Citat:
Alma släppte taget, precis som Liselotte gjorde när hon sa lycka till och gick därifrån. Dock höll ju faktiskt Alma och Erik kontakten med varandra hela tiden efter programmet (ingen aning hur det var med L och D). Då hade ju dessutom Liselotte och Dennis haft mer tid ihop, de hade kyssts och bott under samma tak längre tid än Alma och Erik. Så jag tycker det är jäkligt orättvist att hävda att Alma släppte taget medans Liselotte inte gjorde det utan hängde kvar och nästla sig in osv. Och om Alma är mogen nog att inte vara stolt eller bitter utan ge det än ärlig chans vad är då inte Liselotte?
Det är extremt vad folk tolkar nästan identiskt beteende helt olika. Man har sett något man inte gillar hos en person och då ses plötsligt alla deras gärningar som dåliga.
Det är extremt vad folk tolkar nästan identiskt beteende helt olika. Man har sett något man inte gillar hos en person och då ses plötsligt alla deras gärningar som dåliga.
Citat:
Skillnaden är dock gigantisk mellan Alma och Liselott. Alma köpte ju att Erik behövde tiden men Charlotte och att han behövde tiden efter att sörja det, hon var givetvis besviken hon med dock när han valde bort henne på Siggesta.
Dock ser man tydliga skillnader under serien, medan Liselott först på gruppdejten betedde sig svinigt mot övriga tjejer (där alla utan Liselott och hennes enda vapendragare var eniga om deras usla beteende), sedan körde hon och samma vapendragare över Annie på gården.
Liselott har ju också kommit och avbrutit/förstört flera pratstunder Dennis haft själv med dom andra sökanden.
Alma däremot har "köpt spelets regler" och låtit Erik träffa dom andra och således även Charlotte utan att det skall avbrytas dejter och storgråtits för att vinna fördelar. När Alma sedan då valdes bort för Charlotte blev hon givetvis ledsen men köpte det hela ändå ty det är ju så det är, när sedan tiden gått blev det ju bra till slut. Att det blev lyckat till slut beror ju antagligen mycket på att Alma hela tiden låtit det ta den tid det tar, köpt att det är fler tjejer om samma kille osv.
Liselott däremot har sedan start visat ett drygt översittarbeteende vilket irriterat en överväldigande majoritet i tråden här samt faktiskt också Dennis.
Sedan om Dennis nu mot bättre vetande valt Liselott ändå får man ju hoppas, likt med alla par i serien, att det går bra.
Dock ser man tydliga skillnader under serien, medan Liselott först på gruppdejten betedde sig svinigt mot övriga tjejer (där alla utan Liselott och hennes enda vapendragare var eniga om deras usla beteende), sedan körde hon och samma vapendragare över Annie på gården.
Liselott har ju också kommit och avbrutit/förstört flera pratstunder Dennis haft själv med dom andra sökanden.
Alma däremot har "köpt spelets regler" och låtit Erik träffa dom andra och således även Charlotte utan att det skall avbrytas dejter och storgråtits för att vinna fördelar. När Alma sedan då valdes bort för Charlotte blev hon givetvis ledsen men köpte det hela ändå ty det är ju så det är, när sedan tiden gått blev det ju bra till slut. Att det blev lyckat till slut beror ju antagligen mycket på att Alma hela tiden låtit det ta den tid det tar, köpt att det är fler tjejer om samma kille osv.
Liselott däremot har sedan start visat ett drygt översittarbeteende vilket irriterat en överväldigande majoritet i tråden här samt faktiskt också Dennis.
Sedan om Dennis nu mot bättre vetande valt Liselott ändå får man ju hoppas, likt med alla par i serien, att det går bra.
Varför skulle Liselotte och Dennis haft mer tid ihop än vad Alma och Erik hade?
Vi har väl inte riktigt koll där på tidsperspektivet och om Eriks tjejer var hos honom kortare tid än vad Liselotte var hos Dennis.
Sen så skrev jag faktiskt i mitt inlägg att situationen mellan Erik och Alma och Dennis och Liselotte har gemensamma nämnare på det viset att båda killarna fick prova på lyckan på annat håll men ändå gavs möjligheten att komma tillbaks (även om nu Liselotte tycks ha ändrat sig och inte vill vara "andrahandsval" enligt senaste skvallret här). Så jag har inte gjort någon skillnad där.
Däremot tycker jag att det är helt obefogat att kalla Alma för någon slags klängranka när hon inte alls har uppvisat samma maniska beteende som Liselotte.
Liselotte är flera hästlängder före när det gäller att bli besatt av en man och agera därefter skulle jag säga.
Dessutom är det, precis som Kostymnisse säger, en enorm skillnad mellan Alma och Liselotte sett till personlighet och mognad.
Alma har hållit stilen hela vägen och är omtyckt av de andra tjejerna. Liselotte har varit ett känslomässigt vrak som t o m anklagats för mobbing. Fredrikke sa att Alma var "så himla fin". Ingen annan tjej i programmet har sagt det om Liselotte precis. Det säger också en hel del om en persons karaktär...