Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Ok, då har även jag sett avsnitten. Några kommentarer:
* Allra först: Alma och Erik!!! Yes, underbart.

Det blev verkligen en tidig julklapp.
Skrev ju i ett tidigare inlägg att det var en möjlighet men vågade inte riktigt hoppas ändå. Alma är en klok och mogen tjej som visste att Erik behövde tid med Charlotte. Precis som hon trott så funkade det inte och Erik lär uppskatta Alma mer nu. Jag hoppas det håller hela vägen.
* Kul att det går så bra för Johan & Sofie och Joacim & Carro. Joacim verkar ha mer känslor för Carro än vad jag först trodde.
* Efter att ha hackat på Jörgen hela säsongen så är jag ändå glad för hans skull att det gått så bra med Lena. Therese och han är bara vänner, gott så. Nu behöver han bara droppa den kaxiga attityden så finns det nog hopp för honom också. De som gillar honom ser ju igenom attityden ändå, så varför hålla på? Lägg ner den en gång för alla Jörgen.
* Erica förnekar sig inte... Nu när inspelningen snart slutar så passar det inte längre. Föga förvånande. Men Marcus fortsätter bara att med tom blick påstå sig "gilla allt som Erica gillar" och att detta är "kvinnan han sökt efter i hela sitt liv".
Herregud

Det är inte konstigt att det gått helt fel i Marcus kärleksliv hittills om det är den här typen av kvinnor han faller för. Marcus är dömd till att ständigt förlora om han inte skaffar sig lite bättre omdöme.
Marcus och Erica får mig för övrigt att tänka på en annan kortväxt supertoffel med bossigt damsällskap: Lilla Fridolf och Selma.
* Trist för Wille och Susanne att det inte höll men bra ändå att de fortfarande kan vara vänner och ha sådan respekt för varandra. Hoppas allt går bra för dem.
* För övrigt så gillar jag inte att alla paren ska resa tillsammans och hade hoppats att det var en engångsgrej förra säsongen. Tyvärr var det alltså inte fallet.
Känns som att det blir jobbigt för paren med att ständigt behöva umgås och vara nära inpå varann. Tror att Dennis och Annie hade vunnit mer på att få resa på egen hand t ex än "i flock" på detta sätt. Annie sa väl även att hon inte kände sig särskilt bekväm. Även för de övriga paren så tror jag att det är mer fördelar om de hade fått åka på egen hand.
Håller med i allt. En perfekt match för Marcus hade definitivt Karolin B, varit-.
Karolin B friade till Rickling, men borde istället ha valt skriva sitt brev till Marcus.
Marcus ska ha en yngre, fräsch och snäll tjej- och som bästa partnern hade Karolin B, blivit.
Marcus tycks tro att han passar ihop med en medelålders erfaren kvinna. Med såna kvinnor blir han bara en lallande lill-pojk.
Han är ju en oförstörd - drömmande, ung man och ingen luttrad 40 årig gubbe, alls. Han ska inte jaga
efter medelålders bittra kvinnor, såna som egentligen bara söker efter den yttre tryggheten. och
Marcus ska söka vidare efter en yngre fräsch och snäll tjej-typ Karoline B.
En med sådan personlighet sådan som han själv har. Fräsch och oförstörd.