DJ Ashba var en god hantverkare men kändes inte som att han bidrog till mycket. Däremot tycker jag att uppsättningen Buckethead, Thal och Finck var riktigt solid. Vet inte exakt vem som lirade vad på Chinese Democracy men det är generellt de tre som deltar och det som hörs är fantastiskt bra. Om nu Thal drar också, vilket allt pekar på, är ingen av dem kvar. Trist anser jag.
Jag gillade Chinese Democracy och jag gillar hur bandet existerat och dessutom inte hållit så mycket agg mot gamla medlemmar. Izzy och Duff har lirat med GN'R ett flertal gånger de senaste åren tex. Så nu verkar Axl och Slash prata med varandra igen. Är det bra? Såklart det är trevligt för dem. Är det bra för bandet om de återförenas musikaliskt? Vem vet? Kemin de hade tror jag inte återuppstår och även om Slash gjort några bra grejer sedan han lämnade GN'R är de väldigt lätträknade.
Helt ärligt skulle jag vara nöjd om gamla medlemmar gjorde gästspel både live och på skiva. En permanent återförening tror jag dock bara skulle skapa trubbel. Både privat bandmedlemmar emellan men även musikaliskt då jag tror folk skulle bli besvikna på en eventuell platta. Men visst, jag kanske är väl pessimistisk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Theholyfather
Ja, lite där är jag också. Jag tror inte han skulle ha nåt emot att lira ett gig med originaluppsättningen. Tror Steven och Matt hade fått dela upp låtarna som dom gjorde på Hall Of Fame.
Du menar säker den klassiska sättningen inte originalsättningen.