2017-12-14, 23:59
Medlem
Spekulationerna om Dennis är kul att läsa..

1, Han har liten penis
2, Han kan inte hanera alkohol

Kanske fiser han mycket när han sover, eller så är han kanske värsta rasisten efterssom han är van med kor och svenskar där ute på landsbyggden.

Personligen tror jag mest det är den fysiska attraktionen som saknas, Annie är ju klart snyggare än honom och sådant brukar inte fungera såvida man inte har en väldigt attraktiv personlighet, men Dennis är mest mellanmjölk för att tala bondespråk. Detta plus att hans status minskar när inte flera slåss om honom samtidigt och han därför verkar mer eftertraktad än han egentligen är.
Citera
2017-12-15, 00:07
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
https://www.expressen.se/noje/bonde-marcus-panik-efter-karlekssveket/

Sen tycker jag man kan säga saker på ett annat sätt än vad Erika gjorde, fult mot Marcus, okej att hon känner så men man kan säga det på ett snällare sätt, visa att man bryr sig om hur bonden tar det och visa empati...men det är ju min åsikt.

Ja hon är typ aggressiv mot honom i den avsmak hon kommit på att hon känner för honom. Det syns.
Det är som hennes ego fick en boost av hans uppmärksamhet på gården,
men nu bemöter hon hans komplimanger med ett hårt: "Du måste inte säga något."
Ja hon trycker verkligen ner honom för att han ska fatta att hon inte är intresserad.
När kom hon på att hon kände sån avsmak för honom?
Var det för att hon kom på att det finns en massa andra snygga killar på resan som hon hellre vill ha?
Citera
2017-12-15, 01:56
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ja jag undrar också vad som kan ha hänt? Men det lär man väl inte få veta. Har dock svårt att tro att uppbrottet skulle bero på otrohet, varken Alma eller Erik känns som den otrogna typen men man vet ju aldrig..
Att Alma uttalar sig så kryptiskt kan ju förvisso innebära att det skulle handla om otrohet eller att någon annan person har kommit in i bilden men även jag har svårt att tro det om dem.
Erik ville ju att Alma skulle flytta till gården, så kan det handla om praktiska saker som förhindrar, typ jobb för Almas del som kommit emellan? Dock så bor det ju det inte vara skäl nog för att göra slut...

Citat:
Lika mycket undrar jag vad det var som fick Annie att backa? Hon sa att hon såg sidor av Dennis i Frankrike som ej kommit fram på gården. Var det hans mer avslappnade och lekfulla sida som inte passade kanske?!
Tror som andra varit inne på att det kan handla om hur han blir med alkohol i kroppen, bland annat.
Att åka på semester tillsammans när man precis träffats ÄR en prövning, så det är inte så konstigt att tvivel kan uppstå.
Citera
2017-12-15, 02:12
Medlem
Citat:
Jo så kan det ju också vara. Men hon borde ju inse att man kan bli mer tramsig och flamsig med alkohol i kroppen. Man har ju sin partner i vått och torrt och då ingår även festtillfällen där den andra kan bli lite påverkad....

Antagligen är det som hon säger att hon sett nya sidor hos Dennis.

Förmodligen är det då inte bara EN grej hon stör sig på, utan en kombination av olika saker där kanske alkoholhanteringen är en grej av flera. Det behöver inte va att han hanterar alkohol jättedåligt. Han kanske inte blir värre än någon annan..

Men att bli lite allmänt flamsig och barnslig av några öl kväll efter kväll i ett skede när hon kanske vill lära känna den "riktiga" Dennis, det kanske retar henne.

I kombination med miljöombytet där han beter sig annorlunda mot hemma på gården. Hon kanske inte känner igen den Dennis hon är van vid.

Han kanske beter sig tafatt i vissa situationer, dålig på att hångla, visar bristande intresse, förväntar sig sex, pratar för mycket om sig själv..? Kan va enkla småsaker som att han lägger smutsiga kläder ingen liten hög bredvid sängen och aldrig hänger upp handduken på tork på hotellrummet. Bristande ordningssinne?

Nu gissar vi ju bara.

Jag tror att Dennis åkte iväg på semestern till Frankrike och trodde att -Jaha vad bra, nu är allt klart! Nu solar och badar vi en vecka och sen flyttar hon in hos mig sen när vi kommer hem till Sverige. Han kanske betedde sig så..

Tjejen kanske tänkte att nu får vi tid att lära känna varandra bättre..?
Senast redigerad av Macke85 2017-12-15 kl. 02:17.
Citera
2017-12-15, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ja hon är typ aggressiv mot honom i den avsmak hon kommit på att hon känner för honom. Det syns.
Ja hon trycker verkligen ner honom för att han ska fatta att hon inte är intresserad.
Var det för att hon kom på att det finns en massa andra snygga killar på resan som hon hellre vill ha?

Jag blev också lite chockad över hur rent ut sagt elakt hon betedde sig mot honom. Okej om hon kanske kände att känslorna svalnat, för sånt kan ju hända.

Men här var det som att hon laddat upp med irritation över jag vet inte vad (massor av saker antagligen) över lång tid, och sedan tog ut allt på Marcus personligen. Framför kamerorna..

Det visar ju på vilken låg respekt hon hade för honom. Man får en stark känsla av att det är en människa som inte mår bra. Förmodligen bakomliggande grejer..

Hon ångrade sig nog på resan. Ångrade sin medverkan i programmet! Ett liv på Marcus gård med honom var aldrig vad hon egentligen ville ha.

Hon var aldrig seriöst intresserad av honom utan triggades antagligen av andra saker. Få va med på tv, få uppmärksamhet, uppvaktning och tävlingsmomentet att bli vald och få "vinna". När hon sedan vann allt kom nog en tomhet. Ånger.. Kanske rent av skuldkänslor. Som hon inte kunde hantera!

Ju mer kär och lycklig Marcus var desto mer frustrerad blev då Erica tillbaka.

Kombinera detta med tv kameror hela tiden, dålig mage och inte ha fått träna på en och en halv månad. Till slut flög korken av henne..

(Jag gissar bara. Såg inte inledningen på säsongen. Har bara sett delar av de sista tre fyra avsnitten så det finns säkert detaljer jag har noll koll på.
Senast redigerad av Macke85 2017-12-15 kl. 03:14.
Citera
2017-12-15, 03:22
Medlem
Pappersvargens avatar
Annie och Marcus skulle passa bra ihop. Ha ha.
Citera
2017-12-15, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xDEFiLED
Nu har jag naturligtvis inga belägg för detta, men när Annie under tiden utomlands började pratade om hur hon sett sidor av Dennis där som hon inte såg på gården var min första tanke att han kanske har en väldigt liten penis. Hennes känslor verkade svalna väldigt fort och med största sannolikhet låg de inte med varandra under tiden på gården eftersom han inte gjorde sitt slutgiltiga val förrän i allra sista sekunden. Något som troligtvis skedde under tiden på semestern.

Tro mig, en kvinnas känslor kan gå från 100 till 0 väldigt snabbt om hon blir besviken på en väldigt liten penis.

Jag kan mycket väl vara ute och cykla, men jag känner igen beteendet, för hur mycket kan hans personlighet förändras mellan tiden på gården och tiden utomlands?

Jag tror "sett andra sidor av Dennis" är att de helt enkelt blev mycket fest tillsammans med de andra i Frankrike och att han blivit på fyllan, kanske lite högljudd och skojfrisk, något som fantastiskt tråkiga asperger Annie inte uppskattar. .
Citera
2017-12-15, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Ja jag tycker inte man behöver framföra saker på det aggressiva sättet som Erica gör, då känns det ju som hon bara vill såra Marcus ännu mera. Jag vet inte när hon kom på att hon kände avsmak för Marcus och undrar det själv? VAD har fått henne att tycka så?! Tycker inte Marcus har gjort nåt för att förtjäna sån otrevlig behandling.

Och när han säger, "vi får se till att ses ofta när vi kommer hem" så får han bara en kall blick och "ja det kan nog bli tajt med tid, du vet jag går ju sista terminen nu". Undrar vad Erica utbildar sig till, kan ju knappast va nåt där man ska ha med människor att göra och visa empati.
Citera
2017-12-15, 09:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Känns ju jättekonstigt med Marcus och Erica. De har erkänt i tidningsartiklar att de hookade upp med varandra på facebook före programmet, flirtade och blev förtjusta i varandra. Detta berättade de inte för produktionen.

Det var mycket tid av sina liv som de övriga brevskrivarna aldrig får tillbaka. Så förbannat oförskämt mot dem.

Dessutom verkar det ha skitit sig. (?) Poängen var ju att umgås, dejta och lära känna varandra enligt programupplägget, och välja utifrån det. Marcus och Erica kunde lika gärna gjort sin flopp som vanlig internetdejting.

Det där med att par har kontakt innan programmet är något som måste straffas/stramas åt extremt mycket hårdare inför kommande säsonger. Det känns som varenda bonde har haft kontakt med några/någon brevskrivare redan innan sändning.
Intressant dock att det för alla som gjort så denna säsong har det redan "skitit sig". Det borde vara en varningsklocka god som någon inför framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Enligt min källa som berättat för mig att Dennis hör av sig till Liselott när det skiter sig med Annie har även ganska klart berättat att de inte är ett par idag. Liselott har lämnat Dennis för att hon inte ville vara ett andraval.
Så hon lär vara där när Linda är där, men detta är ju trots allt sommar/sensommar/höst när Linda är där. Nu är vi i december!

Nu är ju verkligen inte Liselott någon favorit hos mig men att vara andrahandsval kan ju verkligen inte vara kul så där förstår jag henne helt och fullt att hon drog.

Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Man behöver ju inte vara "förstörd" för att man är medelålders... Finns de som är kärringar och gubbar redan i tjugoårsåldern. Marcus är ju som sagt 38 år, dvs snart 40 men - som du säger - ingen "gubbe" för det. Så det har väldigt mycket med personlighet att göra. Sen kan man ju också ha tur med generna och se yngre ut än vad man är.

Men jag förstår vad du menar. Tror också att Marcus passar bättre med en yngre tjej faktiskt.
Erica är ju yngre men har helt fel personlighet. Han behöver någon som är snällare och som inte går in och dominerar allt. Då utplånas han helt som person och har ingen egen vilja alls, vilket är total katastrof.

Marcus behöver någon lugn kvinna som är mer åt det "gammelmodiga kvinnohållet" om man ska se på vad han verkar söka. Vi minns ju när han skulle köpa mat med tjejerna och i princip tyckte att det där med matlagning etc kunde dom få ägna sig åt.
Nu är det i min bok en redigt förlegad kvinnosyn att kvinnan ska sköta "markservicen" med mat, tvätt, barn själv men trots allt finns det en del sådana kvinnor kvar som verkar gilla det och det är en ung sådan Marcus verkar behöva.

Citat:
http://nouw.com/almakarlssoon/2017/12

Enligt Almas blogg så är det slut mellan henne och Erik så de blev inget med det paret heller, verkligen synd! Man blev ju så glad när man såg dem igår men så kan det gå.......

Otroligt synd, det var ett sannerligen fint par. Som du säger blev man verkligen glad när man såg dom i onsdags men tråkigt som sagt att det inte fungerade.

Citat:
Att Alma uttalar sig så kryptiskt kan ju förvisso innebära att det skulle handla om otrohet eller att någon annan person har kommit in i bilden men även jag har svårt att tro det om dem.
Erik ville ju att Alma skulle flytta till gården, så kan det handla om praktiska saker som förhindrar, typ jobb för Almas del som kommit emellan? Dock så bor det ju det inte vara skäl nog för att göra slut...

Tror som andra varit inne på att det kan handla om hur han blir med alkohol i kroppen, bland annat.
Att åka på semester tillsammans när man precis träffats ÄR en prövning, så det är inte så konstigt att tvivel kan uppstå.

Jag tror det kan vara så att Alma känner att det var lite för fort fram, Erik snackade ju om att dom redan talat om barn,giftermål etc. Man ska inte glömma att Alma är 19, precis tog studenten vid inspelningen och inte verkar ha ett direkt vuxet bagage med sig in i det hela. Det är mao saker som kommer "för tidigt" i livet när vi det handlar om barn etc.
Erik har ju med sin historik i livet tvingats bli äldre än han är och har därmed levt mer än sina år på pappret helt enkelt.
Däri tror jag förklaringen ligger då det inte direkt känns som någon av dom skulle vara otrogen etc.
Citera
2017-12-15, 09:50
Medlem
Citat:

Absolut att praktiska saker kan komma i vägen, men tycker ju inte heller riktigt att det är en orsak att göra slut. Jag hoppas att vi nån gång får veta orsaken, när båda landat lite mer kanske nån av dem går ut på blogg/Instagram och skriver om det hela.
Citera
2017-12-15, 09:56
Medlem
Jag tänkte direkt när Liselott (härlig, glad och spontan) dök upp på slottet att DÄR har du din kvinna Dennis. Nä han valde "isdrottningen" ist och sannolikheten att de håller ihop idag är för mig MINIMAL. Kanske kämpar de på några månader medan teve och tidningar bryr sig? men sen är hon borta.
Citera
2017-12-15, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det där med att par har kontakt innan programmet är något som måste straffas/stramas åt extremt mycket hårdare inför kommande säsonger. Det känns som varenda bonde har haft kontakt med några/någon brevskrivare redan innan sändning.
Intressant dock att det för alla som gjort så denna säsong har det redan "skitit sig". Det borde vara en varningsklocka god som någon inför framtiden.

Nu är ju verkligen inte Liselott någon favorit hos mig men att vara andrahandsval kan ju verkligen inte vara kul så där förstår jag henne helt och fullt att hon drog.

Marcus behöver någon lugn kvinna som är mer åt det "gammelmodiga kvinnohållet" om man ska se på vad han verkar söka. Vi minns ju när han skulle köpa mat med tjejerna och i princip tyckte att det där med matlagning etc kunde dom få ägna sig åt.
Nu är det i min bok en redigt förlegad kvinnosyn att kvinnan ska sköta "markservicen" med mat, tvätt, barn själv men trots allt finns det en del sådana kvinnor kvar som verkar gilla det och det är en ung sådan Marcus verkar behöva.

Otroligt synd, det var ett sannerligen fint par. Som du säger blev man verkligen glad när man såg dom i onsdags men tråkigt som sagt att det inte fungerade.

Jag tror det kan vara så att Alma känner att det var lite för fort fram, Erik snackade ju om att dom redan talat om barn,giftermål etc. Man ska inte glömma att Alma är 19, precis tog studenten vid inspelningen och inte verkar ha ett direkt vuxet bagage med sig in i det hela. Det är mao saker som kommer "för tidigt" i livet när vi det handlar om barn etc.
Erik har ju med sin historik i livet tvingats bli äldre än han är och har därmed levt mer än sina år på pappret helt enkelt.
Däri tror jag förklaringen ligger då det inte direkt känns som någon av dom skulle vara otrogen etc.

Jag hoppas att man inför årets säsong ser till att deltagare inte har kontakt innan med potentiella partners, att man inte ruckar lika mycket på alla regler. Tror många bönder utnyttjar att Linda vill väl och är för snäll. Tycker att när det gäller den biten så får Linda till nästa säsong bli mer sträng och sätta ner foten.

Marcus skulle nog passat bättre med någon annan typ ja, såg vad du skrivit och kom då att tänka på en gammal klasskamrat som såg bra ut och hon pratade ofta om att hon ville mannen skulle ha det bra i en relation och att hennes dröm var att vara hemmafru, kanske ha nåt jobb inom konst mer som en hobby. Hon kanske borde sökt till Marcus .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in