2016-07-29, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Sitter och tittar på "Estranged" från Washington DC nu från den 26/6... https://www.youtube.com/watch?v=Vmc4dDuaUkw
Jag har varit lite tveksam till att titta på hur det låter från deras reunion shower, mest för att inte bli så jävla besviken, då GNR har varit mitt favoritband sen 1988 i princip.. jag har sett dom 91', min första konsert liksom.. dom har betytt mycket för mig. Men sen allt jävla drama som hände på 90-talet förstörde lite charmen till dom. Men jag har ju alltid hoppats på att originalsättningen ska köra en reunion. Visst blir man glad att Slash och Axl slutit fred till slut, åtminstone en vapenvila... och jag måste säga, det låter jävligt bra nu när dom spelar. Dom har nog aldrig låtit så bra som nu, men utan Izzy så saknas det ändå det där lilla som skulle fullända det hela. Man måste fan ge Axl credd ändå, han sjunger helt ok, med tanke på hur han lät för ett par år sedan. Man märker också på honom att det är en helt annan känsla i han nu när han spelar med Slash och Duff jämfört med hans nya GNR. Sen har han ändå liksom aldrig gett upp Guns heller. Han har fortsatt med det, trots att det bara var han kvar och han var "the bad guy" i pressen. Starkt. Och nu att han är med i två av de största rockbanden - AC/DC och Guns..

Och vilka bra jävla låtar de hade.. ta Estranged.. lyssna på låten.. vilken jävla musik.. dom var sjukt bra. Ta bara Live at the Ritz 1988.. helt otrolig konsert, vilken känsla och attityd dom hade. Inte konstigt att dom spårade ur egentligen. Det var som en jävla explosion.
Axl har dock blivit jävligt sliten. Visserligen är han ju över femtio bast..

Nej, jag tycker det är grymt att de spelar ihop igen... Izzy, du kan väl komma tillbaka? Bara för en spelning?

Måste bara tillägga att dom alla ser jävligt slitna och gamla ut, inte alls som när de var unga Det är gubbar, så det kommer aldrig bli lika bra som åttiotalet liksom. Det är en besvikelse så klart. Men det är bara att inse att vi alla blir äldre.. Tragiskt.

Sen att dom ska ha det här bandet med en massa extra snubbar som Dizzy och synthbruden.. Guns ska vara skitigt, bara dom på scen och spela på klubbar. Bort med maracasen!

Tycker faktisk Duff ser fräschare ut nu än för 25 år sedan. Men det klart då var han ju gravt alkoholiserad så!!
Citera
2016-07-31, 15:21
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocker77
Tycker faktisk Duff ser fräschare ut nu än för 25 år sedan. Men det klart då var han ju gravt alkoholiserad så!!

Håller med! Intervjun med honom när de spelade pay-per-view spelningen '92(?) , fyfan säger jag, spritfet och sluddrande, hans kropp höll på att falla samman.
Citera
2016-09-07, 00:45
Medlem
Färsk intervju med Axl & Duff!
https://www.youtube.com/watch?v=0RF6YmywQ7E
Citera
2016-09-07, 09:24
Bannlyst
Gillar ni Use Your Illusion 2 mer än den första?
Citera
2016-09-22, 18:29
Medlem
deadzantas avatar
Blir nog inget "real" Guns n' Roses i framtiden:

https://twitter.com/izzystradlin999

Sorgligt att det ska handla om dollar..

Såvitt jag vet så planeras det ett nytt album och givetvis, det kommer aldrig bli som förr.

Men hade de suttit och nött/plånkat tillsammans, speciellt med Izzy, hade ju förhoppningarna blivit bra större!
Citera
2016-09-23, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadzanta
Blir nog inget "real" Guns n' Roses i framtiden:

https://twitter.com/izzystradlin999

Sorgligt att det ska handla om dollar..

Såvitt jag vet så planeras det ett nytt album och givetvis, det kommer aldrig bli som förr.

Men hade de suttit och nött/plånkat tillsammans, speciellt med Izzy, hade ju förhoppningarna blivit bra större!

Finns ju verkligen ingen logik alls i det där... Som om att Axl vill ge Izzy mindre pengar än Slash & Duff? Nej, knappast.. Tror snarare på Axls version i det hela.
Citera
2016-09-23, 18:13
Medlem
deadzantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFF-Fanet1999
Finns ju verkligen ingen logik alls i det där... Som om att Axl vill ge Izzy mindre pengar än Slash & Duff? Nej, knappast.. Tror snarare på Axls version i det hela.

Utan att veta, så skulle min gissning vara att Axl får bra mycket mer pengar än de andra.. Slash och Duff får nog lika mycket, skulle gissa att Izzy skulle fått lika mycket som de två.

Tror inte att någon av dem går fattiga därifrån men...jag fattar att Izzy tycker att de ska dela lika på en turné.
Citera
2016-09-23, 18:26
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFF-Fanet1999
Vad är Axl's version?
Citera
2016-09-24, 10:59
Medlem
Ganska naturligt att Izzy inte blev erbjuden samma deal som Slash och Duff, de två har engagerat sig i GNRs affärer (rättigheter, återutgivningar etc) i 20 års tid medans Izzy har odlat avocados i öknen.
De är även kändare namn som i förlängningen hjälpt till att hålla namnet GNR vid liv genom att synas och höras på andra plattformar (tex Velvet Revolver och Guitar Hero)
Älskar Izzy och vill verkligen ha med honom på denna resa men att han ska ha lika mycket pengar som Slash och Duff är ju bara fånigt.
Citera
2016-09-24, 11:21
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenirum23
Ganska naturligt att Izzy inte blev erbjuden samma deal som Slash och Duff, de två har engagerat sig i GNRs affärer (rättigheter, återutgivningar etc) i 20 års tid medans Izzy har odlat avocados i öknen.
De är även kändare namn som i förlängningen hjälpt till att hålla namnet GNR vid liv genom att synas och höras på andra plattformar (tex Velvet Revolver och Guitar Hero)
Älskar Izzy och vill verkligen ha med honom på denna resa men att han ska ha lika mycket pengar som Slash och Duff är ju bara fånigt.

Han är dock en mycket viktigare del av låtskrivandet än vad Duff och Slash någonsin var och då kan vi istället debattera att han gjort mer för att Gund N' Roses ö.h.t. gjort så många klassiska låtar. Jag anser att Izzy egentligen var en mer vital del av bandet än Slash och Duff.
Citera
2016-09-24, 12:11
Medlem
Håller med om att Izzy va mer vital i låtskrivandet och fungerade som en vågskål och ett lim för kemin i gruppen och utan honom hade aldrig AFD varit så fulländad som den är.
Men i det stora hela tycker jag ändå att Duff och Slash gjort mer och blödit mer för bandet än Izzy. Slash är vår tids mest ikoniska och kända gitarrist och ett household name runtom i världen. Duff är ju själva nyckeln till att dom spelar ihop igen och har förmodligen jobbat rätt hårt för att få in Axl och Slash i samma rum.
Och som jag skrev tidigare har de båda jobbat med affärer och tjafsat med Axl rörande GNR under alla dessa år medans Izzy bara chillat och njutit av livet tillsammmans med sina royaltis, så personligen tycker jag att dom förtjänar en större del av kakan.

Men jag håller med dig, Izzy va det bultande hjärtat mellan de två stora, iögonfallande tuttarna Axl och Slash.

Jag hoppas verkligen att dom kan komma överens så att vi åtminstonde kan få se ett inhopp från honom här och där a`la Adler.
Citera
2016-09-24, 17:14
Medlem
deadzantas avatar
Izzy var med på alla egna album och gjorde en hel del av musiken.

Tycker han har krigat lika mycket som de andra för att låtarna ska vara som sig bör:
https://www.youtube.com/watch?v=EZU1SwVLG3I
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in