Citat:
Ursprungligen postat av
TonyMontane
Ok, ni är alltså arga över att ni inte får ha sex med olika tjejer oftare?
Det har aldrig i historien varit så att en majoritet av män kunnat det. Förr var det kungligheter och adel, nu är det kändisar och dylikt.
Från min sida är det mest ilska mot korkade kvinnor som kommer in i tråden och förnekar sanningen eller
låtsas som att problemet inte finns . Det är bortskämt och osmakligt mot alla de män som lider och de följder det kommer att få för samhället. I övrigt drabbas jag inte direkt av problemet.
Jag tycker också att det är problematiskt att man inte kan förändra sin situation i Sverige inom normala gränser. Det är fruktansvärt utseendefixerat. Problemet finns i mindre skala även i exempelvis Usa men där kan man jobba och tjäna pengar och behålla de pengarna själv. De gör en man plöstligt intressant för en singelkvinna, inte för att han är 190 med perfekt hår utan för att han är en bra man på insidan. För att sticka ut i dagens sverige med alla fackföreningar, bidrag och skatter måste man vara som du säger kändis eller typ uppfinna mincecfraft.
Jag tycker också att feminismen i all sin idioti bara gör problemet värre. Det är exempelvis rent idiotiskt att prostitution inte är lagligt i Sverige. Det hade lättat upp hela dynamiken och gjort det aningen mer "rättvist"