Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-25, 00:13
Medlem
zergrushs avatar
Var det inte det här nån skulle sitta i fängelse för...? Jag har helt klart för mig att Donald lovade det?
https://twitter.com/Reddy/status/912038346293116929
Citat:
Jared Kushner used private email to conduct White House business, with an account set up after the election
http://www.politico.com/story/2017/09/24/jared-kushner-private-email-white-house-243071
2017-09-25, 16:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Det verkar som att folk i Trumpadministrationen är kraftigt paranoida just nu då det tydligen har rapporterats om att stabbmedlemmar aktivt misstänker varandra för att bära mikrofoner så att man kan rapportera allt som sker till Muller.

Frågan man bör ställa sig är varför är folk så paranoida om man nu vet att man är oskyldig?
2017-09-25, 17:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det verkar som att folk i Trumpadministrationen är kraftigt paranoida just nu då det tydligen har rapporterats om att stabbmedlemmar aktivt misstänker varandra för att bära mikrofoner så att man kan rapportera allt som sker till Muller.

Frågan man bör ställa sig är varför är folk så paranoida om man nu vet att man är oskyldig?
Tycker hela historien om Ryssland har varit sån, där man säger nej ingen kontakt.
Sen fastääler man kontakt, då säger men vi har ju inte gjort detta.
Och sen kommer det fram att det inte var sant heller, utan det hade man visst gjort med.

Flynn uttryckte det bäst "De som åberopar åtalsfrihet är skyldiga".
Nästan det första han gjorde var att fiska efter detta, och visar sig det finns en hel del graverande.
2017-09-25, 18:21
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Det finns ingenting på Donald Trump. Ni får snart lägga ner den här klubben. Självklart ska man kategoriskt neka alla anklagelser då misstankarna är överdrivna. Det som pågår är en konspiration emot Donald Trump. Man vill inte acceptera att en utomstående innehar presidentskapet.
2017-09-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Var det inte det här nån skulle sitta i fängelse för...? Jag har helt klart för mig att Donald lovade det?
https://twitter.com/Reddy/status/912038346293116929

Ja fast det är en viss skillnad på att använda en privat mailserver till att skicka hemlighetsstämplade dokument och att använda det att skicka nyhetsartiklar och allmänt politiskt skvaller.

Citat:
Fewer than 100 emails from January through August were either sent to or returned by Mr. Kushner to colleagues in the White House from his personal email account. These usually forwarded news articles or political commentary and most often occurred when someone initiated the exchange by sending an email to his personal rather than his White House address.”

och

Citat:
There is no indication that Kushner has shared any sensitive or classified material on his private account, or that he relies on his private email account more than his official White House account to conduct government business. Aides say he prefers to call or text over using email.

och slutligen

Citat:
Lowell said Kushner has adhered to government record-keeping requirements by forwarding all the emails to his account, though POLITICO could not verify that.

Allt detta kommer från din egna politico-artikel.
2017-09-25, 21:13
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Inte ens presidenten tror ju på bevisen. Även om de är av väldigt teknisk natur så har det ju gått nästan 9 månader sedan han först fick se bevisen. Om bevisen överhuvudtaget är begripliga, vilket de ändå borde vara då kongressutskottet förstår dem, är det underligt att presidenten utsätter sig för spott och spe genom att inte lita på dem. Förhoppningsvis betyder det att han tänker låta släppa de sk. bevisen en dag, nu är det omöjligt men kanske inte senare i vinter.

Det var ett skumt inlägg.

Kan du tänka dig någon anledning till att Trump inte vill tro på bevisen, kanske någon personlig sådan?
2017-09-25, 22:13
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det var ett skumt inlägg.

Kan du tänka dig någon anledning till att Trump inte vill tro på bevisen, kanske någon personlig sådan?
Nej, även om han inte gillar bevisen så ser jag inte poängen med att förneka dem om han tror de stämmer.
2017-09-25, 22:33
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Nej, även om han inte gillar bevisen så ser jag inte poängen med att förneka dem om han tror de stämmer.

Om han är skyldig till olagligt samarbete med Ryssland, ser du inte någon anledning till att försöka förneka att Ryssland var inblandad då heller?
2017-09-25, 23:45
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Om han är skyldig till olagligt samarbete med Ryssland, ser du inte någon anledning till att försöka förneka att Ryssland var inblandad då heller?

Om han är skyldig till olagligt samarbete med utomjordingarna, ser du inte någon anledning till att försöka förneka att Area 51 ens existerar?

Om det verkligen finns "bevis" som "inte går" att förneka förvärrar ju hans försök situationen?
Däremot om de är luddiga, diffusa och rent allmänt väldigt abstrakta - då...
2017-09-26, 15:55
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Om det verkligen finns "bevis" som "inte går" att förneka förvärrar ju hans försök situationen?
Däremot om de är luddiga, diffusa och rent allmänt väldigt abstrakta - då...
...hur kommer det då sig att det är sådant skräckslaget tjutande bland lärjungarna?
Citat:
Mueller måste få sparken!!!! Ryssofobi!!!!! Värsta häxjakten sedan... ja, när det nu var häxjakt!

Ibland skriks det här i tråden som av hysteriska kärringar, och det där uttjatade mantrat om "FAEK NEWS!!!" har man tydligen inte heller klarat av att släppa... Det är mer sig självt sekten försöker övertyga numera, för människor som faktiskt lever i verkligheten har man tappat för längesedan. Jag menar, är det någon i administrationen som inte inblandad?
http://www.politico.com/magazine/story/2017/03/connections-trump-putin-russia-ties-chart-flynn-page-manafort-sessions-214868
Citat:
All of Trump’s Russia Ties, in 7 Charts
http://edition.cnn.com/2017/09/26/politics/roger-stone-house-intelligence-committee/index.html
Citat:
Roger Stone to face congressional Russia investigators Tuesday

Manafort är nog inte så sugen att sitta på kåken i nåt decennium, så han kommer att dela med sig av allt han vet.
Däremot har Flynn varit förvånansvärt trogen Donald och hemlighetsfull, han hoppas väl på presidential pardon han också? Fortsättning följer, hur som helst...
2017-09-26, 16:35
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
...hur kommer det då sig att det är sådant skräckslaget tjutande bland lärjungarna?

Ibland skriks det här i tråden som av hysteriska kärringar, och det där uttjatade mantrat om "FAEK NEWS!!!" har man tydligen inte heller klarat av att släppa... Det är mer sig självt sekten försöker övertyga numera, för människor som faktiskt lever i verkligheten har man tappat för längesedan.
Det är riktigt ironiskt att du nämner 'hysteriska kärringar'
Citat:
Jag menar, är det någon i administrationen som inte inblandad?
http://www.politico.com/magazine/story/2017/03/connections-trump-putin-russia-ties-chart-flynn-page-manafort-sessions-214868
Inblandat i vadå?
Citat:
http://edition.cnn.com/2017/09/26/politics/roger-stone-house-intelligence-committee/index.html

Manafort är nog inte så sugen att sitta på kåken i nåt decennium, så han kommer att dela med sig av allt han vet.
Japp. Det har jag trott sedan Feb 2017. Jag är glad att du äntligen håller med mig.
Han kommer att berätta "allt", men du kommer ju nog ändå att klaga

Citat:
Däremot har Flynn varit förvånansvärt trogen Donald och hemlighetsfull, han hoppas väl på presidential pardon han också? Fortsättning följer, hur som helst...
Nja. Han kommer, exakt som Manafort, berätta "allt". Han har i och för sig troligen redan berättat "allt" om kollusionen. Men eftersom inget (troligen) har hänt är "allt" = inget

Jag undrar om foliehattarna (s.k. 'hysteriska kärringar') ger upp om till exempel Manafort döms till ett par års fängelse , men ändå inte berättar "allt".

Troligen inte
2017-09-27, 05:13
Medlem
zergrushs avatar
Eftersom administrationen inte är något annat än en krets fylld av skurkar som fifflar med skatter, bokföring och gör affärer med grupperingar USA har sanktionerat...
http://edition.cnn.com/2017/09/26/politics/special-counsel-irs-russia-probe-information-sharing/index.html
Citat:
IRS shares information with special counsel in Russia probe
The IRS is now sharing information with special counsel Robert Mueller about key Trump campaign officials, after the two entities clashed this summer over both the scope of the investigation into Russia's meddling in the 2016 election and a raid on former Trump campaign chairman Paul Manafort's home
Här kommer man (om så inte redan är fallet!) hitta högintressant information.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in