2018-08-10, 17:49
Medlem
mrbooms avatar
Ser ingen mening med att fortsätta skriva här när mina rekommendationer inte är uppskattade och nonchaleras, lämnar därför tråden.
Citera
2018-08-10, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Ser ingen mening med att fortsätta skriva här när mina rekommendationer inte är uppskattade och nonchaleras, lämnar därför tråden.

Tråkigt att du känner så! För min egen del kan jag säga att jag inte laddar ner, eller streamar, så är mycket begränsad i vad jag kan titta på. Jag hade antagligen hellre sett Swimmer, än Out of Africa, men Swimmer är mycket ovanligare på DVD och därav blir det som det blir.

Av samma anledning har jag hoppat över många veckor i projektet, dålig tillgång.

Jag läser allt som skrivs i denna tråd, även om jag inte kommenterar allt.
Senast redigerad av Chenille 2018-08-10 kl. 18:19.
Citera
2018-08-10, 19:48
Medlem
Jag laddar väldigt ogärna ner filmer (bara nån enstaka som jag verkligen vill ha men inte hittat på DVD/Blu-ray) då jag redan åkt dit en gång och inte har någon VPN. Har helt enkelt inte någon film som Sydney Pollack regisserat. Bara en där han var skådespelare, Eyes Wide Shut.
Citera
2018-08-10, 21:51
Medlem
KingStanniss avatar
Citat:

Trist att du känner så! Jag har redan sett The Swimmer men då regissörs rollen där är kopplad till Frank Perry mer än Sydney Pollack så avstod jag att nämna den, annars är det en härlig film!
Citera
2018-08-11, 13:23
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingStannis
Trist att du känner så! Jag har redan sett The Swimmer men då regissörs rollen där är kopplad till Frank Perry mer än Sydney Pollack så avstod jag att nämna den, annars är det en härlig film!
Oj då blev man som den svenska titeln på filmen

Ja du har rätt Frank Perry ska räknas regissör även om han efter screeningen ersattes av Sydney Pollack som filmade om några scener.

Sorry för att jag felaktigt rekommenderade filmen.
Citera
2018-08-11, 14:58
Medlem
KingStanniss avatar
Citat:
Oj då blev man som den svenska titeln på filmen

Ja du har rätt Frank Perry ska räknas regissör även om han efter screeningen ersattes av Sydney Pollack som filmade om några scener.

Sorry för att jag felaktigt rekommenderade filmen.

Haha precis! Ingen fara, bra filmrekommendationer uppskattas alltid.

Sen överlag så blir kanske rekommendationerna i tråden mer användbara om man inte sett mycket av någon regissör eller bara generellt söker tips. Som till exempel nästa vecka med Almodóvar har jag ingen aning vad jag ska se, så avvaktar där för att se om något rekommenderas, sen även om de rekommenderade filmerna inte alltid väljs av alla så kanske de i alla fall ses vid något senare tillfälle
Citera
2018-08-12, 19:59
Medlem
Foreign Director - Pedro Almodóvar!

Ingen favoritregissör hos mig men om jag måste välja en att rekommendera kör jag på Allt om min mamma.

Jag ska glutta Julietta, så det så!
Citera
2018-08-13, 22:56
Medlem
mrbooms avatar
Vecka 33. Foreign Director - Pedro Almodóvar

Tidigare sedda: Talk To Her, Volver, The Skin I Live In

Rekommenderade filmer: Talk To Her

Vald Film: ?
Citera
2018-08-14, 09:39
Medlem
KingStanniss avatar
Film 49: Vecka 32. American New Wave - Sydney Pollack

Vald Film: Out of Africa
Betyg: 2,5/5
Kommentar: Baserat på en sann historia om en dansk baronessa Karen Blixen (Meryl Streep) som flyttar till en farm i Afrika med sin blivande make baron Bror von Blixen-Finecke (Klaus Maria Brandauer). Deras liv förändras i och med utbrottet av första världskriget då britterna i Kenya som deras farm ligger i oroar sig över tyskarna i kontinentens sydöstra regioner. Bror går med britterna i kriget mot tyskarna och lämnar Karen ensam på gården. Karen börjar mer och mer umgås med en elfenbensjägare med namnet Denys Finch Hatton (Robert Redford) och under filmens gång utvecklas en romans mellan dem två. Filmen är en fantastisk produktion med vackert foto av Afrikas natur, John Barry's score är fenomenalt och stundtals är filmen rätt intressant. Men den är samtidigt fruktansvärt långsam och att se Meryl Streep spela en halvtråkig karaktär i närmre tre timmar kan få vem som helst att tappa intresset, Redford kan tilläggas har varit betydligt bättre i andra filmer. Glad att jag har sett filmen, men knappast en film jag kommer att återvända till, då finns det ett flertal andra av Pollack som lockar mer istället.
Citera
2018-08-14, 09:41
Medlem
KingStanniss avatar
Film 50: Vecka 33. Foreign Director - Pedro Almodóvar

Tidigare sedda: All About my Mother
Rekommenderade filmer: All About my Mother
Vald Film: Kör på Talk To Her denna vecka.
Citera
2018-08-15, 15:16
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jsa86-x
Dags för Sydney Pollack

Tidigare sedda = Tootsie, Firman, Tre dagar för condor och Jeremiah Johnson.

Rekomenderad film = Tre dagar för condor. En film där Max Von Sydow spelar en av de coolaste karaktärer jag sett.

Vald film = Yakuza - blodets brödraskap

Hur var Yakuza ?

Känner för att se en film till av Sydney istället för en av Pedro Almodóvar (Talk to her var ingen stark rekommendation).
Senast redigerad av mrboom 2018-08-15 kl. 15:20.
Citera
2018-08-15, 18:05
Medlem
jsa86-xs avatar
Citat:
Hur var Yakuza ?

Känner för att se en film till av Sydney istället för en av Pedro Almodóvar (Talk to her var ingen stark rekommendation).

Har haft fullt upp, men ska faktiskt se den nu 3 dagar för sent Återkommer om några timmar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in