2017-12-14, 20:53
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Alma släppte taget, precis som Liselotte gjorde när hon sa lycka till och gick därifrån. Dock höll ju faktiskt Alma och Erik kontakten med varandra hela tiden efter programmet (ingen aning hur det var med L och D). Då hade ju dessutom Liselotte och Dennis haft mer tid ihop, de hade kyssts och bott under samma tak längre tid än Alma och Erik. Så jag tycker det är jäkligt orättvist att hävda att Alma släppte taget medans Liselotte inte gjorde det utan hängde kvar och nästla sig in osv. Och om Alma är mogen nog att inte vara stolt eller bitter utan ge det än ärlig chans vad är då inte Liselotte?

Det är extremt vad folk tolkar nästan identiskt beteende helt olika. Man har sett något man inte gillar hos en person och då ses plötsligt alla deras gärningar som dåliga.
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Skillnaden är dock gigantisk mellan Alma och Liselott. Alma köpte ju att Erik behövde tiden men Charlotte och att han behövde tiden efter att sörja det, hon var givetvis besviken hon med dock när han valde bort henne på Siggesta.
Dock ser man tydliga skillnader under serien, medan Liselott först på gruppdejten betedde sig svinigt mot övriga tjejer (där alla utan Liselott och hennes enda vapendragare var eniga om deras usla beteende), sedan körde hon och samma vapendragare över Annie på gården.
Liselott har ju också kommit och avbrutit/förstört flera pratstunder Dennis haft själv med dom andra sökanden.
Alma däremot har "köpt spelets regler" och låtit Erik träffa dom andra och således även Charlotte utan att det skall avbrytas dejter och storgråtits för att vinna fördelar. När Alma sedan då valdes bort för Charlotte blev hon givetvis ledsen men köpte det hela ändå ty det är ju så det är, när sedan tiden gått blev det ju bra till slut. Att det blev lyckat till slut beror ju antagligen mycket på att Alma hela tiden låtit det ta den tid det tar, köpt att det är fler tjejer om samma kille osv.

Liselott däremot har sedan start visat ett drygt översittarbeteende vilket irriterat en överväldigande majoritet i tråden här samt faktiskt också Dennis.
Sedan om Dennis nu mot bättre vetande valt Liselott ändå får man ju hoppas, likt med alla par i serien, att det går bra.

Varför skulle Liselotte och Dennis haft mer tid ihop än vad Alma och Erik hade?
Vi har väl inte riktigt koll där på tidsperspektivet och om Eriks tjejer var hos honom kortare tid än vad Liselotte var hos Dennis.

Sen så skrev jag faktiskt i mitt inlägg att situationen mellan Erik och Alma och Dennis och Liselotte har gemensamma nämnare på det viset att båda killarna fick prova på lyckan på annat håll men ändå gavs möjligheten att komma tillbaks (även om nu Liselotte tycks ha ändrat sig och inte vill vara "andrahandsval" enligt senaste skvallret här). Så jag har inte gjort någon skillnad där.
Däremot tycker jag att det är helt obefogat att kalla Alma för någon slags klängranka när hon inte alls har uppvisat samma maniska beteende som Liselotte.
Liselotte är flera hästlängder före när det gäller att bli besatt av en man och agera därefter skulle jag säga.

Dessutom är det, precis som Kostymnisse säger, en enorm skillnad mellan Alma och Liselotte sett till personlighet och mognad.
Alma har hållit stilen hela vägen och är omtyckt av de andra tjejerna. Liselotte har varit ett känslomässigt vrak som t o m anklagats för mobbing. Fredrikke sa att Alma var "så himla fin". Ingen annan tjej i programmet har sagt det om Liselotte precis. Det säger också en hel del om en persons karaktär...
Citera
2017-12-14, 21:09
Medlem
Bandida.locas avatar
De drack väl aldrig på Dennis gård? Han var ju lite skränig när hon inte ville dansa. Sen är det mycket vi inte fick se såklart...
Citera
2017-12-14, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Jaha, så Alma blev ett andrahandsval då? Lite irriterad blir man på Erik. Men det verkar bli bra med dem nu.

Enligt Eriks Instagram är det slut mellan honom och Alma...
Citera
2017-12-14, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Som vi sagt innan. Erica är en psykopat som enbart är ute efter uppmärksamhet. Hon utnyttjar läget och den magra konkurrensen på gården. Marcus är bara en naiv stackare som inte riktigt vet vad han vill för tjej.
Min poäng var att han inte valde henne på gården, de hade valt varandra innan och hela programmet var en bluff från de bådas sida.

Han var säkert glad och trodde han gjort ett kap, men missade därmed programmets potential. Svårt att förstå varför de körde det vidare till inspelningar. Har svårt att hitta annan orsak än att den ena av dem ville vara med i teve. Ingenting kunde ju bli bättre av det. Mer än att få vara med i teve, då.
Senast redigerad av Kickan 2017-12-14 kl. 21:23.
Citera
2017-12-14, 21:22
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
nej för nu har hon upptäckt nya sidor som gjorde att han bleknade i solen, blev hon kanske avtänd när han ovanpå detta flyter på ett handikapp-plastdjur i poolen, vad tror ni det rör sig om för sidor?

Varför i helvete blir man kär innan man sätt alla sidor hos receptorn?

Varför ljuger mankopf för sin medsyster med att det känns bra med Åke, det
är ju så lätt att läsa mellan raderna

Jag vill se otrohet paren emellan

När jag läste ditt underbara inlägg trodde jag att legenden Herr Bökberg hade återvänt.

Många bra synpunkter!
Citera
2017-12-14, 21:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Min poäng var att han inte valde henne på gården, de hade valt varandra innan och hela programmet var en bluff från de bådas sida.
Må så vara. Dubbel bluff av Erica dessutom isf. Jag tror inte hon hade intresse för Marcus alls heller egentligen, som sagt. Förstår att Marcus känner sig rejält blåst på konfekten. Han är inte smartare än så vad gäller kvinnor.
Senast redigerad av Steff83 2017-12-14 kl. 21:32.
Citera
2017-12-14, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Ja, det var ju en annan skribent här som nämnde det först så jag gick in och kollade bloggen då också.
Väldigt tråkigt. Man hann knappt glädjas innan det var över.
Hon skriver ju att Jag vet att det gör ont i både mig och honom att det var tvunget att komma till det här, men jag antar att det ibland inte räcker att man älskar varann. Livet tar oväntade vändningar och det enda man kan hoppas på är väl att det blir som det är menat att vara i slutändan.

Undrar vad som har hänt... Låter som något som uppkommit rätt plötsligt.
Hoppas de kan vara vänner ändå.

Ja jag undrar också vad som kan ha hänt? Men det lär man väl inte få veta. Har dock svårt att tro att uppbrottet skulle bero på otrohet, varken Alma eller Erik känns som den otrogna typen men man vet ju aldrig..

Lika mycket undrar jag vad det var som fick Annie att backa? Hon sa att hon såg sidor av Dennis i Frankrike som ej kommit fram på gården. Var det hans mer avslappnade och lekfulla sida som inte passade kanske?!
Citera
2017-12-14, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
De drack väl aldrig på Dennis gård? Han var ju lite skränig när hon inte ville dansa. Sen är det mycket vi inte fick se såklart...

Nej det mesta som sker är väl sånt man inte får se. Men det kan ju vara en aspekt, hon har väl inte sett Dennis med alkohol i kroppen och vem vet han kanske drack än mer senare på kvällen och förvandlades till en Jörgen och började bete sig svinigt mot Annie....
Citera
2017-12-14, 22:25
Medlem
Kan på ett sätt förstå att Jocke valde Carro K, för hon verkar va en toppentjej hon också, och hon är mer i hans ålder. Smartare och klokare val kanske..

Caroline B va lite i yngsta laget kanske för att stadga sig med, men ändå.....

Vilken fin tjej! Hur kunde han välja bort henne?
Citera
2017-12-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej det mesta som sker är väl sånt man inte får se. Men det kan ju vara en aspekt, hon har väl inte sett Dennis med alkohol i kroppen och vem vet han kanske drack än mer senare på kvällen och förvandlades till en Jörgen och började bete sig svinigt mot Annie....

Troligtvis är det nåt sånt. Hur han hanterar alkohol.

Behöver inte va att han beter sig svinigt men han kanske blir en annan. Mer omogen.. Jobbig!
Citera
2017-12-14, 22:54
Medlem
https://www.expressen.se/noje/bonde-marcus-panik-efter-karlekssveket/

Kan förstå lite av den panik han känner. Dock skriver dem ju fel, det är inte första gången alla bönderna åker på kärleksresan tillsammans.

Sen tycker jag man kan säga saker på ett annat sätt än vad Erika gjorde, fult mot Marcus, okej att hon känner så men man kan säga det på ett snällare sätt, visa att man bryr sig om hur bonden tar det och visa empati...men det är ju min åsikt.
Citera
2017-12-14, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Troligtvis är det nåt sånt. Hur han hanterar alkohol.

Behöver inte va att han beter sig svinigt men han kanske blir en annan. Mer omogen.. Jobbig!

Jo så kan det ju också vara. Men hon borde ju inse att man kan bli mer tramsig och flamsig med alkohol i kroppen. Man har ju sin partner i vått och torrt och då ingår även festtillfällen där den andra kan bli lite påverkad....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in