2017-12-28, 21:51
Medlem
cece123s avatar
Dennis är väl den nya Marcus.. om 10 år kommer han få vara med igen.
Måste vara något speciellt med dessa rödblondhåriga bönderna.
Roger ej att förglömma.
Citera
2017-12-30, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomkartong
Marcus och Erika sågs på folkets park i Tranås på juldagen. De såg kära och glada ut.

Härligt att det går bra för Marcus och hans Erica . Hoppas det fortsätter så för dem nu.
Citera
2017-12-30, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Dennis är väl den nya Marcus.. om 10 år kommer han få vara med igen.
Måste vara något speciellt med dessa rödblondhåriga bönderna.
Roger ej att förglömma.

Ja vem vet, Dennis kanske dyker upp som kärlekssökande i BSF igen, verkar ju som om Leonora också kommer göra det om det nu inte håller med "fröken-konstnär".
Citera
2017-12-31, 00:27
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja vem vet, Dennis kanske dyker upp som kärlekssökande i BSF igen, verkar ju som om Leonora också kommer göra det om det nu inte håller med "fröken-konstnär".
Tror jag med. Överlag känns det väldigt onödigt med dessa väldigt unga bönder. Är väl knappast någon panik eller behövs extra hjälp för dessa att hitta en partner? Bra TV går det att ha ändå. Borde inte vara någon under 30 i detta programmet.
Citera
2017-12-31, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tror jag med. Överlag känns det väldigt onödigt med dessa väldigt unga bönder. Är väl knappast någon panik eller behövs extra hjälp för dessa att hitta en partner? Bra TV går det att ha ändå. Borde inte vara någon under 30 i detta programmet.

Nej det har ju resonerats om det här i tråden och i den tidigare att det kanske inte är så lämpligt att ta med dessa unga bönder, dels för de,m borde kunna finna sin kärlek på egen hand, oftast kanske dem inte vet helt vad dem vill, deras sökande tjejer/killar är ju troligen lika unga och är inte redo för livet på en gård/vet inte vad de vill/är ej redo att binda sig.

Undantag hart ju funnits men jag tycker åt samma håll att det borde vara äldre bönder med i BSF som har svårt att hitta någon och åren rinner iväg. Visst man tar ju med dessa unga bönder för att locka yngre tittare men vad är det som säger att man inte kan locka yngre tittare även om man bara tar med äldre bönder?! Man kan ju testa en säsong i alla fall kan jag tycka!
Citera
2017-12-31, 13:06
Medlem
Ja det ska ju helst vara personer som är 35+, dessa unga bönder äger väl förmodligen inte sina gårdar. Kan lämna det livet när som helst. Mer Roger's till programmet, det var bra tv
Citera
2017-12-31, 13:33
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Ja det ska ju helst vara personer som är 35+, dessa unga bönder äger väl förmodligen inte sina gårdar. Kan lämna det livet när som helst. Mer Roger's till programmet, det var bra tv
Nä..alltså. Alla dessa yngre bönder vad jag minns har ju i princip uteslutande bott på föräldrarnas gård. Inget konstigt i det. Men som sagt..Dom jobbar för sin pappa. Och även om målet är att ta över en dag så kan dom byta bana om dom vill. Inga riktiga bönder på det sättet.
Senast redigerad av Steff83 2017-12-31 kl. 13:41.
Citera
2018-01-01, 19:13
Medlem
Ähh, har ju faktiskt varit med några unga roliga bönder med. Fredrik, Sebastian och så han vart pappa var med året efter. Kolmårdsbonden med för den delen som har barn nu. Det jag inte vill ha är helt normala bönder utan någon vidare personlighet.
Citera
2018-01-08, 23:55
Bannlyst
Fy fan vad tråkig och slö Annie var i årets säsong. Hela hon utstrålade livlöshet. T.o.m ansiktsdragen var förlamade...och sedan den hemska dialekten.

Hade Dennis valt Liselotte från början så hade det nog blivit bra mellan dom efter programmet. Tycker hon fick oförskämt mycket skit och mycket var ju såklart vinklat och regisserat av produktionen. Även Annie satt och bölade i rutan, men då var det inte många som reagerade. Att visa känslor och visa att man bryr sig om någon, som Liselotte gjorde, behöver inte vara fel, men det gick lite över styr. Å andra sidan är det inget normalt sätt att dejta på heller. Själv hade jag valt Liselotte alla dagar före Annie. Man märkte också på resan hur oerhört tråkig Annie var.

Marcus tycker jag verkar aningen socialt handikappad. När Erica t.ex. berättade om sitt taskiga f.d. förhållande och han bara svarar "jaha", noll inlevelse liksom.

Jocke framstår som en pedant brat och Johan tycker jag verkar rätt tråkig.

Synd att Bonde söker fru blir mer och mer som Paradise hotel och inte mycket till bondeliv längre. Sedan saknar man fler karaktärer som Fredrik och Roger och inte massa låtsasbönder som inte har svårt att hitta kärleken. Tråkigt också att TV4 har blivit så PK så man måste ha med en flata eller bög varje säsong.
Senast redigerad av kubwezera 2018-01-08 kl. 23:59.
Citera
2018-01-13, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubwezera
Fy fan vad tråkig och slö Annie var i årets säsong. Hela hon utstrålade livlöshet. T.o.m ansiktsdragen var förlamade...och sedan den hemska dialekten.

Hade Dennis valt Liselotte från början så hade det nog blivit bra mellan dom efter programmet. Tycker hon fick oförskämt mycket skit och mycket var ju såklart vinklat och regisserat av produktionen. Även Annie satt och bölade i rutan, men då var det inte många som reagerade. Att visa känslor och visa att man bryr sig om någon, som Liselotte gjorde, behöver inte vara fel, men det gick lite över styr. Å andra sidan är det inget normalt sätt att dejta på heller. Själv hade jag valt Liselotte alla dagar före Annie. Man märkte också på resan hur oerhört tråkig Annie var.

Marcus tycker jag verkar aningen socialt handikappad. När Erica t.ex. berättade om sitt taskiga f.d. förhållande och han bara svarar "jaha", noll inlevelse liksom.

Jocke framstår som en pedant brat och Johan tycker jag verkar rätt tråkig.

Synd att Bonde söker fru blir mer och mer som Paradise hotel och inte mycket till bondeliv längre. Sedan saknar man fler karaktärer som Fredrik och Roger och inte massa låtsasbönder som inte har svårt att hitta kärleken. Tråkigt också att TV4 har blivit så PK så man måste ha med en flata eller bög varje säsong.

En närmast perfekt beskrivning av säsongen så som jag såg den. Gillade inte riktigt Jocke i början men måste ändå säga att han blev roligare efter ett tag och han verkar vara en trevlig prick så ändå glad att han var med. Johan var som du säger rätt tråkig och tycker det nästan var obehagligt att se honom med sin ungmö.

Nu får du allt se till att se webbdelen med, var faktiskt roligare och starkare karraktärer. Blir intressant att se om du har samma hat mot Jörgen som alla andra eller än mer neutral syn som mig.. :-)

Håller också med om att Roger och Fredrik varit de bästa bönderna. Tycker även det var lite småkul förra säsongen med Erik och att han framställdes som sådan jäkla looser. När han hånglar upp Linea i siluette och hans pojkbonge tittar fram är ju priceless.
Senast redigerad av ikkenicke 2018-01-13 kl. 20:22.
Citera
2018-02-07, 00:30
Bannlyst
Erica och Marcus väntar barn enligt hänt i vecket...
Citera
2018-02-08, 17:48
Medlem
Låter ju trevligt, då verkar det ju hålla mellan Marcus och Erica och det blev verkligen den revansch Marcus hoppades på . Är glad för deras skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in