pix. Lite som att vinna en Pagani och sedan ha den för att köra virke i skogen...

Och sen är jag ju såklart nyfiken på vad du har för polare som ger bort whisky för 30K till någon som uppenbarligen inte tycker om det så mycket...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback