2019-03-02, 13:38
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Sen måste det ha varit en jobbig situation för Slash & co att ständigt få krusa Axl. De visste aldrig om han skulle dyka upp till spelningarna, ibland dök han inte upp alls, om han dök upp var han allt som oftast försenad. Denne kunde reta upp sig på nån i publiken, försvinna från scenen i förtid. Vilken annan sångare som helst hade fått kicken.

Sen blev det en så stor business av Guns i början av 90-talet. Axl fick ensamrätt på bandnamnet, bandmedlemmar och crewet, managern och folk runt bandet fick skriva på suspecta kontrakt till Axl's fördel. Lägg därtill storslagna shower där Axl trodde han var Elton John med sitt piano som stod i centrum för hans huvudnummer November rain. Slash vill ju bara lira rock n' roll utan så mycket kosmetika.

Med det sagt så kan de som missbrukade i bandet inte varit lätt att göra med för Axl.

Jaja, mitt intresse för bandet börjar väckas lite igen. Även om det aldrig kommer att bli lika stort som det var när det begav sig.

Håller med dig på dessa punkter. Men Jag måste erkänna att det finns som alla säger en bra skiva och det är debuten, Det är ett mästerverk resten är grus. One In A Million kommer nog alltid att följa bandet.
Samtidigt så undrar man ifall Axel Rose kom sent med flit eller att det var andra problem för honom eftersom det blev värre för varje gång som han gjorde det.
Så det kommer blir svårt för bandet att slå igenom igen om de inte kan återskapa magin från 80 talet.
Citera
2019-03-02, 14:13
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Håller med dig på dessa punkter. Men Jag måste erkänna att det finns som alla säger en bra skiva och det är debuten, Det är ett mästerverk resten är grus. One In A Million kommer nog alltid att följa bandet.
Samtidigt så undrar man ifall Axel Rose kom sent med flit eller att det var andra problem för honom eftersom det blev värre för varje gång som han gjorde det.
Så det kommer blir svårt för bandet att slå igenom igen om de inte kan återskapa magin från 80 talet.

Man ska dock komma ihåg att flertalet låtar på Use Your Illusion är B-sidor eller kvarlämnat material från Appetite-tiden eller till och med demos från 1985. Back off Bitch är en sån låt. De gjordes dock om för att passa sin tid. Tycker ändå du borde ge Use Your Illusion-skivorna en chans. Du kan hitta låtar som du gillar.

Det är svårt att förstå sig på en person som Axl. En komplicerad känslomänniska som gör det som faller honom in. Det berättas i boken att managern fick övertala Axl många gånger att komma och spela. Då hade denne låst in sig i sitt rum. Han mådde nog inte så bra psykiskt alla gånger, plus att han hade lätt att illa vid sig om det skrevs något negativt om honom i pressen. Det krävdes inte mycket för att han skulle tappa intresset för en spelning.

Har dock fått uppfattningen om att han skärpt till sig på senare år. Tror inte han är lika sen nuförtiden.

Magin från 80-talet kommer de aldrig lyckas återskapa. Speciellt då original medlemmar som Izzy och Steven inte finns med. De två var själva hjärtat i bandet.
Senast redigerad av Castlevania 2019-03-02 kl. 14:15.
Citera
2019-03-02, 14:24
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Man ska dock komma ihåg att flertalet låtar på Use Your Illusion är B-sidor eller kvarlämnat material från Appetite-tiden eller till och med demos från 1985. Back off Bitch är en sån låt. De gjordes dock om för att passa sin tid. Tycker ändå du borde ge Use Your Illusion-skivorna en chans. Du kan hitta låtar som du gillar.

Det är svårt att förstå sig på en person som Axl. En komplicerad känslomänniska som gör det som faller honom in. Det berättas i boken att managern fick övertala Axl många gånger att komma och spela. Då hade denne låst in sig i sitt rum. Han mådde nog inte så bra psykiskt alla gånger, plus att han hade lätt att illa vid sig om det skrevs något negativt om honom i pressen. Det krävdes inte mycket för att han skulle tappa intresset för en spelning.

Har dock fått uppfattningen om att han skärpt till sig på senare år. Tror inte han är lika sen nuförtiden.

Magin från 80-talet kommer de aldrig lyckas återskapa. Speciellt då original medlemmar som Izzy och Steven inte finns med. De två var själva hjärtat i bandet.

Jag har försökt med Use Your Illusion-skivorna å det är så segt å tråkigt att lyssna på.
Det blir lite för mycket på samma gång,
Så i det fallet har jag gett upp.
Magin från 80-talet kommer de aldrig lyckas återskapa det kan jag hålla med dig om
Citera
2019-04-17, 10:48
Medlem
Frimurares avatar
Jag har på sistone börjat lyssna mer och mer på Chinese Democracy och kan inte riktigt fatta att jag inte insett vilken otroligt bra skiva det är. Det finns ju inte en dålig låt på den!

Är det någon annan av er som tycker om den skivan?
Citera
2019-04-20, 23:28
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Jag har på sistone börjat lyssna mer och mer på Chinese Democracy och kan inte riktigt fatta att jag inte insett vilken otroligt bra skiva det är. Det finns ju inte en dålig låt på den!

Är det någon annan av er som tycker om den skivan?

Märkligt lågt intresse för detta band som var så stora en gång i tiden. Har tänkt ge skivan en ny chans. Gillade den inte när den kom. Får återkomma.
Citera
2019-04-23, 15:34
Medlem
Rebali179s avatar
Guns N Roses har nog alltid varit kända över att ha gjort ett bra album och inget annat skivan
Appetite For Destruction är skivan som är perfekt från det bandet.
Citera
2019-04-23, 17:18
Medlem
Geomeisters avatar
Är det någon som lyssnar på Slash här?

Dvs skivorna...

Slash (2010)
Apocalyptic Love (2012)
World on Fire (2014)
Living the Dream (2018)
Citera
2019-04-23, 17:28
Medlem
Adelaides avatar
Världens mest överskattade band. Typiskt sleazerock-band där image och balladerna spelade störst roll.
Ska dock säga att debutalbumet gillar jag, men alla övriga album? Bara massa ballader hit och dit och mediokra låtar som snabbt faller i glömska.
Citera
2019-04-23, 20:08
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Märkligt lågt intresse för detta band som var så stora en gång i tiden. Har tänkt ge skivan en ny chans. Gillade den inte när den kom. Får återkomma.

Återkom gärna med en recension sedan

Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Guns N Roses har nog alltid varit kända över att ha gjort ett bra album och inget annat skivan
Appetite For Destruction är skivan som är perfekt från det bandet.

Tycker du? Jag älskar Chinese Demoracy och även Illusion-skivorna. Men Illusion hade ju mått bättre av om bandet hade lagt alla bra låtar på en, så hade de kunnat släppa resten som någon bonusskiva eller någonting liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Är det någon som lyssnar på Slash här?

Dvs skivorna...

Slash (2010)
Apocalyptic Love (2012)
World on Fire (2014)
Living the Dream (2018)

Den första skiva när en klockren tiopoängare. Jag vill slå ett slag för låtarna Gotten och Back From Cali, som är två rent övermänskligt bra låtar!
Citera
2019-04-24, 02:31
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Den första skiva när en klockren tiopoängare. Jag vill slå ett slag för låtarna Gotten och Back From Cali, som är två rent övermänskligt bra låtar!

Har också den skivan. Den kändes lite som en överdrivet kommersiell skiva som skulle floppa då varken "riktiga hårdrockare" eller en mer mainstream-publik skulle engagera sig i den. Jag tycker dock den idag, 9 år senare, hållit sig bra. Kanske inte är fanatisk över alla sångare personligen, men mixen ger en mer varierad skivan än t.ex. efterföljaren som blir mycket "samma-samma-samma".

By the Sword är min favorit!
Citera
2019-04-24, 02:42
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Gillade inte hans första skiva och misstänker att jag inte kommer gilla den nya heller. Speciellt inte om det ska vara en drös med gästsångare. Nej, det var roligare då Slash spelade i band. Hans sologrejor känns för spretiga.

Postade det här ovan i en annan tråd 2012. Det är väl min generella åsikt om Slash. Bör lyssna på de nya plattorna vid tillfälle dock. Är bara det att det finns annat som till synes är intressantare som ligger före i att-lyssna-på listan.

Kan tillägga att jag inte är nåt större fan av Myles Kennedy. Han sjunger på de senare skivorna?
Citera
2019-04-24, 11:10
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Postade det här ovan i en annan tråd 2012. Det är väl min generella åsikt om Slash. Bör lyssna på de nya plattorna vid tillfälle dock. Är bara det att det finns annat som till synes är intressantare som ligger före i att-lyssna-på listan.

Kan tillägga att jag inte är nåt större fan av Myles Kennedy. Han sjunger på de senare skivorna?

Ja, det gör han. Jag tycker att han är en bra sångare men hade hellre velat att Adam Levine sjungit på skivorna

Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Har också den skivan. Den kändes lite som en överdrivet kommersiell skiva som skulle floppa då varken "riktiga hårdrockare" eller en mer mainstream-publik skulle engagera sig i den. Jag tycker dock den idag, 9 år senare, hållit sig bra. Kanske inte är fanatisk över alla sångare personligen, men mixen ger en mer varierad skivan än t.ex. efterföljaren som blir mycket "samma-samma-samma".

By the Sword är min favorit!

Den är också sjukt jävla bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in