2006-02-18, 15:54
Medlem
äjss avatar
inte allt jag läser, men allt jag hör. har skiten på datorn
men som sagt, jag vetefan om det ens är guns n roses, bara en del låtar det låter som om axl ens sjunger på
Citera
2006-02-18, 15:57
Medlem
Linuzzzzs avatar
De enda låtarna som du har med där som stämmer är There Was A Time och Shadow of Your Love.
There was a time har nyligen blivit läckt på internet, men den du förmodligen har är en instrumental låt som du funnit på DC. Jag har hört den och det är inte Gn'R.

Shadow of your love är en demo som spelades in av gamla Gn'R och som finns på många bootlegsplattor.
Citera
2006-02-18, 16:29
Medlem
äjss avatar
tja, guns n roses bootlegs är inget jag har satsat på riktigt, så jag vet inte. men det var som sagt den enda som det riktigt lät guns n roses om
Citera
2006-02-18, 16:53
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Shadow of your love återfinns även som "b-sida" på Live and let die (cd-singeln).
Better är en jävligt bra låt. Om dom bara mixar om den, så att sången inte ligger så långt bakom allt annat, så kommer det bli en hit.
Citera
2006-02-18, 20:37
Medlem
Lost dreamers avatar
Shadow of your love sjunger han ju ordentligt på, den lär väl vara av gammalt material ja. Bra riv i den faktiskt.
Citera
2006-02-24, 17:58
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Nån mer än jag som ser nåt skumt med denna bild på Nine Inch Nails?
http://www.nin.com/current/photos/2_23_06.jpg

Citera
2008-01-31, 21:12
Medlem
rocket queens avatar
Tack TS!
jag förstår mig inte på dem som säger att Guns N' Roses är överskattat, det är snarare underskattat. Guns N' Roses har nästan aldrig någonsin gjort en dålig låt (och då menar jag det riktiga GNR som det var på den gamla goda tiden, inte tjockis-Axl Rose och sina tjugo randoms som kör sin jävla Chinese Democracy-skit). Och gör dom en bra låt så är den BRAAA!!!
De är oslagbara och kommer alltid att vara världens bästa rockband någonsin.
Citera
2008-02-01, 13:01
Medlem
Amors avatar
Guns n Roses var mitt absoluta favoritband när jag var mellan 10-15 år. Lyssnade jämt och ständigt på dem. Helt fantastiskt egentligen vilken uppsjö av hits de har gjort, var det inte 15 hitsinglar bara från Use your illussion.

Favoritlåtar: Estranged, So fine, One in a million. När man gillar ett band så mycket som jag gjorde så tappade man dock lusten för deras mainstreama hitlåtar typ Paradise city.

Det skall sägas att jag egentligen inte är musikintresserad, Guns N Roses var min första och min enda förälskelse, dessa lyssnade jag mig less på
Citera
2008-02-01, 13:12
Medlem
Zumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griip
Den idiot som går å köper en CD-skiva(FÖrlåt, CD-skivOR) för att han/hon fått ett tips på internet vinner nog pris i dumhet, eller?
varför?
Citera
2008-02-01, 13:13
Medlem
bruschens avatar
bruschen 13 år, har precis avslutat sin första dag i högstadiet och hoppar som nybliven sjundeklassare på bussen till det lokala köpcentrat. Året är 1988 och tidigare under vårterminen i sexan har han hört Appetite skivan några gånger. Väl framme på köpcentrat stegar han rakt in i Skivaffärne och handlar in nämnda Appetite-skiva och ett därifrån livslångt kärleksförhållande till G n' R inleds. Fortfarande Världens Bästa Skiva utan en enda dålig låt!

Paradise City mainstream???? Pyttsan! Detta är the real shit med ett mer aggresivt sound och mindre producerat än Use your illusion-dubbeln. Fantastiskt och 10 av 10 alla kategorier.

Use your illusion är bra, men når inte riktigt fram till appetite och Lies-skivorna.

Spaghetti incident räknar jag inte som att den släppts.

Håller fortfarande you could be mine som bästa låten, trots att den kommer från use your illusion-skivorna, MEN, om man läser tacklistan (åtminstone på vinylupplagan) på appetite-skivan står längst ned "with your bitch slap rappin and your cocain tongue, you get nothin done" i gule text, vilket betyder att you could be mine redan var skriven när appetite släpptes. Ergo: Den är en appetite-låt egentligen.
Citera
2008-02-01, 13:18
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIM666
GNR var ett riktigt bra band, synd att det slutade som det gjorde..
Gillar AFD plattan bäst, Rocket Queen, Night Train, It´s So Easy är grymma.
UYI 1&2 är också riktigt bra, några plattor till i samma klass och de hade blivit legender..

Bara textraden "i see your sister in her sundaydress........it´so easy easy and everybody wanna to please me baby"
Citera
2008-02-15, 13:12
Medlem
bozze4evigts avatar
Bra iniativ TS, dock lite gammal tråd men det gör inget, innehållet är ju desamma

Måste säga att GNR är mitt absoluta favoritband, finns så sjukt många bra låtar, vilka som är favoriter går lite i vågor men Estranged är en av de bästa.
Civil War, Nightrain, Patience, Dont cry, You could be mine! Får rysningar när man lyssnar på November rain!

http://homepage3.nifty.com/music99/Vocalist/image/AxlRose2.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in