2015-08-18, 07:01
Medlem
Geomeisters avatar
Vad tycker folk egentligen om Slash samarbete med Myles Kennedy? Dom har ju släppt två skivor nu och minst två live-skivor. Deras turnéer verkar fungera bra.. Men går folk bara av nostalgiskäl?

Hör eller ser aldrig något om detta samarbete ifrån folket. Bara att dom fortfarande får relativt bra publicitet.
Citera
2015-08-23, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
D.J. Ashba har lämnat. Öppnar ju dörren för Slash =)

http://www.blabbermouth.net/news/d-j...-guns-n-roses/

Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Lär inte hända, tyvärr...

Nu har både DJ Ashba och Bumblefoot lämnat GnR och då passar Slash och Axl på att bli vänner. Tillfälligheter!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article21295468.ab
Citera
2015-08-23, 16:47
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadzanta
Jag tycker faktiskt att de fortfarande var bra efter Appetite For Destruction..

Även om de hade delat upp sig vid inspelningar etc, så tycker jag det finns en otrolig spelglädje på
Use Your Illusion.

Älskar fortfarande Get In The Ring, Locomotive..

Av böckerna som jag läst, Slash's, Duff's, Steven's och Welcome to the jungle så gillar jag helt klart Slash's mest. Även Duff's var väldigt bra.

Skulle Axl någonsin skriva en så skulle jag givetvis köpa men vet inte vad jag skulle förvänta mig riktigt..på gott och ont antar jag

Läst färdigt Welcome To The Jungle nu och visst var boken underhållande och välskriven men den är trots allt 7 år gammal vid det här laget, finns inte ens med en genomgång av fiaskoplattan Chinese Democracy, och ett uppdaterat efterord kan man väl iaf förvänta sig när de kränger den som nyproducerad pocket.

Till alla som hoppas på återförening etc, tror att det är ett rätt säkert kort att lägga ner alla förhoppningar på en ny Appetite efter snart 30 år av misslyckade försök av samtliga Guns-medlemmar
Senast redigerad av zerxez 2015-08-23 kl. 16:52.
Citera
2015-08-23, 19:01
Medlem
Tullamores avatar
Izzy Stradlin lär inte vara med på nån återförening och då bör det inte bli någon. Steven Adler är ju heller inte att räkna med. Skulle bara vara pinsamt med några andra.
Citera
2015-08-24, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Izzy Stradlin lär inte vara med på nån återförening och då bör det inte bli någon. Steven Adler är ju heller inte att räkna med. Skulle bara vara pinsamt med några andra.

varför skulle inte izzy vara med på en återföreningsspelning?
Citera
2015-08-24, 14:50
Medlem
2anRuless avatar
Personligen så hade jag gärna sett att Slash, Gilby och Izzy alla var med vid en eventuell återförening av den klassiska line-up:en. Dessutom så är jag inte säker på om Steven håller måttet längre, medan ju Matt fortfarande är en otroligt bra trummis.
Citera
2015-08-24, 16:23
Medlem
Anonymbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theholyfather
varför skulle inte izzy vara med på en återföreningsspelning?
Han har sagt att han inte gillar turneringslivet och det är Izzy.

Han var inte heller med när GNR invaldes till Rock'n roll hall of fame även fast alla andra originalmedlemmar var där förutom han och Axl. Är han ovän med någon av de andra?
Senast redigerad av Anonymbitch 2015-08-24 kl. 16:26.
Citera
2015-08-24, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymbitch
Om det bara är en spelning så är jag övertygad om att Izzy vill vara med, tror tom han har sagt att om alla andra är med så vill inte han vara den som förstör det.
Citera
2015-08-24, 16:47
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymbitch

Han var inte heller med när GNR invaldes till Rock'n roll hall of fame även fast alla andra originalmedlemmar var där förutom han och Axl. Är han ovän med någon av de andra?

Riktigt pinsamt att Izzy inte vågade gå på Hall Of Fame. Han är fortfarande efter snart 30 år hunsad av Axl. Enligt Izzy vågade han inte gå på Hall Of Fame för att han inte ville göra Axl arg, för att han möjligen skulle få göra någon spelning med Guns igen. Riktigt patetiskt av Izzy
Citera
2015-08-24, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chalmers93
Om det bara är en spelning så är jag övertygad om att Izzy vill vara med, tror tom han har sagt att om alla andra är med så vill inte han vara den som förstör det.

Ja, lite där är jag också. Jag tror inte han skulle ha nåt emot att lira ett gig med originaluppsättningen. Tror Steven och Matt hade fått dela upp låtarna som dom gjorde på Hall Of Fame.
Citera
2015-08-25, 09:25
Medlem
InnesIs avatar
DJ Ashba var en god hantverkare men kändes inte som att han bidrog till mycket. Däremot tycker jag att uppsättningen Buckethead, Thal och Finck var riktigt solid. Vet inte exakt vem som lirade vad på Chinese Democracy men det är generellt de tre som deltar och det som hörs är fantastiskt bra. Om nu Thal drar också, vilket allt pekar på, är ingen av dem kvar. Trist anser jag.

Jag gillade Chinese Democracy och jag gillar hur bandet existerat och dessutom inte hållit så mycket agg mot gamla medlemmar. Izzy och Duff har lirat med GN'R ett flertal gånger de senaste åren tex. Så nu verkar Axl och Slash prata med varandra igen. Är det bra? Såklart det är trevligt för dem. Är det bra för bandet om de återförenas musikaliskt? Vem vet? Kemin de hade tror jag inte återuppstår och även om Slash gjort några bra grejer sedan han lämnade GN'R är de väldigt lätträknade.

Helt ärligt skulle jag vara nöjd om gamla medlemmar gjorde gästspel både live och på skiva. En permanent återförening tror jag dock bara skulle skapa trubbel. Både privat bandmedlemmar emellan men även musikaliskt då jag tror folk skulle bli besvikna på en eventuell platta. Men visst, jag kanske är väl pessimistisk.

Citat:
Ursprungligen postat av Theholyfather
Ja, lite där är jag också. Jag tror inte han skulle ha nåt emot att lira ett gig med originaluppsättningen. Tror Steven och Matt hade fått dela upp låtarna som dom gjorde på Hall Of Fame.

Du menar säker den klassiska sättningen inte originalsättningen.
Citera
2015-08-25, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Du menar säker den klassiska sättningen inte originalsättningen.

Det var säkert det jag menade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in