2017-09-25, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Den snyggaste av de 10 medelanden som hon tar emot, en 9a skickar inga medelanden till en 3a.

Jag skrev även i samma inlägg som ett förtydligande

Det håller jag med om, många kvinnor tror att de ska bli mer,vilket det inte blir för en 8-10 vill inte stadga sig med en person flera poäng långt under dem(plus att de likt kvinnorna har ett helt smörgåsbord i telefonerna). Och det förstör dynamiken fullständigt. 8-10 männen ligger med en massa kvinnor, kvinnorna vill ha mer får inte det och hoppar runt så i många år. I kläm kommer männen 3-7(1-2 har aldrig fått några kvinnor) som kan erbjuda förhållande och trohet(eller som bara vill ha sex de också) men som kvinnorna väljer bort vecka efter vecka.
Ok, ni är alltså arga över att ni inte får ha sex med olika tjejer oftare?
Det har aldrig i historien varit så att en majoritet av män kunnat det. Förr var det kungligheter och adel, nu är det kändisar och dylikt.
2017-09-25, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Möjligheterna för män att skaffa relationer har försämras.

20% färre svenska män kommer få en relation förut var det 70 % nu blir det 50%.

Svenska män saknar helt klart en intresseorganisation , ingen bryr sig om deras intressen.

Strejk vore passande.
Men det där är siffror från din fantasi.
Om du inte menar att relationerna kanske har skjutits upp i ålder?
2017-09-25, 18:47
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMontane
Ok, ni är alltså arga över att ni inte får ha sex med olika tjejer oftare?
Det har aldrig i historien varit så att en majoritet av män kunnat det. Förr var det kungligheter och adel, nu är det kändisar och dylikt.
Från min sida är det mest ilska mot korkade kvinnor som kommer in i tråden och förnekar sanningen eller låtsas som att problemet inte finns . Det är bortskämt och osmakligt mot alla de män som lider och de följder det kommer att få för samhället. I övrigt drabbas jag inte direkt av problemet.

Jag tycker också att det är problematiskt att man inte kan förändra sin situation i Sverige inom normala gränser. Det är fruktansvärt utseendefixerat. Problemet finns i mindre skala även i exempelvis Usa men där kan man jobba och tjäna pengar och behålla de pengarna själv. De gör en man plöstligt intressant för en singelkvinna, inte för att han är 190 med perfekt hår utan för att han är en bra man på insidan. För att sticka ut i dagens sverige med alla fackföreningar, bidrag och skatter måste man vara som du säger kändis eller typ uppfinna mincecfraft.

Jag tycker också att feminismen i all sin idioti bara gör problemet värre. Det är exempelvis rent idiotiskt att prostitution inte är lagligt i Sverige. Det hade lättat upp hela dynamiken och gjort det aningen mer "rättvist"
Senast redigerad av ricardo22 2017-09-25 kl. 19:19.
2017-09-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMontane
Det har tillkommit 10k män till varje årskull (för alla födda typ 87-97) och 0 kvinnor till varje årskull? Källa på de tack. Jag har visat statistik från 2016 (könsfördelning), färskare statistik kommer du ej att hitta föräns nästa år.

Kolla SCB och de har en prognos för. 2017 och den visar 100 kvinnor På 108 män så du kan ha rätt för 20-24 år.

Fast vart har de 100 000 männen tagit vägen.

Verkar helskumt.

Bluffar SCB ?
Senast redigerad av Prepper 2017-09-25 kl. 18:56.
2017-09-25, 18:58
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Kolla SCB och de har en prognos för. 2017 och den visar 100 kvinnor På 108 män så du kan ha rätt för 20-24 år.

Fast vart har de 100 000 männen tagit vägen.

Verkar helskumt.
De är kanske inte 20 år än, kom ihåg att de flesta ljuger och säger att de är 17 år när de kommer .
2017-09-25, 19:09
Medlem
Citat:
De är kanske inte 20 år än, kom ihåg att de flesta ljuger och säger att de är 17 år när de kommer .

Ålder 15 -20 är det enligt SCB 110 män på 100 kvinnor 2017
2017-09-25, 21:43
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ålder 15 -20 är det enligt SCB 110 män på 100 kvinnor 2017
Fortfarande tredje högst i världen.
2017-09-25, 21:52
Bannlyst
Någon pratade om att legalisera prostitution.

Detta är en bra ide, det kommer såklart inte "ta bort problemet" helt och hållet, men mäns sexuella frustration och benägenhet att toffla in i döden för kvinnor skulle försvinna, vilket skulle sätta press på kvinnor att betee sig mer trevligt då de längre inte hade samma sexuell makt - bitchar hon så är det bara att dra till en VRÅLSNYGG prostituerad med sillisar liksom.

Var i Danmark nyligen och jävlar vilken skillnad det är på kvinnorna, de är mycket trevligare och gladare, surprise surprise så är prostitution lagligt i Danmark.
2017-09-25, 21:55
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SockAccount
När det kommer till "Män som inte kan få kvinnor" så klagar alla prompt på männen.

Ex TS som nämner att alla bra män han känner som inte kan hitta någon.
Men även dem som svarar att dessa män inte kan vara attraktiva m.m

Något som jag märkte när jag fortfarande bodde i sverige är att det handlar inte bara om att charma någon.
Charma någon är lätt.
Men att hitta någon att charma, där ligger det svåra.

Alla tjejer man möter är upptagna i ett förhållande eller ska ut på krogen varje helg.
Så fort man lyckas få sig en stund ensam med en singeltjej så är det hur lätt som helst och dem faller direkt.

Hur kan det mest singeltäta landet vara detsamma land som det ska vara omöjligt att lokalisera en okej singel kvinna?
Ända ner till att lyckas få ett leende tillbaka från en kvinna på en publik plats.
Vilket aldrig händer i sverige, men så fort jag kom utomlands blev människor helt plötsligt mer intresserade.

Sedan händer det ju ofta att dessa upptagna kvinnor ska undhålla att dem har kille så länge dem kan.
Huvudsakligen för att dem vet att alla killar tappar intresse så fort dem får reda på den detaljen.

Vad har du för belägg för att det är omöjligt? Det är inte min erfarenhet alls. De är tämligen enkla att hitta. Ofta trevliga och jordnära också. Det har aldrig slagit dig att den inställningen kan bli en självuppfyllande profetia?
2017-09-25, 22:11
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Någon pratade om att legalisera prostitution.

Detta är en bra ide, det kommer såklart inte "ta bort problemet" helt och hållet, men mäns sexuella frustration och benägenhet att toffla in i döden för kvinnor skulle försvinna, vilket skulle sätta press på kvinnor att betee sig mer trevligt då de längre inte hade samma sexuell makt - bitchar hon så är det bara att dra till en VRÅLSNYGG prostituerad med sillisar liksom.

Var i Danmark nyligen och jävlar vilken skillnad det är på kvinnorna, de är mycket trevligare och gladare, surprise surprise så är prostitution lagligt i Danmark.
Man kan också vända på det. Att förbjuda prostitution visar vilket motstånd det finns mot att kvinnor ska tappa sins exuella makt. Så redan när förbudet kom kanske kvinnorna i Sverige hade börjat bli mer bortskämda och egoistiska. Vilket sen bara späddes på när de slapp det hotet. Att land förbjuder prostitution kanske är det ultimata beviset på att dynamiken har satts ur spel.
2017-09-25, 22:19
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Man kan också vända på det. Att förbjuda prostitution visar vilket motstånd det finns mot att kvinnor ska tappa sins exuella makt. Så redan när förbudet kom kanske kvinnorna i Sverige hade börjat bli mer bortskämda och egoistiska. Vilket sen bara späddes på när de slapp det hotet. Att land förbjuder prostitution kanske är det ultimata beviset på att dynamiken har satts ur spel.
Bortskämdheten började redan när välfärdssystemet blev större. Vet dock inte när ungefär.
2017-09-25, 22:20
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:

Så då är dynamiken satt ur spel i Thailand, där prostitution faktiskt också är olagligt? Ok det efterlevs inget vidare, men nu var ju frågan vad själva lagstiftingen innebär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in