Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-29, 14:57
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradaron
Jadu, alla har inte samma metabolism. Du kanske har enklare för att gå upp i vikt medans andra har det svårare.

Min poäng var att påpeka det bortkastade att kura i sin ungdom.
Risken är ju att man stänger ner sig så det blir mindre muskelmassa i slutändan än utan AAS.
Det vore väl kontraproduktivt?
Är för övrigt s k ectomorph kroppstyp men hade lätt för att bygga muskler i min ungdom.
Numera går det segt utan AAS och därav min kommentar om underskattande av ungdomens kraft.
på dig själv!
Citera
2017-09-29, 16:27
  #14
Medlem
Arimidex är inte att rekommendera om man äter dbol, speciellt inte när man är ny och har dålig koll på hur man svarar. Både Dbol och Arimidex är dåligt för kolestrolet, i förlängningen skapar det plack som du inte vill ha. Äter man 20-40mg Dbol är det Nolva och eventuellt Clomid du ska ha. För övrigt lär du hålla koll på bieffekter eftersom och använda SARM (Nolva).

Arimidex är väldigt bra på att göra det den ska, men drar också med sig ohyggligt mycket bieffekter jämfört med Nolva.

Sen allt snick snack om att man är så jävla anabol när man är ung... Alltså, tramsa inte.. Visst man är ofta en aning med anabol som 20 åring än som 40 åring, men det är långt ifrån sån skillnad. Man sabbar inte sin Testoproduktion nå speciellt på 8 veckor Dbol, du blir nedstängd en del, men därför ska du använda Nolva som PCT, det drar av kanske hälften av nedstängnings tiden. Du kan även köra både Nolva och Clomid som PCT, då den ena blcokerar Östrogen i blodet, medan den andra blockerar receptorerna... Men på låg-mellandos Dbol är det inte ett måste.

På 8 veckor 10/60 händer det en hel del.. Om man inte har otur och kroppen reagerar direkt och stänger ner så kan man till och med köra en till bara en månad efter avslutat kur.. Det som är negativt med Dbol är ju att det inte tillför Testo, utan det boostar bara dina muskelbyggande funktioner. Så att addera Testo är ju optimalt, men inte alls ett måste.

Jag skulle rekommendera alla som är helt färska att göra sin första kur på Dbol 10-40mg ED i 6-8 veckor. Lära sig att hantera bieffekterna och lära känna sin kropp... Och va beredd på att ha ömma bollar.
__________________
Senast redigerad av wessla 2017-09-29 kl. 16:38.
Citera
2017-09-29, 17:21
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Arimidex är inte att rekommendera om man äter dbol, speciellt inte när man är ny och har dålig koll på hur man svarar. Både Dbol och Arimidex är dåligt för kolestrolet, i förlängningen skapar det plack som du inte vill ha. Äter man 20-40mg Dbol är det Nolva och eventuellt Clomid du ska ha. För övrigt lär du hålla koll på bieffekter eftersom och använda SARM (Nolva).

Arimidex är väldigt bra på att göra det den ska, men drar också med sig ohyggligt mycket bieffekter jämfört med Nolva.

Sen allt snick snack om att man är så jävla anabol när man är ung... Alltså, tramsa inte.. Visst man är ofta en aning med anabol som 20 åring än som 40 åring, men det är långt ifrån sån skillnad. Man sabbar inte sin Testoproduktion nå speciellt på 8 veckor Dbol, du blir nedstängd en del, men därför ska du använda Nolva som PCT, det drar av kanske hälften av nedstängnings tiden. Du kan även köra både Nolva och Clomid som PCT, då den ena blcokerar Östrogen i blodet, medan den andra blockerar receptorerna... Men på låg-mellandos Dbol är det inte ett måste.

På 8 veckor 10/60 händer det en hel del.. Om man inte har otur och kroppen reagerar direkt och stänger ner så kan man till och med köra en till bara en månad efter avslutat kur.. Det som är negativt med Dbol är ju att det inte tillför Testo, utan det boostar bara dina muskelbyggande funktioner. Så att addera Testo är ju optimalt, men inte alls ett måste.

Jag skulle rekommendera alla som är helt färska att göra sin första kur på Dbol 10-40mg ED i 6-8 veckor. Lära sig att hantera bieffekterna och lära känna sin kropp... Och va beredd på att ha ömma bollar.

Håller helt med dig vad gäller blodfetterna vilket man nog borde oroa sig mest över vad gäller just orala så som dbol.
Håller även med vad gäller hur anabol man är som ung då jag inte kände jättestor skillnad mellan 19 och ca. 45.
Dock vid högre ålder än 45 har det faktiskt blivit lite svårare att bygga och behålla massa även med AAS.
Citera
2017-09-29, 21:07
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Håller helt med dig vad gäller blodfetterna vilket man nog borde oroa sig mest över vad gäller just orala så som dbol.
Håller även med vad gäller hur anabol man är som ung då jag inte kände jättestor skillnad mellan 19 och ca. 45.
Dock vid högre ålder än 45 har det faktiskt blivit lite svårare att bygga och behålla massa även med AAS.

Jag är i 40 års åldern och har lika svårt att bygga nu som när jag var 17. Det är fan hemskt att bygga muskler haha.
Citera
2017-09-29, 21:32
  #17
Medlem
PingPongZongs avatar
Jag är 40år och bygger överlägset bättre nuförtiden än när jag var 17år. Vet hur jag ska träna, vet hur jag ska äta. Är helt otroligt så bra det går nu. Trots att jag i sommras körde testo, deca, winstrol och avsluta helt utan pct. Gått snart 2månader sedan kurslutet. Så fuck ungdomsnacket, är så mkt bättre vara 40år och grov såinåthelvete. 17år vägde jag 75kg, 40år och jag väger 125kg.
Citera
2017-09-30, 08:12
  #18
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Jag är 40år och bygger överlägset bättre nuförtiden än när jag var 17år. Vet hur jag ska träna, vet hur jag ska äta. Är helt otroligt så bra det går nu. Trots att jag i sommras körde testo, deca, winstrol och avsluta helt utan pct. Gått snart 2månader sedan kurslutet. Så fuck ungdomsnacket, är så mkt bättre vara 40år och grov såinåthelvete. 17år vägde jag 75kg, 40år och jag väger 125kg.

Snyggt sätt att idiotförklara sig själv.

Svemmpa pratar givetvis om vad som gäller när man är ungdom och ren och har tagit sig tid att sätta sig in i hur man ska träna och äta. Det finns hur mycket vetenskapliga belägg som helst för det Svemmpa skriver.

Det är dessutom själva definitionen på omogenhet att vara 40 år och sitta på flashback och propagera för 19 åringar att de ska börja med dbol.
Citera
2017-09-30, 11:06
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Snyggt sätt att idiotförklara sig själv.

Svemmpa pratar givetvis om vad som gäller när man är ungdom och ren och har tagit sig tid att sätta sig in i hur man ska träna och äta. Det finns hur mycket vetenskapliga belägg som helst för det Svemmpa skriver.

Det är dessutom själva definitionen på omogenhet att vara 40 år och sitta på flashback och propagera för 19 åringar att de ska börja med dbol.
+1
Citera
2017-09-30, 11:51
  #20
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Snyggt sätt att idiotförklara sig själv.

Svemmpa pratar givetvis om vad som gäller när man är ungdom och ren och har tagit sig tid att sätta sig in i hur man ska träna och äta. Det finns hur mycket vetenskapliga belägg som helst för det Svemmpa skriver.

Det är dessutom själva definitionen på omogenhet att vara 40 år och sitta på flashback och propagera för 19 åringar att de ska börja med dbol.

Du har aldrig vart 40år va? Är så trött på yngre som tror sig veta bättre hur det är att vara 40år än vi som är det. Vetenskapliga belägg. Javisst googla och du vet allt. Lyssna inte på folk som faktiskt levt dessa år. Sen skrev jag ingenting om dbol. Inget om 19åringar ska börja heller. Jag skrev om MIG !! Mina erfarenheter.
Citera
2017-09-30, 17:56
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Du har aldrig vart 40år va? Är så trött på yngre som tror sig veta bättre hur det är att vara 40år än vi som är det. Vetenskapliga belägg. Javisst googla och du vet allt. Lyssna inte på folk som faktiskt levt dessa år. Sen skrev jag ingenting om dbol. Inget om 19åringar ska börja heller. Jag skrev om MIG !! Mina erfarenheter.


finns ju studier som styrker att ditt tillväxt hormon och hormoner sjunker med åldern men det har ju givetvis ingenting att göra med att bygga muskler..

jag köper ditt resonemang om att kunskap innebär makt men kan du allvarligt talat påstå att om du hade samma kunskap idag och var 17 år, hade du fått ut mer resultat av din träning?
Citera
2017-09-30, 18:56
  #22
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
finns ju studier som styrker att ditt tillväxt hormon och hormoner sjunker med åldern men det har ju givetvis ingenting att göra med att bygga muskler..

jag köper ditt resonemang om att kunskap innebär makt men kan du allvarligt talat påstå att om du hade samma kunskap idag och var 17 år, hade du fått ut mer resultat av din träning?

Det finns massor med studier precis som det finns massor med människor. Vi är inte alls så lika som man tror. Vi reagerar väldigt annorlunda beroende på våra gener, vad vi gjort och vad vi gör både i träningen och i livet iövrigt. Gäller ju även AAS, alkohol, kreatin, snus, cigaretter osv vi reagerar olika.

En 40åring som tränat i 27år och har en rejäl muskelmassa samt tränar hårt och äter bra kan ha högre testosteron än en 100% otränad 20åring som inte ens vart med på gymnastiken i skolan och sitter hela dagarna framför datorn ätandes och drickandes kolhydrater.

Och ja absolut så hade jag fått ut fruktansvärt mkt mer av min träning om jag haft den självinsikt jag idag fått om mig själv. Jag mår psykiskt och fysiskt överlägset bättre idag. Jag var begränsad pga så mkt när jag var 17år. Är så mkt lättare idag att jag kan köpa 100% av det jag vill äta. Bara det gör en enorm skillnad. Men även när det gäller vad som fungerar i träning. Hur mkt jag behöver vila. Att kunna ta extra vilodag/dagar, kanske en vecka ibland.

Men jag är faktiskt förvånad själv. Trodde inte jag skulle må så här som 40åring. Har alltid haft lätt och gillat att träna ren i perioder. Aldrig problem med något efter kur. Inte en jävla dag är jag låg. Jag ser bättre ut än någonsin.
Citera
2017-09-30, 19:01
  #23
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Du har aldrig vart 40år va? Är så trött på yngre som tror sig veta bättre hur det är att vara 40år än vi som är det. Vetenskapliga belägg. Javisst googla och du vet allt. Lyssna inte på folk som faktiskt levt dessa år. Sen skrev jag ingenting om dbol. Inget om 19åringar ska börja heller. Jag skrev om MIG !! Mina erfarenheter.

Du skrev i en tråd som startades av en 19 åring som diskuterade en 19 årings frågeställning.

Vad gäller min ålder så bör du tagga ned ett snäpp, jag besitter både livserfarenhet och google-kunskaper.
Citera
2017-09-30, 19:03
  #24
Medlem
Fanatic123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theterm95
Kan hålla med.
Arimidex, nolva/clomid ska man alltid ha till hands

Sen dosen är väl relevant. Det beror väl på vad man gillar. Kan inte förvänta sig extremt mycket av 20mg dbol. Snarare runt 40mg iaf. Sen behöver man absolut inte höja den dosen så länge man får resultat. Alltså typ nästa runda dboll, kanske du vill höja. Men ligg kvar på samma. Sen när du vid kanske 3-4e cyclen inte får resultat av samma mängd dbollar, höjer du.
Är det en först kur så kan man nog förvänta sig mycket på 20 mg. Jag själv fick brutala ökningar på 20 mg första kur, både gains/styrka. Men som sagt vill man köra dbol flera gånger ska man ju höja dosen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback