Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-26, 14:22
  #133
Medlem
Hirvis avatar
"let's Make This One Reach To Heaven".
Citera
2010-10-27, 02:16
  #134
Medlem
Blond86s avatar
Nu är det inte GnR som spelar, det är en pommes frites fet Axl Rose med ett gäng musiker.
Borta är "det" som fanns förr, rockmyter, skandaler mm.

Men den gode Saul Hudson ser jag som en GUD
Citera
2010-10-27, 07:10
  #135
Medlem
kliimaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
bruschen 13 år, har precis avslutat sin första dag i högstadiet och hoppar som nybliven sjundeklassare på bussen till det lokala köpcentrat. Året är 1988 och tidigare under vårterminen i sexan har han hört Appetite skivan några gånger. Väl framme på köpcentrat stegar han rakt in i Skivaffärne och handlar in nämnda Appetite-skiva och ett därifrån livslångt kärleksförhållande till G n' R inleds. Fortfarande Världens Bästa Skiva utan en enda dålig låt!

Paradise City mainstream???? Pyttsan! Detta är the real shit med ett mer aggresivt sound och mindre producerat än Use your illusion-dubbeln. Fantastiskt och 10 av 10 alla kategorier.

Use your illusion är bra, men når inte riktigt fram till appetite och Lies-skivorna.

Spaghetti incident räknar jag inte som att den släppts.

Håller fortfarande you could be mine som bästa låten, trots att den kommer från use your illusion-skivorna, MEN, om man läser tacklistan (åtminstone på vinylupplagan) på appetite-skivan står längst ned "with your bitch slap rappin and your cocain tongue, you get nothin done" i gule text, vilket betyder att you could be mine redan var skriven när appetite släpptes. Ergo: Den är en appetite-låt egentligen.

You could be mine var en av låtarna som inte togs med eller färdigställdes under AFD-produktionen. Även November rain lämnades bort från AFP, dock var den akustisk från början tills Axl fick sina storbandsvisioner.

Det är en jäkla tur att konserten från Ritz finns att tillgå, där får man se vilket satans bra band G'n'R var i sin originaluppsättning, vi kommer nog aldrig att få se ett sånt band med en sådan drivkraft, kemi eller kreativitet igen.
Citera
2010-12-12, 09:48
  #136
Medlem
Vad heter den riktiga självbiografin av guns n roses? Har sett två böcker som heter welcome to the jungle och my appetite for destruction.
Citera
2010-12-15, 00:10
  #137
Medlem
Geomeisters avatar
Jag spelade StarCraft II idag. Mot slutet av mitt spelande fick jag se att något kallades "It's So Easy", "Appetite for Desctruction" och "Welcome to the Jungle"

Är det olika namn på banor i spelet eller vad är dessa Guns N' Roses namn för något?
Citera
2011-01-28, 02:46
  #138
Medlem
Geomeisters avatar
Vilken av Use Your Illusions skivorna föredrar ni? I eller II.

Förut var det tveklöst II från min sida, men har med åren börjat bli osäker!
__________________
Senast redigerad av Geomeister 2011-01-28 kl. 02:49.
Citera
2011-01-28, 09:33
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j4kob
Vad heter den riktiga självbiografin av guns n roses? Har sett två böcker som heter welcome to the jungle och my appetite for destruction.

Tja!! Boken Welcome to the Jungle Legenden om G n R är skriven av journalisten Stephen Davis och är helt ok men innehåller en del faktafel som gör att man förstår att han inte är ett riktigt fan, snarare en snubbe som försöker skriva en historia han inte vet så mycket om vilket gör att man inte riktigt kan ta en del av vad han skriver på allvar. My appetite for destruction tror jag är Steven Adlers självbiografi om hans liv och tid i bandet, har inte läst den men tror den ska vara rätt bra.
En bok jag dock kan rekommendera starkt är Reckless Road and the making of Appetite for Destruction av Marc Canter. Marc är Slash bästa kompis och började fotografera bandet långt innan de fick skivkontrakt, boken innehåller grymt bra bilder och fakta om deras 50 första gig i Hollywood. Dessutom finns det en hemsida man kan logga in på med en kod man får i boken med intervjuer med nästan alla orginal medlemmarna och ljudupptagningar från en del konserter. Sen har du ju Slash självbiografi som kom för några år sedan, väldigt kul läsning om man gillar rock biografier.
Citera
2011-01-28, 17:30
  #140
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayAreSeven
Tja!! Boken Welcome to the Jungle Legenden om G n R är skriven av journalisten Stephen Davis och är helt ok men innehåller en del faktafel som gör att man förstår att han inte är ett riktigt fan, snarare en snubbe som försöker skriva en historia han inte vet så mycket om vilket gör att man inte riktigt kan ta en del av vad han skriver på allvar. My appetite for destruction tror jag är Steven Adlers självbiografi om hans liv och tid i bandet, har inte läst den men tror den ska vara rätt bra.
Tack för att du berättade detta. Har ganska så nyss börjat läsa boken och nu tänker jag fan sluta med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Vilken av Use Your Illusions skivorna föredrar ni? I eller II.

Förut var det tveklöst II från min sida, men har med åren börjat bli osäker!
Jävligt svårt men jag skulle nog säga att 2:an är bättre. Dock så finns ju låten Coma som sista spår på 1:an så valet blev svårt.


Guns n' roses rules!
// Postat av Peripheryy (c)
Citera
2011-01-29, 10:44
  #141
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Jävligt svårt men jag skulle nog säga att 2:an är bättre. Dock så finns ju låten Coma som sista spår på 1:an så valet blev svårt.

Jag tycker de kunde rensat upp lite på Use Your Illusion II genom att ta bort Get in the Ring, versionen av Don't Cry, My World och sista minutrarna i Breakdown. Utöver det känns Use Your Illusion II som en mer välgenomtänkt historia än I.

Use Your Illiusion I tycker jag är mer ojämn. November Rain och Coma är två absoluta favoriter men låtar som Right Next Door To Hell, Bad Obsession, Double Talkin' Jive och Bad Apples hade de kunnat göra något roligare med. Jag gillar dom överlag, men de känns nästan lite "demo-aktiga" i jämförelse med det andra på skivorna. Fördelen är att detta album har en större variation gentemot II.

Låt för låt (de bästa gentemot de bästa) är skivorna lika starka, men Use Your Illusions II känns lättare att lyssna igenom, vilket jag anser vara (varit) viktigt. Inte lika viktigt nu (med nedladdning, Spotify osv.) som innan dock.
__________________
Senast redigerad av Geomeister 2011-01-29 kl. 10:46.
Citera
2011-01-29, 17:00
  #142
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Jag tycker de kunde rensat upp lite på Use Your Illusion II genom att ta bort Get in the Ring, versionen av Don't Cry, My World och sista minutrarna i Breakdown. Utöver det känns Use Your Illusion II som en mer välgenomtänkt historia än I.

Use Your Illiusion I tycker jag är mer ojämn. November Rain och Coma är två absoluta favoriter men låtar som Right Next Door To Hell, Bad Obsession, Double Talkin' Jive och Bad Apples hade de kunnat göra något roligare med. Jag gillar dom överlag, men de känns nästan lite "demo-aktiga" i jämförelse med det andra på skivorna. Fördelen är att detta album har en större variation gentemot II.

Låt för låt (de bästa gentemot de bästa) är skivorna lika starka, men Use Your Illusions II känns lättare att lyssna igenom, vilket jag anser vara (varit) viktigt. Inte lika viktigt nu (med nedladdning, Spotify osv.) som innan dock.
Jag håller med om att I är mer "ojämn" om man jämför med II. På II så passar alla låtar mer ihop med varandra än vad dom gör på I, men bara för det så är inte Use Your Illiusion I sämre än Illiusion II.

När Guns N' Roses släpte båda albumen så fanns det såklart en massa idioter som sa att Guns gjorde detta bara för att dom var pengarkåta och vissa låtar kunde ha dom skippat och därmed kunnat trycka ihop det som var något att ha på EN skiva istället för två.
Jag själv tycker det bara är kul att Guns hade nog med material för att släppa två album på samma gång. För låtarna är ju verkligen inte skit på någon utav de två skivorna (förutom "My World" som är något ihopkokat för att fylla ut dom sista minutarna på Illiusion II).

Sen när du nämner att dom kunde ha skippat dom sista minuterna i Breakdown så förstår jag inte hur du tänker Det är ju dom sista minuterna som gör låten komplett. Det vore ju som att ta bort dom två sista minuterna från November Rain där Axl sjunger och Slash håller på. Så är det iaf om du frågar mig

http://www.youtube.com/watch?v=7pd8QT2jVhc Publiken är så engagerad och så, ändå fast det är Knocking on heavens door(vilket iofs är en grym cover).
När man ser det klippet så förstår man att guns n roses hade varit jävligt stora idag om dom bara inte hade splittrats. Guns är fortfarande bra men dom kunde nog ha varit större om inte annat.
__________________
Senast redigerad av Peripheryy 2011-01-29 kl. 17:17.
Citera
2011-01-29, 18:53
  #143
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Sen när du nämner att dom kunde ha skippat dom sista minuterna i Breakdown så förstår jag inte hur du tänker Det är ju dom sista minuterna som gör låten komplett. Det vore ju som att ta bort dom två sista minuterna från November Rain där Axl sjunger och Slash håller på. Så är det iaf om du frågar mig

http://www.youtube.com/watch?v=7pd8QT2jVhc Publiken är så engagerad och så, ändå fast det är Knocking on heavens door(vilket iofs är en grym cover).
När man ser det klippet så förstår man att guns n roses hade varit jävligt stora idag om dom bara inte hade splittrats. Guns är fortfarande bra men dom kunde nog ha varit större om inte annat.

Ässh, jag är inte så fascinerad av de sista minutrarna bara

Bra länk. Det är förståeligt men ändå konstigt att inte "alla" låtar som var med på Freddie Mercury galan (av alla band) kom med på DVD:erna!

Problemet för band som Guns N' Roses är att de gjorde sitt bästa album först, vilket gör att allt efteråt jämnförs med det och efter succén med Use You Illusions hade det var klurigt att tänka ut vad nästa steg skulle vara. Skulle de vänta flera år som Metallica och försöka sig på något nytt (vilket gick sisådär) eller skulle de göra en Appetite del 2? The Spaghetti Incident var verkligen inte rätt val åtminstone (även fast den inte är lika dålig som många vill få den till)

Hade de spelat sina kort rätt hade de definivt varit ett av världens största band även idag tillsammans med Metallica, Iron Maiden osv.
Citera
2011-01-30, 02:35
  #144
Medlem
Helt ofattbart för mig att somliga bara gillar AFD. Visst, hardcorefans i all ära men att Use Your Illusion-plattorna och Lies skulle suga, nej du.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback