Citat:
För böndernas skull borde de lägga ned resan. Det har ju hänt massa gånger att bonden verkar någorlunda bekväm och avspänd på sin gård. Sen när de blir tvungna att prata engelska, beställa på restaurang och vistas i stadsmiljö så framstår de helt efterblivna. Balansen i förhållandet rubbas och tjejen går från förälskad till uttråkad till äcklad på en dag.
Det är väl dessutom rätt ovanligt att man reser iväg en weekend/en vecka (det där varierar väl) så snabbt in i ett förhållande som det ändå är här.
Det är en helt annan sak att dejta, en sak att vara ihop på gården där mer än halva dagen går till arbete etc och en sak att vara iväg på en resa där du är enbart några meter ifrån din partner hela tiden under dygnets alla timmar.
Det vet vi alla som varit iväg på semester med en kärlek att det är väldigt annorlunda än hemma. På gott och ont såklart. Att många människor är extremt hemkära och vilsna i andra miljöer är inget unikt för bönderna heller, det finns ju folk som blir helt apatiska av att byta stad för en konferens en weekend...
Citat:
Alla här verkar svälja Eriks påstående att han bara ringt Charlotte en gång och att de därefter växlat några sms.
Jag tror att han ljuger.
Tv-teamet följer ju inte honom dygnet runt, och självklart har det gått många dagar från första samtalet med Charlotte till han träffade de övriga tjejerna.
Det var uppenbart att det där inte var första gången de snackade via Skype.
Eftersom han lovat produktionen att inte dejta nån annan utanför programmet, såg han väldigt skyldig ut när han sa att de växlat några sms, men jag tycker att det är tydligt att han och Charlotte haft mer kontakt än så.
Uppenbarligen ljög han bra, eftersom alla här verkar köpa hans story, eller?
Jag tror att han ljuger.
Tv-teamet följer ju inte honom dygnet runt, och självklart har det gått många dagar från första samtalet med Charlotte till han träffade de övriga tjejerna.
Det var uppenbart att det där inte var första gången de snackade via Skype.
Eftersom han lovat produktionen att inte dejta nån annan utanför programmet, såg han väldigt skyldig ut när han sa att de växlat några sms, men jag tycker att det är tydligt att han och Charlotte haft mer kontakt än så.
Uppenbarligen ljög han bra, eftersom alla här verkar köpa hans story, eller?
Det var sannerligen inte första gången dom snackade på Skype nä. Det märktes om inte annat när hon svarade, hade det varit första gången hade det varit en annan reaktion och andra ordval än nu.
Det där med deltagare som har kontakt med andra utanför själva programmet är ett "problem" jag tror produktionen kommer få/redan jobbar stenhårt med så att inte själva dejtandet i rutan blir ett "Jaha, men han kommer ändå dejta någon annan brevskrivare sedan när serien är slut" i huvudet för oss tittare med. Visst finns tanken där denna säsong men den växer ju bara ju fler gånger dylikt sker.
Citat:
Precis, det finns givetvis en sanning i det hela, annars hade det inte funnits något att förstärka.
Och som sagt, det är alltid dom som grinar och bråkar mest som gnäller, trots att detta helt klart då ligger i deras personlighet.
Behöver ju som du säger inte bara handla om att man betett sig illa utan även att ens personlighet skulle vara felaktigt framställd på annat sätt.
. Tror det kommer bli bra.