2008-02-15, 13:13
Medlem
RyanGiggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt
Bra iniativ TS, dock lite gammal tråd men det gör inget, innehållet är ju desamma

Måste säga att GNR är mitt absoluta favoritband, finns så sjukt många bra låtar, vilka som är favoriter går lite i vågor men Estranged är en av de bästa.
Civil War, Nightrain, Patience, Dont cry, You could be mine! Får rysningar när man lyssnar på November rain!

http://homepage3.nifty.com/music99/Vocalist/image/AxlRose2.jpg
Mitt favoritband också, jag har inte hört en enda GN'R låt som jag inte gillar .
Citera
2008-02-15, 16:54
Medlem
klykans avatar
Finns inget bättre band än Guns n Roses. Tyvärr fick jag aldrig chansen att se orginaluppsättningen uppträda utan fick nöja mig med att se coverbandet i globen sommaren 2006. Nu när Velvet Revolver ser ut att splittras som finns det ju en smula hopp om en reunion. Dock så kommer man ju aldrig få se Guns i den form som dom höll på Ritz 88.

Om ni inte har sett konserten från Ritz så uppmanar jag er att se den!
Citera
2008-02-15, 17:09
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
[b][...]Håller fortfarande you could be mine som bästa låten, trots att den kommer från use your illusion-skivorna, MEN, om man läser tacklistan (åtminstone på vinylupplagan) på appetite-skivan står längst ned "with your bitch slap rappin and your cocain tongue, you get nothin done" i gule text, vilket betyder att you could be mine redan var skriven när appetite släpptes. Ergo: Den är en appetite-låt egentligen.
Bara för att de hade lyckats få ur sig en textrad som senare hamnade i en låt på UYI är det ju inte självklart att låten var skriven, vad nu det spelar för roll. November Rain var också klar innan AfD, men Mike Clink tyckte (med rätta) att den inte passade på skivan. Det beslutet tyckte tydligen Axl inte om...
Citera
2008-02-15, 18:17
Medlem
RyanGiggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klykan
Finns inget bättre band än Guns n Roses. Tyvärr fick jag aldrig chansen att se orginaluppsättningen uppträda utan fick nöja mig med att se coverbandet i globen sommaren 2006. Nu när Velvet Revolver ser ut att splittras som finns det ju en smula hopp om en reunion. Dock så kommer man ju aldrig få se Guns i den form som dom höll på Ritz 88.

Om ni inte har sett konserten från Ritz så uppmanar jag er att se den!
håller med, fullkomligt underbar konsert.
Citera
2008-02-15, 19:41
Medlem
Calico Jacks avatar
Jag såg Gn'r 90 eller 91 med Skid Row som förband.
Måste säga att det var en av de bästa konserterna jag varit på!
Citera
2009-02-09, 21:43
Medlem
Stones avatar
Rökte en banan igår och kollade in live konserten från Tokyo Dome (Use your Illusions turnén). Jävla vad Axl ger i "Welcome to the Jungle". Han var ruggig på den tiden. Gillar nya skivan och hoppas få se honom live.
Citera
2009-02-09, 22:21
Medlem
General i götets avatar
Ja, vore väl värt att dra o se dem om de kommer till Göteborg, bara inte det är ett skräckpris, då lägger jag mig.

Jag skulle mer än något annat velat ha gått på en Guns konsert under deras storhets period. skulle vart jäkligt vackert.
Citera
2009-02-10, 09:33
Bannlyst
Ett tips för alla GNR lovers
http://tracker.gunsnroses.us/login.php?returnto=%2F

Svettigt mycket dvd-r (bootlegs) o sånt
Citera
2009-02-10, 11:05
Medlem
Marmoths avatar
Jag såg dem, bl a, på just Ritz men det var 87 men lika jävla bra det med.

Den första plattan är ett mästerverk men sen kom sämre låtar och en trummis som inte kan stava till sväng så där dog de...
Citera
2010-05-06, 20:41
Medlem
stenbeeeergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jag såg dem, bl a, på just Ritz men det var 87 men lika jävla bra det med.

Den första plattan är ett mästerverk men sen kom sämre låtar och en trummis som inte kan stava till sväng så där dog de...
Det var ju iofs Axl som drog ner hela bandet i en mörk gränd så att säga när han tog till juridiska åtgärder när han ville ha fulla rättigheter till band namnet "Guns N Roses" och allt det andra han hade för sig. Matt Sorum var inte så himla dålig på trummor Till och med Slash har uttalat sig och sagt att Matt tillförde grejer som Steven i princip inte ens kunde drömma om men jag håller ändå med om att Steven var bättre och tillförde mer till Guns "bad boy" stil.
Citera
2010-10-26, 04:03
Medlem
Hirvis avatar
Jag bumpar bara för att hylla ett band som räddade musiken från vad som kunde blivit evig dekadens.

HTML-kod:
http://www.youtube.com/watch?v=7pd8QT2jVhc
Knockin On Heavens Door på Mercury-Tribute-Galan.

Det mäktigaste jag vet faktiskt. Axl i slutet, när han går igång på riktigt, när Slash spottar ur ciggen. Den Axl Rose är odödlig och har gjort mer för världen än alla nobelpristagare någonsin gjort. Kraften har har inom sig och får ut där, det är omänskligt. Det är Iggy Pop och en förkyld Van Morrison i en hybrid som tagit världen med storm.

Axl rose är tamefan gud.
Citera
2010-10-26, 14:03
Medlem
Mark Tremontis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Jag bumpar bara för att hylla ett band som räddade musiken från vad som kunde blivit evig dekadens.

HTML-kod:
http://www.youtube.com/watch?v=7pd8QT2jVhc
Knockin On Heavens Door på Mercury-Tribute-Galan.

Det mäktigaste jag vet faktiskt. Axl i slutet, när han går igång på riktigt, när Slash spottar ur ciggen. Den Axl Rose är odödlig och har gjort mer för världen än alla nobelpristagare någonsin gjort. Kraften har har inom sig och får ut där, det är omänskligt. Det är Iggy Pop och en förkyld Van Morrison i en hybrid som tagit världen med storm.

Axl rose är tamefan gud.

Usch. Vilken värdelös video. Jag klarar inte av att kolla på GnR på den tiden efter APFD då Axl tog in fånet Dizzy Reed till alla andras förtret, tåg in åmande bakgrundssångerskor och man vet att alla andra i bandet under den tiden förutom Axl verkligen vantrivdes. Tex Ritz-videos från slutet av 80-talet var av en helt annan värld, där njuter verkligen alla och det var där och då GnR var på sin absoluta topp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in